Welk toilet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Welk toilet?



Bericht door jielus »

Evelynne schreef:
za 14 sep 2019, 13:32
isoplus schreef:
za 14 sep 2019, 12:43
@ isoplus: Top, dankjewel, dat betekent wel wat voor me.
Ik ga nu bestellen. Ik ga een minimale voorraad extra vloeistoffen bestellen want ik ga de truc met azijn en wasverzachter uitproberen viewtopic.php?f=52&t=8469443.
Dank u.
Even een kleine zijstap: heeft iemand wel eens pods geprobeerd? Van die balletjes voor in de wasmachine?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

Je wilt geen zeep bij je zwarte water, dat geeft een hoop stank.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Welk toilet?



Bericht door jielus »

ducati 900 schreef:
zo 15 sep 2019, 14:43
Je wilt geen zeep bij je zwarte water, dat geeft een hoop stank.

Ben.
En soda?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

Geen idee je mag het in ieder geval niet in sceptictanks gebruiken omdat het de bacteriën afbreekt.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welk toilet?



Bericht door de Jonckheer »

Ik ken er een paar bij wie alles in één tank gaat. Stank? Wel eens van geurfilters gehoord? Het stinkt trouwens sowieso omdat er geen chemische troep bij wordt gegooid. Bij de Amerikaanse campers gaat dacht ik óók alles bij elkaar en wordt er dan later via een slang weer uitgepompt. Die weten wel hoe het moet, die gaan niet met een poepdoos lopen slepen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Welk toilet?



Bericht door Cee Pee »

Maar in Amerika zijn de service stations er ook op aangepast.
En vaak ook al de plaatsen waar je staat op die RV parken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Welk toilet?



Bericht door isoplus »

Bij de in Nederland het meest voorkomende types camper is geur of stank niet het probleem maar gewicht en dus moeten we roeien met de riemen die we hebben.
Solbio mag in een alle soorten afvoersystemen gebruikt worden en zo zijn er nog wel een paar "Groene " producten verkrijgbaar om de zwarte geuren enigszins op te heffen.

Het sjouwen met een "gierrolkoffertje" en de nadelen daarvan worden soms toch zwaar overdreven hier, sjouwen hoef je vaak niet omdat de meeste sanitaire stations gewoon met een "normale" camper bereikbaar zijn.
Zelden zie je iemand onder de gier weer zijn camper instappen :wink:

In onze bootjes laten wij opzettelijk het grijze water bij het zwarte water in de tank lopen en mengen door de bewegingen van het schip, zo blijft de zaak te verpompen en ontstaat er geen dikke drab onder in de tank.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Welk toilet?



Bericht door Atoz »

de Jonckheer schreef:
zo 15 sep 2019, 16:10
Ik ken er een paar bij wie alles in één tank gaat. Stank? Wel eens van geurfilters gehoord? Het stinkt trouwens sowieso omdat er geen chemische troep bij wordt gegooid. Bij de Amerikaanse campers gaat dacht ik óók alles bij elkaar en wordt er dan later via een slang weer uitgepompt. Die weten wel hoe het moet, die gaan niet met een poepdoos lopen slepen.
Nico, ik bewonder jouw volharding om ons allemaal te bekeren.
Maar eigenlijk zit jij gewoon op het verkeerde forum.
Jij zit als digitale accordeon speler op het digitale saxofoon-forum (wat ik bouwde en ook bespeel) telkens tegen mij te roepen dat ik digitale accordeon moet spelen.

Hopelijk snapt hij het op deze manier, anders blijft zijn eindeloze reeks bus opmerkingen ons wat ergeren.


Schreef,
Guido
Zelfbouwer van een camper
Zelfbouwer van een digitale saxofoon (een raspberry Pi met touch screen met onder andere een accordeon soundfont op :roll: )
En de trotse bezitter van 2 Porta Pottis van 21 liter.
Soms rugpijn van het gezeul met bakken van 21 liter ....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

:lol3: :lol3:
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

Het is mss niet mooi van me maar ik doe mee met
ducati 900 schreef:
zo 15 sep 2019, 17:54
:lol3: :lol3:
dus:
:lol3: :lol3:
gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welk toilet?



Bericht door de Jonckheer »

Atoz schreef:
zo 15 sep 2019, 17:17
de Jonckheer schreef:
zo 15 sep 2019, 16:10
Ik ken er een paar bij wie alles in één tank gaat. Stank? Wel eens van geurfilters gehoord? Het stinkt trouwens sowieso omdat er geen chemische troep bij wordt gegooid. Bij de Amerikaanse campers gaat dacht ik óók alles bij elkaar en wordt er dan later via een slang weer uitgepompt. Die weten wel hoe het moet, die gaan niet met een poepdoos lopen slepen.
Nico, ik bewonder jouw volharding om ons allemaal te bekeren.
Maar eigenlijk zit jij gewoon op het verkeerde forum.
Jij zit als digitale accordeon speler op het digitale saxofoon-forum (wat ik bouwde en ook bespeel) telkens tegen mij te roepen dat ik digitale accordeon moet spelen.

Hopelijk snapt hij het op deze manier, anders blijft zijn eindeloze reeks bus opmerkingen ons wat ergeren.


Schreef,
Guido
Zelfbouwer van een camper
Zelfbouwer van een digitale saxofoon (een raspberry Pi met touch screen met onder andere een accordeon soundfont op :roll: )
En de trotse bezitter van 2 Porta Pottis van 21 liter.
Soms rugpijn van het gezeul met bakken van 21 liter ....
Ik probeer niemand te bekeren maar te vertellen wat er mogelijk is. Gewicht is uiteraard alleen een issue als je een grote tank onder de wagen laat hangen en daarmee vol de weg op gaat. Uiteraard snap ik dat je geen 200 liter tank kunt plaatsen onder een kleine camper maar 50 liter of iets groter moet kunnen lijkt mij. En uiteraard moet iedereen gewoon doen wat ie wil of kan. De ts stelt een vraag en daar reageer ik op, niets meer dan dat en heeft niks met mijn bus te maken wat dat is geen vergelijking, dat snapt een kleuter ook.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Welk toilet?



Bericht door Atoz »

de Jonckheer schreef:
zo 15 sep 2019, 19:27
Ik probeer niemand te bekeren maar te vertellen wat er mogelijk is. Gewicht is uiteraard alleen een issue als je een grote tank onder de wagen laat hangen en daarmee vol de weg op gaat. Uiteraard snap ik dat je geen 200 liter tank kunt plaatsen onder een kleine camper maar 50 liter of iets groter moet kunnen lijkt mij. En uiteraard moet iedereen gewoon doen wat ie wil of kan. De ts stelt een vraag en daar reageer ik op, niets meer dan dat en heeft niks met mijn bus te maken wat dat is geen vergelijking, dat snapt een kleuter ook.
Je probeert ons dan wel niet te bekeren en er ons slechts op te wijzen wat er allemaal in jouw bus kan, maar evengoed komt er uit mijn digitale saxofoon ACCORDEON muziek, gewoon een kwestie van het juiste soundfont te installeren.
Waarbij ik ook alleen maar wil aantonen dat een zo grote bus niet nodig is want mijn digitale saxofoon met accordeon soundfont past perfect in een busje.

Verder is het alleen een kwestie van blazen in plaats van te trekken of te duwen. :lol3:

En met dat blaasinstrument ben je dan ook nog welkom in de Harmonie (niet bij de fanfare, willen ze geen houtblazers)
Iets wat ik je met de accordeon nog niet zie doen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Welk toilet?



Bericht door Will »

En zo gaan we van de poepdoos naar de.saxofoon maar de geluiden komen wel overeen.😅

Mvrg.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

Dag allemaal,
De pakjesman is langs geweest met een mooi pakketje.
Mijn eerste indruk na het uitpakken: de PP ziet er best stevig uit en dat is geen bedrog.
Bij de eerste zit-test had ik geen gevoel van instabiliteit.
Netjes afgewerkt, simpele mechaniek en de vloerplaat past perfect.
Ik had ondertussen al gezocht naar een montage-plan maar heb dit niet gevonden.
Ik wou weten hoeveel afstand ik moet houden met de wand achteraan, maar met de vloerplaat is dat dus minimaal: eerst losmaken van de vloerplaat, dan bovenste deel losmaken en je kan gaan wandelen met de tank.
Straks eens zien of ik deze netjes kan bevestigen, ik hou jullie op de hoogte.
Gr, Evelynne

Correctie: bij de vloerplaat zit een plan: >7cm achteraan en >10cm aan de zijkanten.
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Plaats reactie