Aanmaken van een nieuw onderwerp

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Aanmaken van een nieuw onderwerp



Bericht door Evelynne »

Dag allemaal,

Deze post is eigenlijk vooral gericht aan de beheerders.

Ik speel met het idee mijn ervaringen bij het restaureren van mijn camper neer te pennen (typen), ik ben overtuigd dat dit het juiste platform is vermits ik zelf hier ook al wat info gevonden heb, dank u forum (tweede keer), maar ik ben er niet van overtuigd dat dit forum de juiste structuur heeft.

De onderstaande vraag stel ik omdat ik met de gedachte speel mijn ervaringen in een blog of aparte website te bundelen, maar mijn ervaring leert me dat aparte site en blogs moeilijker te vinden zijn voor wie op zoek is naar informatie. Ik heb niet de behoefte aan "show off"-en maar aan "zó heb ik het gedaan, zó ga ik het doen, zó deed ik het verkeerd, zó zou ik het nu doen met de kennis die ik ondertussen verworven heb", niet om andere te beïnvloeden maar halen anderen iets uit mijn ervaringen dan hoeven ze niet opnieuw de zelfde zoektocht uit te voeren, dezelfde fouten te maken of dezelfde (overbodige) kosten te maken.

Stel dat ik een verslag van mijn ervaringen chronologisch wil weergeven, per onderwerp van de renovatie.
Stel dat ik dat doe in één topic en stel dan dat er iemand het interessant genoeg vindt om te reageren dan zal het topic snel uitbreiden en alle overzicht en logica verliezen. Ik heb dat nu soms ook als iemand reageert, zonder te citeren weet je niet waar iemand precies op reageert en de reactie kan dus zijn op een bericht dat al wat ouder is, dan begin je te scrollen en verlies je alle logica.

Mijn concrete vraag: kan ik een eigen boom opstellen? Ik preciseer: kan ik bvb een nieuw hoofdonderwerp starten, ik denk aan "Renovatie" (want behoren mijn ervaringen tot zelfbouw of tot techniek?) of "Renovatie Mr.BenZzz" en dan daarin nieuwe onderwerpen starten waarin ik mijn ervaringen deel bvb "Mr.BenZzz - 001 ...", "Mr.BenZzz - 002 ..." ....
Of kan ik onder mijn eigen naam, onder mijn contactgegevens of zo een eigen blog schrijven?

Belangrijk voor mij zijn de mogelijkheid om chronologische logische onderwerpen te maken, alles aangaande dat onderwerp te bundelen én om anderen de mogelijkheid te geven om te reageren.

Een serieuze boterham, ik weet het. Ik verwacht niet onmiddellijk een reactie maar ik hoop wel op een spoedig antwoord, ook al is dat "je maakt beter een eigen site"

Alvast bedankt,
Evelynne
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Aanmaken van een nieuw onderwerp



Bericht door Bob Diesel »

Eveline :idea:
rechtsboven staat een uitroep teken in je posting
als je daar op klikt ,doe je een melding naar de moderatie
en breng je deze vraag rechtstreeks onder hun aandacht
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aanmaken van een nieuw onderwerp



Bericht door Dafluc »

Nou, ik lees het ook als het niet rood is hoor :wink:
Eerste gedachte: interessant. misschien een apart topic in de kennisbank.
Daar kan niet iedereen reageren.
Maar ik laat dit aan Aloys om te beantwoorden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanmaken van een nieuw onderwerp



Bericht door Aloys »

Evelynne schreef:
di 27 aug 2019, 13:35
Mijn concrete vraag: kan ik een eigen boom opstellen? Ik preciseer: kan ik bvb een nieuw hoofdonderwerp starten, ik denk aan "Renovatie" (want behoren mijn ervaringen tot zelfbouw of tot techniek?) of "Renovatie Mr.BenZzz" en dan daarin nieuwe onderwerpen starten waarin ik mijn ervaringen deel bvb "Mr.BenZzz - 001 ...", "Mr.BenZzz - 002 ..." ....
Of kan ik onder mijn eigen naam, onder mijn contactgegevens of zo een eigen blog schrijven?
Om maar meteen met de deur in huis te vallen; nee, dat kan niet. Die mogelijkheid zit niet in het systeem.
Ook de Kennisbank is daarvoor niet een oplossing, ook daar kun je de verschillende onderdelen niet bij elkaar
houden. Die 'boomstructuur' heb je niet in een forum (buiten de boomstructuur van het forum zelf met zijn
subforums).

Wat kan wel?
Wat je wél kunt doen is het volgende:
- maak een algemeen bericht aan in het forum Zelfbouw, bijv. "Renovatie Mr.BenZzz - Introductie"
In dit bericht maak je (naast een verhaaltje) een inhoudsopgave voor de deelwerkzaamheden, bijv. isolatie,
elektrisch systeem, de motor, etc. Wat je maar wilt.

- maak, wanneer je er aan toe bent, het volgende bericht aan over de Isolatie, bijv. met de titel:
"Renovatie Mr.BenZzz - de isolatie". Begin dit bericht met een link naar het hoofdbericht, de introductie.
Herhaal dat bij elk deel-bericht dat je maakt, en zorg dat in het hoofdbericht de inhoudsopgave ook de
juiste links heeft naar de deelonderwerpen.

- enz.

Het enige wat niet kan is dat we je berichten bij elkaar houden. Maar elk deelbericht heeft een link naar
het hoofdbericht, de Introductie. En dat bericht heeft een inhoudsopgave van alle bijbehorende deelberichten.

Kopjes
En je kunt het mooi maken met kopjes. Deze kopjes bijvoorbeeld, zijn VET {B} en de tekst is GROOT: zie het
uitklapluikje waar "Normaal" op staat. Groot is 150, dat heb ik zelf veranderd in 120. Die kop hierboven ziet
er dan zó uit:
{b}{size=120}Kopjes{/size}{/b} (Ik heb hier de haken even vervangen door accolades, anders voert het forum
de opdracht meteen uit in plaats van de werkwijze te laten zien! :D

Andere opties
Je zou een eigen blog/website kunnen maken, gratis, op https://wordpress.com/
Ik heb daar wel eens een paar vingeroefeningen gedaan, een beetje mee gespeeld (jaren geleden) maar het
staat er (na 10 jaar) nog! Zie https://pa3dat.wordpress.com/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
280
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 21 nov 2018, 10:51
Locatie: Voor steeldieven gevlucht naar Twente!

Re: Aanmaken van een nieuw onderwerp



Bericht door 280 »

Deze reden had ik ook om voor mezelf te beginnen bij https://www.tapatalk.com/
Laatst gewijzigd door 280 op ma 14 okt 2019, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Evelynne
Berichten: 237
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 19:27

Re: Aanmaken van een nieuw onderwerp



Bericht door Evelynne »

Bedankt voor de reacties,

@ Aloys: Jammer dat het niet lukt. Je aangereikte oplossing lijkt me wel iets, maar ik moet daar wel even over nadenken hoe ik het dan moet aanpakken.
@ 280: Ik snap je maar ik zou het jammer vinden om naar een andere locatie te verhuizen, het is zo al moeilijk genoeg om gebundelde, actuele informatie te vinden op het internet extra fragmentatie over verschillende servers gaat dat niet beter maken. Ik hou er wel van alle info op één locatie te hebben en camperforum lijkt me het meest aangewezen.
Het niet kunnen kan ook te maken hebben met de eigen policy / filosofie van de site, daar kan ik begrip voor opbrengen en ga ik niet tegenin.

Ik steek dit onderwerp in mijn achterhoofd ter verwerking ;-)
Bedankt
PS: Mr.BenZzz = Mercedes-Benz L608D °1983
PPS: BenZzz = Bed en Zicht; de Zzz = aanduiding van slapen in een stripverhaal
Plaats reactie