Eerste hybride camper is een Dethleffs

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Dafluc »

Gezellig weer. Over die 50 kilometer. Wisten jullie dat een auto minstens 50 km volledig elektrisch moet kunnen rijden voordat hij zich elektrisch mag noemen? Subsidie en zo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Zwerfsteen »

Het zal nog wel even duren eer het gemeengoed gaat worden maar ik zie meer toekomst in (groene) waterstof en een brandstofcel als aandrijving.

Dat hybride gedoe is m.i. een tussenfase en van tijdelijke aard.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door peter »

Onzin, in mijn camper zit ook een plug voor stroom. Dat zat er 5 campers geleden ook al


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door de toren »

Wel makkelijk met omvormer kun je hem onderweg opladen vanuit je hh accupakket .
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door laika kreos 3009 »

Wij zijn net weer terug van een reisje langs de Ems. Volledig hybride. Een kleine 400 km met de camper en ruim 300 km met de E-bike. Dus hoe hybride kun je reizen? Maar nu serieus, de wagen die nu gepresenteerd wordt heeft aantrekkingskracht op de voorlopers binnen onze groep van camperaars. Ik denk dat je ze vooral gaat zien op de campings (gelet op het formaat). Wat de toekomst brengt zal de tijd ons leren. De komende jaren zullen we heel veel nieuwe varianten/uitvoeringen voorbij zien komen. Uiteindelijk gaan we over naar een andere aandrijflijn, qua brandstof. Dat is zeker. Waterstof, hybride, accupakketten het wordt allemaal al uitgeprobeerd en uiteindelijk blijft er een oplossing over. Ik ben nu 66 en ga die definitieve oplossing waarschijnlijk niet meer meemaken. Ik maak mij daar ook geen zorgen over. Onze euro 5 diesel zal ons de komende jaren brengen waar wij heen willen en als wij lang genoeg leven zullen we de verandering ook volgen, alleen niet als koploper.

Groeten,

André
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Mickel Moen »

Ik kan mij voorstellen, dat hier een specifieke doelgroep voor is.

Als je een auto wilt voor zowel woon-werkverkeer en recreatief gebruik.

Het woon-werkgebruik geheel elektrisch en de weekendjes weg en vakanties hybride. Helemaal mooi, als je thuis en/of op je werk ook nog op kunt laden met zonnepanelen en of windenergie.

Bijvoorbeeld een agrariër. Schuur vol met panelen en/of een windmolen en veel korte ritjes in de buurt van het bedrijf.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 13 okt 2019, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Meine »

Naar mijn idee is de wahen ontwikkeld en bedoeld als stadsbestelwagen. Op het moment dat de accu leeg is zal het 1 liter motortje onvoldoende power geven voor snelweg ritten
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Mickel Moen »

In onze situatie zou zo’n bus ook helemaal niet gek zijn.
Wij kunnen/willen maar 1 auto hebben gezien onze woonsituatie. Veel ritjes zijn binnen de 50 km. De prijs is op het niveau van een VW California.

Daarmee komen we wel op het punt, dat ik dat niet ga betalen. Ook niet aan een nieuwe California overigens. Maar dat is persoonlijk, want er worden genoeg campers in deze prijsklasse verkocht. Dus in dit segment acht ik het wel degelijk een concurrent.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 01 sep 2019, 9:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Mickel Moen »

Meine schreef:
zo 01 sep 2019, 9:10
Naar mijn idee is de wahen ontwikkeld en bedoeld als stadsbestelwagen. Op het moment dat de accu leeg is zal het 1 liter motortje onvoldoende power geven voor snelweg ritten
Ik heb mij nog niet in de technische details verdiept, maar de aandrijving is volgens mij elektrisch.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door de Jonckheer »

Ik geloof niet dat een 1 liter motortje zoveel elektrisch vermogen op kan wekken dat die, toch behoorlijk zware Transit, daarmee goed kan meekomen in het verkeer. Als dat wel zo is zou dan niet elke bestelbus daarmee zijn uitgevoerd?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Mickel Moen »

Met geloof komen we niet verder. Dus de moeite waard voor diegenen hier, die verstand van paardenkrachten e.d. hebben om op basis van de technische gegevens tot conclusies te komen.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 01 sep 2019, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Meine »

Mickel Moen schreef:
zo 01 sep 2019, 9:12
Meine schreef:
zo 01 sep 2019, 9:10
Naar mijn idee is de wahen ontwikkeld en bedoeld als stadsbestelwagen. Op het moment dat de accu leeg is zal het 1 liter motortje onvoldoende power geven voor snelweg ritten
Ik heb mij nog niet in de technische details verdiept, maar de aandrijving is volgens mij elektrisch.
Natuurlijk, maar na 50 km is de accu leeg en verzorgt dat kleine motortje de stroom voor de electromotor. Dat zal niet opschieten. In de stad is het wel bruikbaar.

Ook op momenten dat je voor een stoplicht staat wordt dan de accu geladen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Cee Pee »

Dat ding rijdt altijd elektrisch dus zodra je gaat rijden moet je ook de ingebouwde benzine aggregaat starten om nog een klein beetje actieradius te genereren.
Maar het aggregaat kan nooit genoeg leveren om eens lekker op te schieten richting het zonnige zuiden.
Het blijft dus behelpen en zoals ik al eerder opmerkte, het is niks en je komt nergens.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eerste hybride camper is een Dethleffs



Bericht door Mickel Moen »

Allemaal aannames maar niet met technische feiten onderbouwd.

Daar kan ik dus niets mee.

Maar goed dan nu een aanname van mij:

Ik kan mij niet voorstellen, dat een grote naam in de camperwereld als Dethlef met een camper komt die niet mee kan komen in het verkeer en geen bergpas kan nemen. Zij zullen vooraf zeer zeker marktonderzoek gedaan hebben en zeer veel technisch onderzoek.

Nu is er natuurlijk altijd het risico van een fabrikant, hoe goed ook doorgerekend, dat een product een flop wordt. Zelfs als het product technisch superieur is.

Meer duidelijkheid komt er als de eerste gebruikerstests verschijnen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie