Senseo in de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5674
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Camperic »

Interessant :D
Zou dat dus ook bij een Krups kunnen?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

:-B
Ik had een Krups geleend van een vriend.
Het had dus te maken met de perikelen die ik het afgelopen najaar en dit voorjaar had met mijn omvormers.
Helaas mocht ik dat ding niet open schroeven. :-?

Maar ik had daarom vier gloednieuwe Nespressoapparaten van Quigg gekocht bij de Aldi. Eentje heeft het loodje gelegd en de onderdelen liggen te rusten in mijn materiaalkast.
Bij de tweede wist ik hoe alles los moest en waar de bottleneck zat. Die heb ik voorzien van de "vermogenshalveerder".
Toch vond ik ook de geleende Krups, maar dus ook de Quigg een lauw bakje koffie geven. Vanzelfsprekend is het tweede kopje beter. Het verwarmingsblok is dan voorverwarmd. Om dit op te lossen, heb ik de temperatuursensor verplaatst naar een koelere plek op het verwarmingsblok. Nu is dus meteen het eerste kopje gewoon warm.

Er zijn dus mensen die beweren dat zij geen last hebben. En, natuurlijk, als je het apparaat thuis aan zet, en hem een aantal minuten aan laat staan, verwarmt het verwarmingsblok op de duur wel door. Het is anders in de camper.
Daar is het: Aan zetten, kopje er onder, koffie maken en meteen uitzetten. Dit alles om gewoon zo weinig mogelijk stroom te gebruiken. In de zomer trouwens geen probleem maar in de winter zeker belangrijk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5674
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Camperic »

Herinner me nu ook weer :bang: dit topic :thumbup:
Een Krups met ander interieur dan de Quigg heb je dus nog niet gedemonteerd om te bekijken of het daarbij ook goed mogelijk is?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

Neen, ik wacht nog op iemand met lef om hem beschikbaar te stellen. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Senseo in de camper?



Bericht door rcraats »

Ik heb nog een Krups Nespresso staan. Van mij mag je het proberen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 16 sep 2019, 8:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

Kijk, zo moet het mensen, lef hebben en dan komt er vanzelf een antwoord of het wil of niet. :bow:
Uh, hoe krijg ik dat ding in Deventer?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Senseo in de camper?



Bericht door pepon »

Toevallig gisteren gevonden een video hoe de Krups te demonteren.
https://www.youtube.com/watch?v=sqbZFkHQ8YI
Wel in Frans maar de beelden spreken voor zich.

Hebben er ook een in de camper.

Groet, Ron.
Laatst gewijzigd door pepon op za 07 sep 2019, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Senseo in de camper?



Bericht door rcraats »

Hoofdnoorman schreef:
za 07 sep 2019, 15:06
Kijk, zo moet het mensen, lef hebben en dan komt er vanzelf een antwoord of het wil of niet. :bow:
Uh, hoe krijg ik dat ding in Deventer?
Dat lijkt me vanaf Apeldoorn niet zo'n probleem ;-). Ik heb nu de keet vol maar kom er nog even bij je op terug. Gr. Rinus
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

mooi filmpje
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

rcraats schreef:
za 07 sep 2019, 15:32
Hoofdnoorman schreef:
za 07 sep 2019, 15:06
Kijk, zo moet het mensen, lef hebben en dan komt er vanzelf een antwoord of het wil of niet. :bow:
Uh, hoe krijg ik dat ding in Deventer?
Dat lijkt me vanaf Apeldoorn niet zo'n probleem ;-). Ik heb nu de keet vol maar kom er nog even bij je op terug. Gr. Rinus
Oh, dat is te doen. Spreken we wel af dan.
Een bakje koffie misschien hier bij mij thuis, met een stukje appeltaart o.i.d.? :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5674
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Camperic »

Dan hoef ik die van mij niet meer aan te bieden :thumbup:
Ben benieuwd!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

U wordt op de hoogte gebracht van het verloop.

In geval van begrafenis verzoek ik u een donatie te doen zodat de kerel met "Lef" schadeloos gesteld kan worden. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Senseo in de camper?



Bericht door rcraats »

Ach, het is maar een apparaat.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 08 sep 2019, 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

Zo, dat apparaat van bovenstaande forumlid is vakkundig gesloopt en voorzien van een diode.

En, ook bij dit apparaat, gelijk de Dolce Gusto van mij, zit hetzelfde elektronica board in. Beide merken zijn Krups.

Maar ik ben er dus nu achter wat het "pendelen" precies is en hoe het komt. Dat ik er achter ben gekomen was puur toeval.

Nu ben ik bezig mijn garage op te ruimen (was een beetje onoverzichtelijk geworden allemaal) en kwam een oude Watt meter tegen. Die is zo ongeveer van de eerste generatie (~30 jaar oud) en heeft nog duidelijke leesbare LCD scherm. Een noviteit destijds.
Maar ook reageert het apparaat onmiddellijk met weergave van verschillen, iets wat mijn nieuwe niet doet.

Tijdens het aanwarmen van het waterblok, zie je dat er met vaste intervallen spanning wordt doorgegeven. Deze spanning loopt in trappen omhoog tot het maximum en begint dan weer opnieuw. De tijden zijn zo ongeveer 5 seconden.
Hij begint dus met 200 Watt voor 5 sec, gaat naar 500 Watt voor 5 seconden dan naar 800 Watt 5 seconden en 1200 Watt op het laatst. Daarna 5 seconden 0 Watt, 200 Watt etc, etc. Dat doet hij totdat het water op de juiste temperatuur zou moeten zijn. Hierna is hij gereed om te tappen.
Doe je dat niet, zie je dat hij 5 seconden 200 Watt geeft, dan weer 5 seconden 500 Watt en terug naar 5 seconden 200 Watt en dat doet hij waarschijnlijk om de temperatuur stabiel te houden.

Met de diode er tussen zijn alle wattage's gehalveerd. Hij doorloopt ongeveer 10 keer het pendelschema en komt dan tot de conclusie dat de opwarming, kennelijk, niet snel genoeg gaat. Het apparaat slaat in de stress en maakt dat duidelijk door zijn lampjes snel te laten knipperen.

Het ergste is dat als je hem uit zet en meteen weer aan, de cyclus opnieuw begint. En meteen tijdens deze eerste cyclus schijnt het blok net heet genoeg te zijn en kan er geschonken worden.

Conclusie:
Ondanks dat er geen boiler aanwezig is, is een diode wel toepasbaar. Helaas kan het bij sommige apparaten (waarschijnlijk alleen het merk Krups) noodzakelijk zijn om het apparaat even uit te schakelen en dan opnieuw in te schakelen. "NB: Waar heb ik al eens eerder zoiets gelezen?"
Eenmaal op temperatuur werkt het feilloos.


Opmerking. De verschillende wattages zijn een voorbeeld. Het is dus niet precies dat vermogen en ook het wisselen gebeurt wat flexibeler.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie