Welk toilet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
sky2000
Berichten: 64
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 14:42
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Welk toilet?



Bericht door sky2000 »

Als PP ervaringsdeskundige raad ik je aan om Thetfort wc papier te gebruiken en ook het blauwe spul van dezelfde firma.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

Pedaalemmertje ernaast voor het WC papier heb je toch ook al voor de natte doekjes.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Welk toilet?



Bericht door roma »

Evelynne schreef:
di 17 sep 2019, 14:08
.....Bij de eerste zit-test had ik geen gevoel van instabiliteit.....
Dus na zo'n 72 berichten kan je eindelijk de pot op!
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

roma schreef:
di 17 sep 2019, 17:03
Dus na zo'n 72 berichten kan je eindelijk de pot op!
Ja inderdaad, letterlijk dan wel.
PP staat vast, in vastgemaakte toestand wat hoog voor de boodschappen, maar de PP kan gemakkelijk losgemaakt worden van de vloerplaat en in het midden van de douchecel worden geplaatst.
Ik ben tevreden zo, de PP is klaar om te worden getest.
Gr, Evelynne
Bijlagen
2019-09-17 PP.jpg
2019-09-17 PP
2019-09-17 PP.jpg (60.59 KiB) 558 keer bekeken
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Welk toilet?



Bericht door Trudie67 »

Ziet er goed uit :bow:
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Welk toilet?



Bericht door Gino608D »

sky2000 schreef:
di 17 sep 2019, 14:58
Als PP ervaringsdeskundige raad ik je aan om Thetfort wc papier te gebruiken en ook het blauwe spul van dezelfde firma.
Gewoon het meest goedkope papier nemen dat je in de supermarkt kan vinden. Dat valt meestal het beste uit elkaar. Hoe duurder het papier, des te meer laagjes en des te steviger het is en dus lastiger uit elkaar valt. Wat je zegt over de blauwe vloeistof kan ik bevestigen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Welk toilet?



Bericht door C-bus »

Wij hebben goede ervaringen met de groene Thetfort vloeistof. Er is nooit sprake van vieze luchtjes geweest.
Bij sommige campings willen ze niet dat je daar loost als je blauwe vloeistof in je pp hebt gebruikt.

Overigens, als we na het legen van de pp zeker weten dat we de volgende dag de pp ook kunnen legen, bijvoorbeeld omdat we dan weer thuis zijn, dan gebruiken we vaak zelfs helemaal geen toiletvloeistof of maar een halve dosis. Dat heeft ook nooit tot vieze luchtjes geleid.

Het is allemaal een kwestie van uitproberen.

Groet,

C-bus
UnimogMartijn
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 02 dec 2020, 11:03

Re: Welk toilet?



Bericht door UnimogMartijn »

We zijn een camper aan het bouwen en ik heb met veel interesse alle berichtjes gelezen in dit stuk.

Bedankt voor iedereen die gereageerd heeft. 👍🏼

groetjes,
Martijn
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welk toilet?



Bericht door de Jonckheer »

Het is zeker niet zo dat dat wat er aan vocht in gaat er ook als urine uitkomt bij het menselijk lichaam. Je verliest nogal wat vocht door je huid, ook als je niet sport maar sport je wel is het veel meer uiteraard.
De keuze voor een bepaald type toilet heeft veel, zo niet alles te maken met de ruimte en het toegestane gewicht van de camper. In een 3,5 tons camper zal een zwartwatertank van 200 liter niet echt een optie zijn maar dat hoeft ook niet, de helft is genoeg, zéker als je alleen bent. Een (scheeps) vermaler toilet is ideaal en te koop in mechanisch, 12, 24 en 230 volt uitvoering. De meer luxe modellen hebben een knop voor kleine en grote boodschap, waardoor je water bespaart. Wij zijn qua vermaler ervaringsdeskundige, ik verbaas mij vaak over de opmerkingen van mensen die er duidelijk geen enkele ervaring mee hebben maar wel met een oordeel klaar staan. Nog nooit is het storten een probleem geweest en ja, het klopt dat dat niet overal kan maar als het een paar weken duurt voor je tank vol is is dat een probleem dan? Je hoeft ook niet te wachten tot ie vol is, wij storten als het ergens makkelijk kan. Je hoeft ook niet precies boven een gat want als dat niet kan klik ik er een slang aan. Die slang maak ik dan weer schoon met het grijze water wat ik stort na het zwarte. Ja, je moet een beetje inventief zijn, alles beter dan dat gedoe met een cassette wat eigenlijk een modern strontvaatje is. Een cassette toilet is bedacht voor caravans, die kun je nu eenmaal niet even naar een stortplaats rijden, iets wat een camper wél kan.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Welk toilet?



Bericht door Aloys »

de Jonckheer schreef:
vr 19 mar 2021, 13:13
... alles beter dan dat gedoe met een cassette wat eigenlijk een modern strontvaatje is. Een cassette toilet is bedacht voor caravans, die kun je nu eenmaal niet even naar een stortplaats rijden, iets wat een camper wél kan.
Ik vond je hele verhaal ok, maar in dit laatste stukje begin je weer te katten! :wink: :D

Wij hadden jarenlang een KAMPEERAUTO (daar is zelfs een club van, de NKC) zónder toilet. We overnachtten gewoon op leuke dorpspleintjes, met zicht op de bakker. Kon je 's ochtends meteen je broodjes halen! Als Femma 's nachts een plasje moest deed ze dat even achter het busje, bij de struikjes. Het pleintjes was 's nachts toch verlaten!

Dat laatste, dat wilden we op een gegeven moment niet meer. Dus kwam er de PortaPotti. Die gebruiken we tegenwoordig voor álle soorten boodschappen ( :D ) en dat bevalt ons uit de kunst. Geen toilet/douche ruimte, onder het rijden staat ie onderin een kast, verder gebruiken we 'm als krukje en dan heeft ie een jasje aan. En leeggooien doen we "als we de kans krijgen", dus hij is meestal leeg. En dat leeggooien is geen gedoe hoor, integendeel. Dat is zó gepiept!

Wij gingen eind jaren '80 van een sportieve trekkerstent over naar een primitief ingebouwde VW-bus. Een caravan hebben we nooit gehad. Daarom is onze insteek anders, denk ik.

Word ik nu dan eindelijk toegelaten, met mijn 66 jaar, bij de groep "jonge sportieve kampeerders"? :mrgreen:

De strontbrigade.jpg
De strontbrigade.jpg (102.21 KiB) 235 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Welk toilet?



Bericht door Peter LMC »

:lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Welk toilet?



Bericht door henk en lila »

Nee, je bent nog niet geslaagd want gezien de foto weet je het verschil nog niet tussen een toilet-cassette van een cassette-toilet en een porta-potti cassette. :lol3:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Welk toilet?



Bericht door Aloys »

Vind maar eens een foto van 4 kerels met de onderkant van een PortaPotti! :D

De foto is overigens van mijzelf, en de mannen vonden het wel grappig dat ik ze fotografeerde.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Welk toilet?



Bericht door Zwerfsteen »

In een ander topic zijn foto's €10,- waard.
Misschien deze zeldzame ook? :wink:
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie