Senseo in de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Senseo in de camper?



Bericht door ducati 900 »

Wij hebben de Senseo ook mee en op nog geen enkele camping problemen gehad op eentje na met een heel moderne el. installatie waar ze met een druk op de knop in het kantoor het ampérage konden instellen.
Hij stond op 4 en werd verhoogd naar 6 ampére en toen ging het goed.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Senseo in de camper?



Bericht door djurre1980 »

Ik heb altijd een Senseo apparaat en waterkoker los op hen aanrecht staan, ook tijdens het rijden.
Bevalt goed, komen lekkere bakkies pleur uit.
Je moet er wel wat ruimte voor hebben, want het is niet de kleinste koffiezetter.
Nadeel is dat je wel altijd aan de paal wil hangen wil je 'm kunnen gebruiken.
Wij hebben nog nooit meegemaakt dat de paal niet genoeg ampère leverde.

Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Senseo in de camper?



Bericht door de Jonckheer »

Over smaak valt niet te twisten, dat toch doen is dus vrij zinloos. Ook wij hebben een Senseo mee. Die gebruikt geen 1700 maar 1400 watt. Omdat wij een Multiplus omvormer hebben maakt het niet uit hoeveel amps de paal geeft, wat er meer nodig is dan de paal levert haalt ie uit de accu's.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Dafluc »

Als je Senseo wil moet je googelen op Campeo. De energiezuinigere variant. Duurt per kopje iets langer. Maar de stoppen blijven erin. Spullen los op het aanrecht tijdens het rijden is niet echt een aanrader. Moet je helemaal zelf weten maar is nou niet bepaald een goed advies.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Kroppie »

vooral die pan op het gas , zou ik toch maar rijdend niet doen. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Senseo in de camper?



Bericht door de Jonckheer »

djurre1980 schreef:
ma 02 sep 2019, 10:24
Ik heb altijd een Senseo apparaat en waterkoker los op hen aanrecht staan, ook tijdens het rijden.
Bevalt goed, komen lekkere bakkies pleur uit.
Je moet er wel wat ruimte voor hebben, want het is niet de kleinste koffiezetter.
Nadeel is dat je wel altijd aan de paal wil hangen wil je 'm kunnen gebruiken.
Wij hebben nog nooit meegemaakt dat de paal niet genoeg ampère leverde.

Afbeelding
Misschien een idee? Onder onze los staande apparaten gebruiken we een antislip mat van de Action. Alles (Senseo, friteuse, mandje met van alles) blijven daardoor keurig op hun plek staan, bochtige wegen of remmen maakt daarbij niet uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Senseo in de camper?



Bericht door djurre1980 »

Kroppie schreef:
ma 02 sep 2019, 10:46
vooral die pan op het gas , zou ik toch maar rijdend niet doen. :-B

jos
Muhahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!

Staat mn vrouw nou gewoon te koken tijdens het rijden?
Potverdikkie dat zie ik nu ook pas op de foto :lol3: :bow:

PS antislipmatje niet nodig, het blijft keurig staan of verschuift hooguit enkele centimeters bij heftige rotondes.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Senseo in de camper?



Bericht door FrankdB »

debos schreef:
ma 02 sep 2019, 10:00
alkeen lastig net dat filtertje die prut is lastig spoelen
Zelf gebruiken wij een Melitta Single 5 waar je vijf (jawel!) kopjes mee zet of twee flinke mokken. Er gaat een type 2 papieren filter in, dus geen gedoe met prut.

700watt. 40€.

Frank
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Becosemsaida »

Als koffiejunkie moet ik altijd zoiets meenemen. Aangezien ik geen campings doe sta ik altijd vrij. Twee zonnenpanelen van 150W en een omvormer van 3000W, zuivere sinus, met een 240A deepcycle accu heeft mij tot nu toe niet in de steek gelaten. Omzetten naar 12V verbruikt misschien nog meer van je accu want het duurt veel langer om het water op te warmen. Warm water in je senseo te doen is weer extra om je water op te warmen etc. etc.

Er zijn een hoop manieren om zo'n apparaat (en anderen) te gebruiken maar tot nu toe vind ik deze manier toch het beste. Het verbruik is niet zoveel als je denkt, het "hoge" stroom verbruik is alleen om het water te verwarmen daarna is verbruik minimaal.

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Camperic »

We hadden een Senseo, maar dat beviel ons niet. Dus Senseo verkocht en Nespresso apparaat gekocht. Compacter en heerlijke koffie :D
We moeten er inderdaad wel voor aan de paal staan, maar daar nog nergens problemen mee ondervonden.
Wanneer we niet aan de paal staan gebruiken we een Bialetti :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Trudie67 »

Ik heb een princess pad koffiezetter
1 kopje per keer. Voor ons geen probleem. Gebruiken hem al 9 jaar.
En bij geen stroompaal.... water koken en opgieten
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Senseo in de camper?



Bericht door rcraats »

Wij zjjn net terug van een 6 weekse vakantie door Frankrijk. We hebben in die tijd niet aan de paal gestaan. Iedere dag meerdere kopjes koffie met een standaard Dolce Gusto gemaakt. Dit in combinatie met een pure sine wave inverter van 1800 watt continue. Omdat hij maar even aanstaat valt de belasting op de accu erg mee en aan het eind van de middag waren de accu's altijd weer vol. Ook bij het laden van fietsaccu en andere batterijen als die van de stofzuiger. Nu was het in de zomer meestal zonnig. Ben benieuwd hoe het in de herfst gaat. Oh ja, er liggen 2 panelen van 100 watt op het dak en 2 hh accu's van 105 Ah.
Hymer B674 SL
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Senseo in de camper?



Bericht door myway »

Zijn dat agm accu’s of natte semi-tractie accu’s?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

debos schreef:
ma 02 sep 2019, 8:40
Hoi ff vraagje gebruiken jullie Senseo in camper of andere elektrische koffiemachine?
Denken eraan om er 1 vd camper te kopen.
Thuis bevalt het goed
Gr
Je kunt een vermogensregelaar inbouwen in die Senseo. Dat heb je dus vast al gelezen. Heb je nu geen garantie meer op het apparaat, kan er een extra schakelaar in. Deze is dus dan makkelijk om te zetten zodat je de Senseo thuis met vol vermogen kunt gebruiken en, als het echt nodig is omdat de stroom anders te hoog wordt, op half vermogen. Je hoeft dan dus geen extra Senseo-apparaat te kopen, maar gewoon die van thuis gebruiken.
De vermogensregelaar als in de links, heb ik voor 15 euro.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie