Camper-koken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
macfocus

Re: Camper-koken

Bericht door macfocus » zo 01 sep 2019, 12:55

Nee,

Maar ik ging af op de reviews in een eerder genoemde link.
Knaus Traveller 630 van 1992 op Fiat Ducato 2.5 diesel met 75 hele PK's (af fabriek).
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)

Maranopreis

Bericht door Maranopreis » do 03 okt 2019, 9:43

Wij hebben 1,5 jaar geleden een Sysas hapjespan gekocht (was een aanbieding camper op voorjaarsbeurs Houten) en is by far de allerbeste pan die we ooit hebben aangeschaft!

Producten kunnen zonder olie of toevoeging worden bereid en ook bv diepvriesvakken (bv zelfgemaakte maaltijden van huis uit) kunnen probleemloos worden bereid. Schoonmaken is werkelijk een fluitje van een cent. Topprodukt vinden wij.

Overigens koken we afwisselend binnen, buiten of gaan uit eten.
Greetz André & Marjos

Apres nous, le deluge - ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl

vweetje

Bericht door vweetje » do 03 okt 2019, 11:34

Vanuit onze tent periode altijd buiten op een coleman 2 pits unleaded gekookt (deze zijn 2de hands soms ook in 3 pist uitvoering te koop) en dat doen we nu nog steeds buiten de camper. (uiteraard als het weer het toe laat).
Leeg boodschappenkrat op de kop en daarop de coleman.
Ook een grillplaat erbij die hierop past, deze kun je tevens op campings gebruiken waar geen bbq is toegestaan.
De eerder genoemde coleman oven kan hier ook op.
Bevalt ons,en diverse familieleden die het ook aangeschaft hebben, perfect.
Paar flessen coleman vloeistof mee en klaar. ( loodvrije benzine kan ook maar ruik je wat meer)
Groeten Vweetje (Inmiddels Hymer B584)

Vopper

Bericht door Vopper » do 03 okt 2019, 21:09

Heerlijk toch, ongecatte benzinedamp :-B :lol3:

:wave: Vopper
1 mei dag van het pensioen ;-))

jaccoh

Bericht door jaccoh » do 10 okt 2019, 17:27

als je vroeg begint en met een klein tentje verzamel je e.e.a.

nu hebben we in ons campertje:
2 pitten, voor gebruik bij minder weer en over het algemeen eenvoudige gerechten (1-pans)

bij beter weer heb ik de cadac safari chef met een klein gasbusje en een 1-pits coleman benzine brander.
bij gebruik van de (ietwat duurdere) coleman fuel heb je geen last van benzine dampen.

onze pannenset (alu) hoort in het bejaardenthehuis, maar doet het nog :crazy:
laatst wel 2 nieuwe HEMA koekenpannetjes gekocht om vlees en aardappelen te kunnen bakken
Groet
Jacco
Hymercamp 46 uit 1991

mariët

Bericht door mariët » za 12 okt 2019, 15:07

Ik kook heel graag en ik eet nog liever. In de camper net als thuis. Wij hebben 2 pitten en een aparte wokbrander, eerlijk gezegd heb ik die nog nooit gebruikt maar afgedekt ben ik wel heel erg blij met het grote werkoppervlak. Dat was een van de redenen dat we hebben gekozen voor déze camper; de grote keuken. We hebben een gasoven die ik vrijwel dagelijks gebruik, hetzij voor brood maar zéker ook heel vaak voor ovenschotels. Zo makkelijk, 's morgens maken en 's avonds de oven inschuiven terwijl je lekker een aperitiefje neemt.
Qua pannen..... misschien overdreven maar we mogen 5000 kg wegen dus ik heb wat ruimte... een grote wok, een kleine wok, een braadpannetje (wat ook in de oven kan om te sudderen), 2 goede kwaliteit koekenpannen, 3 kleine kookpannetjes en een 'melkkoker' die vind ik handig omdat ie zo hoog is. Ik gebruik ze allemaal regelmatig. Ook een sudderplaatje en een spatdeksel zijn aanwezig. Buiten kook ik op zo'n gasbusding van de Action, gaat inmiddels al een jaar of 10 mee zonder problemen. Daar hebben we een grill-plaatje voor bijgekocht zodat we overal kunnen 'barbecueën'. Ook een skottelbraai gehad maar sinds we met zijn tweeën gaan is die veel te groot dus verkocht.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!

Plaats reactie