Welke camperverzekering?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
pirke64
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:15
Locatie: Uden

Welke camperverzekering?



Bericht door pirke64 »

Omdat we een nieuwe camper hebben gekocht (Hymer Exsis I 678) zijn we aan het kijken voor een goede verzekering. Onze huidige camper is altijd naar redelijke tevredenheid verzekerd geweest maar ik wil graag vergelijken met andere aanbieders.
Wat we willen:
- voordelige premie (uiteraard)
- Europa dekking
- Pech hulp (incl. Lekke band)
- Minimaal 5 jaar, maar liever langer nieuwwaarde garantie
- Goede inboedel verzekering
- Beveiliging met Bearlock moet voldoende zijn, geen SCM alarm verplichting
- Verzekerd tegen hagelschade
- Uiteraard volledig casco

Graag jullie tips en ervaringen.
Pedro
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Dafluc »

Gezien de forumregels mogen hier geen maatschappijen worden aanbevolen of afgekraakt. Wil je dat wel doen dan graag via een pb (persoonlijk bericht). Deze informatie is wel al gedateerd, maar misschien heb je er wat aan. En het advies is om vooral niet alleen de prijs te vergelijken. De voorwaarden (woon/werkverkeer, maximum aantal kilometers etc.) moet je ook altijd vergelijken.
Afbeelding
pirke64
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:15
Locatie: Uden

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door pirke64 »

Dank je Dafluc, het is dan ook zeker niet de bedoeling partijen af te kraken. Maar ik ga me zelf wel verdiepen in de voorwaarden. Prijs alleen is inderdaad niet het belangrijkst. Voorwaarden die tellen.
Pedro
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Trudie67 »

Wij zijn bij een verzekering met 3 letters. Bevalt ons prima
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Aloys »

Zullen we Pirke dan een pb sturen, en niet heel flauw gaan doen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
pirke64
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:15
Locatie: Uden

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door pirke64 »

Aloys schreef:
ma 09 sep 2019, 21:23
Zullen we Pirke dan een pb sturen, en niet heel flauw gaan doen?
Inderdaad reacties graag per pb, ik wil uiteraard de forum regels in acht houden!
@Aloys, je mag het bericht eventueel ook verwijderen, geen probleem.
Pedro
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door hans51 »

Dafluc schreef:
ma 09 sep 2019, 18:54
Gezien de forumregels mogen hier geen maatschappijen worden aanbevolen of afgekraakt. Wil je dat wel doen dan graag via een pb (persoonlijk bericht). Deze informatie is wel al gedateerd, maar misschien heb je er wat aan. En het advies is om vooral niet alleen de prijs te vergelijken. De voorwaarden (woon/werkverkeer, maximum aantal kilometers etc.) moet je ook altijd vergelijken.
Kan deze info niet geupdate worden? misschien makkelijk voor de zoekende onder ons :-B
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Camperic »

Wat let je? :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door camilo »

Mijn niet met naam te noemen verzekeraar biedt niet de mogelijkheid aan van schorsen. Mijn voorjaarsreis is door corona al in het water gevallen en dat geldt ook voor mijn najaarsreis en het is op dit moment onzeker of een buitenlandse reis nog voor medio volgend jaar sowieso mogelijk dan wel verstandig is. Mijn premies zijn circa 1500 euro per jaar en sinds 15 november vorig jaar ben ik niet meer op reis geweest. De camper is sindsdien geschorst. Dus al bijna 1400 euro op niks af premie betaald. De verzekeraar zal zich wel in zijn handen wrijven, premie ontvangen zonder feitelijk risico te hebben gelopen (voor de goede orde: mijn camper staat afgesloten op eigen erf achter een twee meter hoog hek. Het risico dat er "iets" gebeurt is enerzijds natuurlijk nooit uit te sluiten maar staat anderzijds in geen verhouding tot de premie.

In het NKC-blad van september kwam het onderwerp "verzekering schorsen" aan de orde. Ik citeer: : Bij veel verzekeraars is het niet mogelijk de verzekering volledig te schorsen. Bijvoorbeeld de NKC Camperverzekering kan niet volledig geschorst worden." Deze twee zinnen worden gevolgd door de uitsmijter, zonder verdere toelichting: "En dat is misschien ook maar beter". (!!!!)

Mijn vraag is dan: voor wie is dat misschien ook maar beter? En hoe zo: misschien? Niet voor mij in ieder geval. Ik denk eerder aan het eigen belang van de verzekeraar en in casu diens tussenpersoon (want daar gaat je provisie...)

Mijn dus niet met naam te noemen verzekeraar biedt twee mogelijkheden: teruggaan van volledig casco naar WA, eventueel met beperkt casco of de verzekering opzeggen.

Corona is nog lang niet klaar met ons en ik ga waarschijnlijk maar opzeggen. Ik hoop dat met mij velen dat zullen doen in de verwachting dat de concurrentie van mijn verzekeraar zich zal storten met gunstiger aanbiedingen/voorwaarden op de overvloed van nieuwe potentiële klanten.

Ik ben trouwens via de betreffende tussenpersoon al ruim 30 jaar verzekerd maar ook (gedeeltelijke) premierestitutie blijkt, ondanks de feitelijk door corona opgelegde schorsing, " niet mogelijk".
Laatst gewijzigd door camilo op do 08 okt 2020, 8:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Je verzekert hem ,of niet
schorsen voor de belasting, dan hoef je niet wa verzekert te zijn
wil je dat wel ,ook goed
dus id of opzeggen ,of verzekeren , de verzekering is dat worst,
jou beslissing :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door roma »

Bob Diesel schreef:
wo 07 okt 2020, 23:14
….schorsen voor de belasting, dan hoef je niet wa verzekert te zijn………
Maar verspeel je daarmee niet (een deel van) je bonus malus? Mijn camper had tijdens de schorsing wel een WA-verzekering.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

nogmaals ,het is je persoonlijke keuze
en een zaak tussen jou en je verzekering

wel verzekert kost geld , niet verzekert misschien meer , jou keuze :wink:

ik heb hem na 15 jaar voor de 1e maal geschorst
en hij blijft gewoon wa,casco verzekert, mijn keuze :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door camilo »

Okee, duidelijk. Jouw keuze om 'm in de verzekering te laten, ook al is'ie bij de RDW geschorst. Maar hoe lang nog? Maanden? Een jaar? Langer nog? Een teken aan de wand is dat google (en als het dáár al niet weten....) haar personeel heeft opgedragen voorlopig tot medio volgend jaar thuis te werken. Zelfs voor jou moet er een moment komen van "dit wordt te gek": als ze niet willen schorsen, dan maar opzeggen die verzekering.
Gebruikersavatar
tobo01
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 20 dec 2019, 18:40

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door tobo01 »

Wij hebben onze camper het hele jaar gebruikt. De camper is onze eigen bubbel, en we zijn niet in moeilijkere "Corona" omstandigheden gekomen dan thuis. Veel in Nederland geweest, maar toen het kon ook naar Frankrijk en Luxemburg.

Veel mensen hebben dit jaar juist een camper gekocht, omdat je daar wel veilig mee op vakantie kon.

Niet alleen de verzekering loopt door, maar ook de afschrijving. En bij stilstand heb je ook onderhoud en stallingskosten.

Ik zou trouwens toch op zoek gaan naar een andere verzekering, want ik vind € 1500,- wel heel veel geld.
Knaus Sky TI 650 MF Silver Selection
Plaats reactie