Asociaal gedrag op een camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Evelynne schreef:
ma 02 sep 2019, 10:09
Misschien niet het antwoord dat je verlangt maar:
Waarom ben je niet uitgestapt om de man te helpen manoeuvreren?
Misschien dacht die "niemand die me wil helpen, zucht, dan stel ik me maar hier". Had je de man geholpen dan had je misschien iets meer plaats voor jouw deur én kans op een leuke babbel en wie weet nog een wijntje...

Wat had je gewild? Dat de man doorreed? Dat was misschien niet meer veilig, weet jij of hij op de andere campeerplek geweest was?
Wat had je zelf gedaan in die situatie? Had je ook geprobeerd om er tussen te kruipen?

Verwacht niet dat een ander gaat doen wat je zelf ook niet zou doen en omgekeerd.
Ik bedoel maar: je straalt jouw eigen kijk naar de dingen ook af op anderen.
Gr, Evelynne
Beetje vreemde reactie dit.

Nee, ik was er zeker niet tussen gekropen, wat een idioot idee, hoe haal je het in je hoofd!
Als je niet met goed fatsoen ergens kunt gaan staan, dan ga je er uiteraard niet staan.

Ja, hij had óf door moeten rijden, óf fatsoenlijk in een gesprek vragen of er plaats gemaakt kon worden.
Maar gezien het feit, dat het afgebakende plaatsen waren, geef ik hem weinig kans op dat laatste.

Als je niet meer kunt rijden, omdat dat niet veilig zou zijn, ben je duidelijk te laat gaan zoeken.
Misschien iets voor jou om te onthouden?
Begin op tijd met het zoeken naar een plekje, zeker als het druk is en jij een lastige combinatie rijdt.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Mickel Moen schreef:
di 03 sep 2019, 7:27
Sorry hoor, maar ik vind dit een rare redenering.

Als ik ergens parkeer, weer weg ga, kan ik de parkeerplek toch ook niet afzetten om later weer terug te komen.

Ook als ik later weer terug kom en mijn bonnetje is nog geldig, maar de parkeerplaats is vol, kan ik geen aanspraak maken op de plek.

Indien het dus parkeren betreft.

Wat anders is het als de camperplek feitelijk een camping is, maar dan voor campers. Dan heb je die plek voor een afgesproken periode gehuurd en biedt de beheerder de mogelijkheid om die plek voor jou gereserveerd te houden.

Waar jij het over hebt, zijn camperaars die zelf beheerdertje gaan spelen. :lol3:
Ga je nou echt een cp vergelijken met een parkeerterrein? Dat is pas krom. Als het over een mix parking gaat ligt het anders uiteraard. Wij staan elk jaar wel een keer in Klusserath op de camperplaats (geen camping) en ook daar zetten mensen stoelen o.i.d. neer als ze even weg moeten voor bv verzorging. Toch te raar dat je, als je terugkomt je (betaalde) plek maar even bezet is en je (als je pech hebt) meteen kunt vertrekken. Nee, zo werkt het toch écht niet, hoe kom je erbij.
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Evelynne »

Goedemorgen allemaal.

Ik wil niet in discussie treden maar:
- wisten jullie dan al van het 1e berichtje dat de Duitser zich op een wandelpad parkeerde?
- Wisten jullie dan al van het 1e berichtje dat de plaatsen met stenen waren aangeduid?

Indien jullie "ja" antwoorden dan zijn jullie zieners.

Stel je eens een judicieel apparaat voor waar de regel geldt: "de eerste klager wordt in het gelijk gesteld, de beklaagde wordt steeds in het ongelijk gesteld", zonder enige vorm van inleving of empathie. Mij lijkt dat de hel, maar voor jullie lijkt dat de normaalste zaak. Iemand zonder enig verweer, zonder kennis van alle omstandigheden be- of veroordelen? Shame on you. Ik zal dat nooit doen. En ik zal zeker niet in kudde iemand naar de mond praten.

Op basis van het 1e bericht kan ik me dus inleven in de situatie van Marcel en ik kan me voorstellen dat dit niet prettig was, maar ik probeerde me ook in te leven in de visie van de Duitser.

Misschien ben ik te empathisch, dat kan, ik zal dan ook nooit een camper met duidelijke panne voorbijrijden zonder te informeren of ik iets kan doen.

Food for thought,
gr, Evelynne.
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

1. je propt je niet ergens tussen.
2. je zet geen grote bek op, als iemand je er, volkomen terecht, op aanspreekt.

Punt.
Het had heel anders opgelost moeten worden.
Niet door ts, maar door die ander.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Trudie67 »

Mee eens
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Marcel1962 »

Heerlijk dit soort discussies! :-B

Ik vindt het moeilijk om hierover een oordeel te geven omdat je het verhaal maar van een kant hoort.

Het is nog altijd zo wat je geeft krijg je terug.

Gelukkig zijn wij nooit in dit soort situaties terecht gekomen omdat we altijd op een camping staan, wij houden van wat ruimte om ons heen.
Groet Marcel, DK1NL.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

:roll:

Eerder: de grootste bek wint.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Face »

Aloys schreef:
ma 02 sep 2019, 22:07
Face schreef:
ma 02 sep 2019, 18:41
Wees dan een kerel en schop hem in elkaar.
Ah, daar komen de échte kerels!
Had ik daar niet al een paar voorbeelden van gegeven, een pagina terug? :wtf:
Jazeker dit gelezen. Ga dan ook zeker niet met latex of andere dingen aan de gang dan wordt de zaak alleen maar erger als je wordt betrapt.Als je aan een camper van een Duitser komt "zijn de rapen gaar" Ik bedoelde er mee te zeggen dan ga ik liever zelf de confrontatie aan met zo'n "eikel"
Of als ze met meerderen zijn ga ik weg,dan wil ik geen risico lopen.
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Laikatrin »

Ook eens met Simonne!

In het 1ste bericht stond niets van afbakening of looppad, er staat wel dat er een plaats was indien hij zijn aanhanger ontkoppelde. Dus geen reden om je onbeschoft ergens tussen te wurmen.

Ik ga er van uit dat ts niet liegt dus ben benieuwd wat de andere kant van het verhaal zou kunnen zijn.
Keep calm and let karma finish it!
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Laikatrin »

Marcel1962 schreef:
di 03 sep 2019, 9:38

Het is nog altijd zo wat je geeft krijg je terug.
Wat zou het fijn zijn als dat moest waar zijn!
Keep calm and let karma finish it!
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door jielus »

Jan en Simonne schreef:
di 03 sep 2019, 9:41
:roll:

Eerder: de grootste bek wint.
Het is ook een beetje als die hondenpoep en geleegde cassettes in de bosjes. Niemand doet dat. Maar hebben jullie er wel eens over nagedacht dat jullie eigen gedrag ook een ander kan irriteren? Mickel Moen slaat de spijker op de kop! Twee ingeklapte op de grond liggende stoelen om een plaats "vast te houden" terwijl je boodschappen doet is ook asociaal gedrag.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Aardig, dat je dit quote, maar ik herken me niet in jouw verhaal.
Wij gaan zo ver mogelijk bij anderen vandaan staan, misschien is dat wel super irritant voor iemand.

Ik vind heel andere dingen irritant en asociaal.
Alle ramen en deuren open, de radio of tv dan knalhard aanzetten en zelf buiten gaan zitten, is er zo één.

Maar dat is de reden, dat wij grote concentratie campers zoveel mogelijk mijden.
Hebben we ook dat gedoe niet.
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op di 03 sep 2019, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door zwerf-busje »

jielus schreef:
di 03 sep 2019, 9:51

Mickel Moen slaat de spijker op de kop! Twee ingeklapte op de grond liggende stoelen om een plaats "vast te houden" terwijl je boodschappen doet is ook asociaal gedrag.
Het kwam al eerder in het draadje voorbij:
Dit is heel erg afhankelijk van het soort camperplaats.
Ik weet diverse waar het gebruikelijk en normaal is (zeker als het betaalde plaatsen zijn).
Groet Ruud
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Asociaal gedrag op een camperplaats



Bericht door appellover »

Denk toch dat het beter is om even te vragen of het een bezwaar is ,dan verandert de situatie meestal.
Natuurlijk proberen wij om voor 16.00 op cp te zijn , de kans is groot dat je tijdens hoogseizoen s’avonds geen plek meer krijgt.
Wat ik wel aso vind ,in de lengte gaan staan terwijl er duidelijk vakken in de breedte zijn ,en zelfs borden hoe je moet staan.
Hoewel : stond aan een meer ,helemaal alleen ,in de lengte aan het meer ,vakken waren overdwars ,komt er s’avonds laat een boswachter dat ik verkeerd stond ,hij liet heel overdreven zijn penning zien ,we hebben er maar om gelachen en zijn overdwars gaan staan ,volgende morgen stonden we nog alleen en kwam hij weer ,we hebben hem netjes goedemorgen gewenst.
Als iemand dichtbij komt staan ,geen probleem hoor ,maar aub geen lawaai of vlakbij gaan roken.
Natuurlijk is op een camping ( meestal ) goed geregeld ,maar dan had ik beter mijn caravan kunnen houden ,maar was zo voorspelbaar saai vonden wij,nu lekker avonturen met p4n.
Maar ieder is anders , de een wil geen enkel risico en de ander wil onzeker avontuur.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie