Senseo in de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Camperic »

Interessant! :thumbup:
Dus met slechts een eenvoudige extra handeling (even uit en weer aan schakelen) ook te gebruiken via omvormer :D
Heb je ook een schakelaar ingebouwd, zodat het apparaat thuis en aan de de paal op vol vermogen is te gebruiken?

Heeft het apparaat zuivere sinus nodig of functioneert het ook met een omvormer met gemodificeerde sinus?

Jammer dat je weer bijna vertrekt en het tot die tijd al zo druk hebt :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Senseo in de camper?



Bericht door rcraats »

Mooi experiment Rudy, volgens mij kan dit voor vrienden camperaars toch een mooie oplossing zijn. Wellicht is er op de vragen van @camperic ook nog antwoord te geven. Voor mij persoonlijk mag het apparaat gewoon op vol vermogen draaien omdat ik een voldoende sterke omvormer met zuivere sinus heb, maar in sommige gevallen kan het toch wel weer handig zijn om op half vermogen te werken. Op zich is dus de suggestie met een schakelaartje zo gek niet. Dan heb je allebei. We weten het dus nu. Hulde.

Gr. Rinus
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Atoz »

Onder het motto dat de beste schippers steeds aan wal staan....

Rudy
Heb je geen gewone analoge 10A meter?
Ben sinds vrijdag l.l onderweg, dus heb ik nog wat tijd om verder na te denken.
Thuis staat nog een losse warm water boiler uit een Nespresso apparaat :-B

Maar al bij al (begrijpen Nederlanders dit?) Heb je nu een perfect werkende oplossing.

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Senseo in de camper?



Bericht door ducati 900 »

Hier heet dat: al met al.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Hoofdnoorman »

@rcraats
Ik bouw wel even een schakelaartje in. Rinus. Moet ik even een andere diode pakken met draadjes.

Ik heb nu een compacte diode gemaakt i.p.v. al die onzin.

Netjes met kabelschoen en vlakstekker. De diode ingeklemd en het kan er zo tussen. Even een krimpkous er omheen. Perfect.
Totale prijs ongeveer 50 cent.

Afbeelding

@Atoz
Dag Guido,
Ik heb zelf de perfecte oplossing. Ik heb nu een goede omvormer van NDS die geen problemen geeft. Ik heb nu een voorraad van twee 2000 Watt zuivere sinusomvormers. Beiden doen het goed, alleen niet met Krups apparatuur.

In voorraad een nieuwe Quigg Nespresso op half vermogen en modificatie van de watertemperatuur. (heet!)
Nog twee gloednieuwe Quigg Nespresso in de doos op voorraad.
Tot slot nog een hagelnieuwe Dolce Gusto Piccolo. Aangezien het model Piccolo schijnbaar wel zou werken op half vermogen, dus maar zo'n ding gekocht om eens open te maken en te proberen. Ik ben er echter nog niet aan toe gekomen en de noodzaak is er, op dit moment, niet.

@Campereric
Je hebt bovenstaande reacties dus nu gelezen, in de Nespresso van Rinus bouw ik dus even een schakelaartje. Plenty plek.

Voor wat betreft de werking op een omvormer met gemodificeerde sinus, weet ik niet. Ik heb niet zo'n omvormer dus ik kan het niet proberen. Het zou mij echter niet verbazen dat de "Krups" apparaten juist met een gemodificeerde omvormer beter zouden kunnen werken.
Dus, als iemand zich geroepen voelt om even met zo'n 1000 Watt gemodificeerde sinus langs te komen om te proberen, graag. In het geval van de Krups Nespresso en de Quigg Nespresso, mag het zelfs nog een 750 Watt zijn. Ik ben benieuwd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Senseo in de camper?



Bericht door Camperic »

Fijn dat ook een schakelaar mogelijk is :thumbup:
Hoofdnoorman schreef:
ma 16 sep 2019, 1:39
Dus, als iemand zich geroepen voelt om even met zo'n 1000 Watt gemodificeerde sinus langs te komen om te proberen, graag. In het geval van de Krups Nespresso en de Quigg Nespresso, mag het zelfs nog een 750 Watt zijn. Ik ben benieuwd.
De camper staat helaas sinds een week geschorst in de stalling :( anders was ik daarmee naar Deventer gereden!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Senseo in de camper?



Bericht door rcraats »

Hoofdnoorman schreef:
ma 16 sep 2019, 1:39
@rcraats
Ik bouw wel even een schakelaartje in. Rinus. Moet ik even een andere diode pakken met draadjes.

Ik heb nu een compacte diode gemaakt i.p.v. al die onzin.

Netjes met kabelschoen en vlakstekker. De diode ingeklemd en het kan er zo tussen. Even een krimpkous er omheen. Perfect.
Totale prijs ongeveer 50 cent.
Top Rudy. ;-)
Hymer B674 SL
Plaats reactie