Welk toilet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

Evelyne heb jij de linkjes die ik geplaatst heb van youtube al bekeken?
Daar wordt eea ook keurig uitgelegd.
Zelfbouw zelfs met maren en al erbij in eentje.
De Cinderella is voor jouw het mooist, 1 boodschap wordt verbrandt in ongeveer 2 uur tijd en je houdt
alleen een hoopje as over, zo zuiver als wat maar bijna € 5000 voor een wc?
Op Youtube vind je ook een demoinstratie, met een banan en een glas water dat dan weer wel.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Welk toilet?



Bericht door jielus »

Onze 10 liter RVS soeppan van € 7,- bij de kringloop doet precies hetzelfde. Goed voor het milieu en zeer goedkoop. Problemen zoeken is helemaal niet nodig.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

Dag Ben,
Ja hoor ik heb ze gezien, ik heb zelfs verder geklikt en zeer omstandige Italiaanse filmpjes bekeken (geen probleem ik heb Italiaans gestudeerd).
Euh neen 5000 ga ik er niet aan spenderen, dat is er ver over.
Gr, Evelynne

PS: @ jielus: ik hoop dat je je soeppannen uit elkaar kan houden :-)
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

Na het verbranden kun je er zo weer soep in koken hoor.
Ik hou niet van soep. :-B :-B

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Welk toilet?



Bericht door isoplus »

Goed bekeken, eerst maar eens zo'n Porti-ding daar kan weinig mee mis gaan.
Als je geen 21 kg wilt tillen leeg je het ding wat vaker, overigens zijn er opvouwbare steekwagentjes in de handel daar zet je dat tankje gewoon op en loopt naar de uitstortplaats. Kun je geen steekwagentje vinden dan heb ik er ergens nog wel een staan.
Bevalt de P.p. niet dan wil ik je wel helpen hoor dat is geen probleem, overigens is de man die mijn bootjes onderhoudt ook altijd bereid om zulke zaken te doen in de winterstoptijd, mooi oud bootje of oude camper dat maakt ons niets uit.
Dus voorlopig maar de P.P. aanschaffen dat is in ieder geval de voordeligste en makkelijkste oplossing :thumbup:
Laatst gewijzigd door isoplus op za 14 sep 2019, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welk toilet?



Bericht door ducati 900 »

Ik heb er straks eentje over, van 1979 weinig gebruikt, 2 x geleegd. :D :D

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

isoplus schreef:
za 14 sep 2019, 12:43
@ isoplus: Top, dankjewel, dat betekent wel wat voor me.
Ik ga nu bestellen. Ik ga een minimale voorraad extra vloeistoffen bestellen want ik ga de truc met azijn en wasverzachter uitproberen viewtopic.php?f=52&t=8469443.
Dank u.
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

ducati 900 schreef:
za 14 sep 2019, 13:14
Ik heb er straks eentje over, van 1979 weinig gebruikt, 2 x geleegd. :D :D
Ben.
@ Ben: net te laat ... het is gebeurd...
gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welk toilet?



Bericht door de Jonckheer »

Wat sommigen al niet bedenken om een paar liter water uit te sparen. €5000 voor een toilet? Als ik dat alleen maar voorstel laat ze mij opnemen in een gesloten inrichting en heeft ze nog gelijk óók. Allemaal gedoe. Ik beroer even een toets en WEG is de zooi. Eenmaal in een paar weken legen, das alles. Geen gesleep en geen gedoe, gemak dient de mens.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Welk toilet?



Bericht door Cee Pee »

Voor de een maakt gewicht niets uit en die kan ongestraft een zwartwater tank van een paar honderd liter plaatsen.en een ander hoeft weer minder op de centjes te letten.
Zo is het in de wereld nu eenmaal verdeeld en eenieder doet wat voor hem of haar het beste uitkomt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Welk toilet?



Bericht door isoplus »

Wij rijden niet allemaal in een bejaarde touringcar en soms moeten we op het gewicht letten (meestal) dus denk een beetje mee en doe eens positief voor de verandering. :wink:
Hoe jij het doet weten we zo onderhand wel en dat is prima voor jouw doeleinden en budget :thumbup:
Weer een ander koopt een camper die wellicht 250.000,= euro of nog meer kost omdat geld moet rollen en hij of zij het heeft, wat zou het?
Evelynne heeft voor haar doeleinden een juiste keus gemaakt en daar gaat het om :cheers:
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Welk toilet?



Bericht door Huub56 »




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8867
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Welk toilet?



Bericht door kampo »

@Evelynne
Ik ben je absoluut niet aan het zeggen wat jij zou moeten doen :-B
Het is gewoon één van mijn favoriete onderwerpen. Ik heb er wat langer op gestudeerd en ook wat ervaring met de verschillende technieken...

Iedereen kan erover meespreken. Isoplus inderdaad wat meer :cheers:
Tegelijk stel ik vast dat weinigen echt iets weten over de andere poepbak als diegene die ze zelf gebruiken.
Velen zijn snel tevreden, als het maar goedkoop is.
Met het verschil dat de Nederlanders redelijk goed de vergruizerversie kennen, omwille van de vele bootjes.

De vacuumtoilet ben ik nog vergeten. Kent ook iedereen die al ooit een vliegtuig nam. Heel weinig plaats.
Google op Vacuflush Sealand, nog een merk van Dometic. Ik heb er geen zo goede ervaring mee in campers.
Te fragiel, maar het zal wel aan mij liggen want ik heb liever iets stevigs.

De eerste "incinerator" die ik destijds tegenkwam was op diesel met 16kW brander.
Toen was de prijs nog 15.000 €, ondertussen van de markt.
Eerder gedacht voor vluchtelingenkampen en festivals met grote hoeveelheden mensen.
In een camper ben ik de "budgetvriendelijke" Cinderella op gas nog niet tegengekomen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Welk toilet?



Bericht door Evelynne »

kampo schreef:
za 14 sep 2019, 15:39
@Evelynne
Ik ben je absoluut niet aan het zeggen wat jij zou moeten doen :-B
@ kampo: zo ervaar ik het ook niet hoor, ik apprecieer jouw mening omdat die altijd onderbouwd is en als je niets of te weinig weet, dan schrijf je dat ook of dan schrijf je helemaal niets.
Het toilet-onderwerp is nu eenmaal iets waar ik van te voren (helemaal) niet aan gedacht heb, maar wat zich nu toch wel opperde. Ik ben op sommige vlakken impulsief, maar meestal beredeneerd. Misschien denk ik soms teveel na over dingen en zoek ik teveel informatie of stel ik (mezelf) teveel vragen... het zij zo.

Nog een geluk dat we niet allemaal gelijk zijn, anders reden we misschien allemaal rond in een touringcar met alles er op en er aan en stonden alle bus-parkings vol en dan bestonden er geen camperplaatsen meer ... en dan ergerde iedereen zich aan de camperbus-files overal.

Soit, ik heb besteld en daar ben ik blij om, ik vermoed dat ik dinsdag een groot pak zal mogen ontvangen en ik ben zeer benieuwd.
Misschien stel ik vragen over onderwerpen waar jullie al lang niet meer over nadenken maar ik ben helemaal nieuw in de camperwereld.
Ik probeer met mijn camper de combinatie van een comfortabel vakantiehuisje met een mooie luxueuze hotelkamer op wielen te realiseren, puur subjectief want wat ik mooi, leuk, handig en aangenaam vind kan voor een ander afstotelijk, verschrikkelijk onpraktisch en hatelijk zijn. Maar dat is ook onze vrijheid.
Ondertussen heb ik al begrepen dat de vrijheid van de camperaar niet alleen in het reizen ligt maar ook in het inrichten en uitrusten van zijn/haar camper. Ik besef nu ook dat een camper waarschijnlijk nooit af zal zijn, je kan altijd wel iets verbeteren, mooier maken, herstellen ... maar dat bevalt me wel, een eindeloze hobby. Let wel: ik heb al meermaals in tranen verzucht dat ik nog zoveel werk heb. Maar we komen er wel.
With a little help from my friends ... op het camperforum.
Gr, Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Plaats reactie