Interieur verven

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
TwinMomHappyCamper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 sep 2019, 22:28

Interieur verven



Bericht door TwinMomHappyCamper »

Hi allemaal!

Heeft iemand ervaring met Annie Sloan Chalk Paint? Op de website staat dat je geen primer nodig hebt en zelfs niet hoeft te schuren. Dus ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen! Wordt het resultaat mooi en is het krasbestendig enzo?

Dankjewel voor jullie reacties alvast!

Gr Lyndsey
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Interieur verven



Bericht door Bas vd laar »

Het resultaat wordt ruk, kijk maar eens naar al die gepimpte campertjes op Marktplaats.
Zelden lukt dat goed en het blijft nooit lang mooi.
Maar als jij je camper flink in waarde wilt laten dalen vind ik dat prima hoor.
isoplus
Berichten: 6377
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Interieur verven



Bericht door isoplus »

Koop een blikje, kwast het op een plankje, laat het drogen en kras en je hebt het antwoord. Wat dat betreft is het leven eigenlijk zeer eenvoudig, voor mij althans.
Verf ergens opsmeren(want dat wordt het dan) zonder goede voorbewerking daar is nog nooit iemand gelukkig van geworden.
Dus laat je goed voorlichten, de ondergrond moet in ieder geval vetvrij gemaakt worden en op sommige gladde oppervlakken hecht verf niet zonder voorbewerking(schuren).
Natuurlijk moet je zelf weten hoe je je camper inricht en wat je er voor kleur in doet, als je je daar happy bij voelt gewoon doen, tenzij het een splinternieuwe camper betreft die je voor meer geld wilt verkopen na het pimpen, dan zou ik er nog eens over denken :wink:
Zijspan
Berichten: 2590
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Interieur verven



Bericht door Zijspan »

Wil je dat op de binnen kant van je camper smeren?
Dat gaat het meestal niet worden, alles is (meestal) met een soort plastic bekleed wat zich niet laat schilderen wat je ook niet kan schuren enz.
Je kunt het wel laten beplakken Wrappen noemen ze dat dat werkt wel goed indien je de kunst van het wrappen beheerst.

Dus voor je begint uitzoeken wat voor materiaal je gaat behandelen, en hoe je het moet behandelen om een mooi resultaat te krijgen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
TwinMomHappyCamper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 sep 2019, 22:28

Re: Interieur verven



Bericht door TwinMomHappyCamper »

Oké, thanks!
Ik zal eens goed gaan kijken want het betreft verschillende ondergronden. Zal dan maar niet voor die Annie Sloan gaan. Hier had ik al mijn twijfels over vandaag de vraag.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Interieur verven



Bericht door saagstree »

Onze verfgroothandel eigenaar zij altijd bij dit soort verhalen"hoe oud ben je nu? en je geloofd nog steeds in sprookjes"
geniet van elk vrij uurtje
Plaats reactie