Tip voor camper APK tijdens schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door hathi »

Ieder heeft weer kunnen zien de afgelopen weken,(fraudeurs versus Snel),dat de belastingdienst,denkt dat ze boven de wet staan,en aldoende hun eigen wetten maken,en dat op meerdere vlakken,dat is door de jaren een ongewenste voortwoekerende cultuur geworden,ik geloof echter niet dat dit gaat veranderen,ze halen immers het geld binnen
Hans
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

Tja maar wat moet je als twee overheid instantie,s langs elkaar heen werken RDW. zegt eerst AP Keuren dan aanmelden.
Belasting man zegt kan wel wezen maar ik ben niet van de RDW. maar van belasting en IK constateer dat je met geschorste camper rijd kan me niet schelen waar heen, Ik had afspraak en uitdraai RDW. bij me maar wilde deze niet zien.
Zijn nu in Spanje moet alles van hieruit via onze zoon gaan regelen, ik had er al wel rekening mee gehouden en had de nodige kopien al thuis klaar gelegd.
Nu wachten op de aanslag komt binnen 6 weken dan kan ik pas bezwaar aantekenen .
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

De nationale ombudsman
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

Na bijna 5 maanden met schrijven van bezwaarschriften, brieven, bellen en kopien maken en opsturen naar de belasting dienst alles van uit Spanje en ook veel brieven terug van belastingdienst.
Kwam zaterdag dan eindelijk het bericht van de belastingdienst dat wat wij als camperaars allemaal wel al wisten, dat ons bezwaar tegen de aanslag en 100% boete terecht was en dat de naheffing en boete zijn vernietigd .
het heeft ons maanden bezig gehouden slapeloze nachten het ging toch om 890 euro.
Maar geen excuus of iets dergelijks maar alleen de melding dat de camper die dag nog was aangemeld daarom kwijtschelding.
Wat heeft het weer niet allemaal gekost de gemeenschap terwijl heel het forum wist dat ze fout zaten.
maar toch blij en opgelucht wand je weet het bij die ambtenaren nooit.
Hebben een borrel of twee er op gedronken.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door WimZ »

saagstree schreef:
ma 24 feb 2020, 18:38
....maar alleen de melding dat de camper die dag nog was aangemeld daarom kwijtschelding.....
Mooi dat het is opgelost maar de reden die ze geven klopt dus ook niet. Je hoefde die dag helemaal niet te ontschorsen. Zelfs zonder zou je die dag mogen rijden.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door B1gcheese »

Tja, dat is het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.Laat het achter je en geniet.
Proost :cheers:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
witkam
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 mar 2011, 15:17
Locatie: Den Haag

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door witkam »

In dit soort situatie kan je bij de garage ook even om een 'groen kenteken' vragen. Die monteer je over je eigen kenteken en dat nieuwe kenteken is dan geldig. Nooit gedoe meer bij controles.
Uitgeschreven

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Uitgeschreven »

Auto's met een groen kenteken moeten tot de bedrijfsvoorraad van een garagebedrijf horen. Als het voertuig niet overgeschreven is, dan is dat misbruik. Ik vraag me af welke garagist dat risico wilt lopen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door hwendt »

Is niet juist. Is ook voor ophalen reparatie en pech gevallen waarbij de verzekering van het pech voertuig over gaat op de platen van de garage,
Ik haalde voertuigen zonder kenteken uit Denemarken en Duitsland op groene platen. Nooit een probleem geweest, het voertuig is gewoon verzekerd en er staat nergens dat je de grens niet over mag.Zo ook met Belgie en Luxenburg waar u doelgerichte voertuigen voor uw bedrijf gewoon mag ophalen. Soms enkele restricties maar het kan wel

https://www.transport-online.nl/site/re ... lkPY6j0nDc


LEES DIT

Duitsland
U mag het handelaarskenteken ook gebruiken in Duitsland. Echter alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen. In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn.

U mag de handelaarskentekens uitsluitend gebruiken voor voertuigen die tot de bedrijfsvoorraad horen en/of voertuigen die voor herstel of opbouw/ombouw naar elders dienen te worden gebracht en tevens voor voertuigen die tot de bedrijfsvoorraad behoren en waarvoor nog geen kenteken is afgegeven.

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden.

Belangrijk is hierbij nog dat u de juiste WA-verzekering heeft gekoppeld aan uw handelaarskentekenplaten, omdat het gebruik van deze platen voor de hierboven genoemde buitenlanden nog niet zo lang speelt is het zinvol dat u uw polis op dit punt nog eens nakijkt. Blijkt bij een WA-schade dat u niet de juiste polisdekking heeft zal de verzekeraar de schade wel in behandeling nemen maar de schadebedragen verhalen op de verzekeringsnemer dan wel verzekerde. Met name letselschades kunnen nogal eens in de papieren lopen. Een puntje van aandacht dus.

Hugo
vinneke
Berichten: 306
Lid geworden op: wo 17 okt 2007, 13:54
Locatie: Weert

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door vinneke »

Hugo, je zet mensen op het verkeerde been. Het staat toch duidelijk in jou eigen artikel:

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden.

Dus dat je in het verleden voertuigen ophaalde, uit het buitenland, met “geleende groene platen”, is oneigenlijk gebruik, als particulier zijnde.
Gebruikersavatar
witkam
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 mar 2011, 15:17
Locatie: Den Haag

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door witkam »

Wat ik wel weet is dat elke garage mijn camper een groen kenteken meegeeft als de APK of een schade hersteld moet worden.
Ze zullen het toch niet allemaal fout hebben?
Zodoende hoef ik maar een paar maanden per jaar wegenbelasting en ook die nieuwe Diesel-belasting te betalen en laten we het maar zo houden. Want voor die paar uur dat ik in de zomer door NL rijdt betaal ik een onvoorstelbaar hoog bedrag per KM.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

Kunnen we daar beter niet een nieuw topic over openen?
Het ging er mij om dat Belastingdienst en RDW. totaal langs elkaar heen werken de één zegt eerst aanmelden de ander eerst keuren.
En dan laten ze je 5 maanden in onzekerheid of je gelijk heb of niet gelukkig kregen we dit keer gelijk wat ons 890 euro scheelde.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door bertt »

Ik laat a.s. maandag mijn camper APK keuren, hij is geschorst. Had al van keuringsbedrijf een mail ter bevestiging.

Heb toch de "Belasting Auto" gebeld en gemeld, dat was maar goed ook, er werd een intern bericht opgemaakt, ik moest mijn gegevens opgeven en het bedrijf waar ie heen gaat voor de keuring. Even wachten en i minuutje later werd het interne bericht opgelezen.
Geeft gewoon wat geruststelling :wink: Heb geen zin om achteraf te moeten bewijzen hoe het zit.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door willemzon »

bertt schreef:
do 30 apr 2020, 12:20
Ik laat a.s. maandag mijn camper APK keuren, hij is geschorst. Had al van keuringsbedrijf een mail ter bevestiging.

Heb toch de "Belasting Auto" gebeld en gemeld, dat was maar goed ook, er werd een intern bericht opgemaakt, ik moest mijn gegevens opgeven en het bedrijf waar ie heen gaat voor de keuring. Even wachten en i minuutje later werd het interne bericht opgelezen.
Geeft gewoon wat geruststelling :wink: Heb geen zin om achteraf te moeten bewijzen hoe het zit.

Bert
Ik was van plan het op dezelfde manier te doen, bert. Dit is volgens mij de juiste manier en volledig wetsmatig.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie