Wildkampeerders: hetze of waarheid?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Dutch Traveler »

Gewoon lekker doorgaan zo, straks worden we overal uitgekotst.
Na Zeeland nu ook al de volgende plaatsen in de kijker.

GIETHOORN. www.destentor.nl/steenwijkerland/gietho ... p~a80401d7

ZWOLLE. www.destentor.nl/zwolle/assendorpers-zi ... ~ad7a6031/

Het liefst gratis, het liefst zo dicht mogelijk overal bij, Het liefst zo groot mogelijk want ze hebben er nog een trailertje of een aanhanger achter.
En de gemeenten mogen (volgens sommigen hier MOETEN) het dan allemaal maar faciliteren.
Er zijn twee soorten kampeerders. De mensen die het puur recreatief doen.
Maar ook steeds meer mensen die het noodgedwongen doen. Lees het nieuws er maar op na. Aantal daklozen schrikbarend gestegen.
Als ik bepaalde openbare maar ook besloten groepen op internet moet geloven, zijn er al honderden mensen, solo's, stelletjes, maar ook gezinnen,
die al dan niet noodgedwongen rond zwerven in campers of caravans.
Bij mij in de gemeente rijden en zwerven al minimaal twee campers rond met aanhangers erachter waar van allerlei troep in ligt.
En dat zijn géén omgebouwde busjes maar fabriekscampers. (heb er foto's van)
Een daarvan had zijn bivak een paar dagen bij de gemeentelijke stort voor de deur, tot hij weggejaagd werd door de politie.
Op naar de volgende (natuurlijk gratis) overnachting plek.
In Duitsland is het al standaard, hoertjes in rondtrekkende campers.

Willen jullie nu echt dat alles naar de klote gaat, doordat alles maar gratis of goedkoop moet ? IK NIET.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Cee Pee »

Wij zijn per jaar zo'n zes tot zeven maanden met de camper op pad en vanaf Texel is het maar een paar uur om Nederland uit te zijn.
Je proeft hem al zeker, wij staan zelden tot nooit in Nederland.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Kubo »

Ben blij dat Texel niet bij Nederland hoort. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Dafluc »

Ik denk dat daklozen en hoeren toch echt niet te vergelijken zijn met de gemiddelde camperaar.
Hier naar 'de camperaar' wijzen heeft ook totaal geen zin. Ik doe alles goed en jullie zijn het schuld? Hou op.
Camperaars zijn mensen. En die heb je nou eenmaal in verschillende soorten en maten. Een hele groep verantwoordelijk houden voor het gedrag van een aantal leden van die groep is nooit goed te praten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door doov »

En toch regelt de APV van onze gemeente zowel de prostitutie als het parkeren van een kampeermiddel.
Dusssssss........
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door javanes »

Een hele groep verantwoordelijk houden voor het gedrag van een aantal leden van die groep is nooit goed te praten.
Maar die groep die zich nergens aan stoort wordt helaas steeds groter.
Onlangs kwam er volgens mij op het forum nog een bericht voorbij. "Afval gescheiden inzamelen.Dat doe ik niet, want ik heb vakantie"
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Bob Diesel »

@Dutch traveller
die dames van plezier in een busje
die waren er al ,zelfs :idea: voor dat er busje,s waren
in niet alleen in Duitsland


het feit dat je nog 2 kranten artikelen aanhaalt
maakt dus dat het een anti camper Hetze :idea: :!: is aan het worden
en waarbij de campe bezitter alles in de schoenen word geschoven ::S
ook waar ze niet verantwoordelijk voor zijn :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hamersma
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 14:26
Locatie: Europa.......
Contacteer:

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Hamersma »

Niemand kan zien waar ik geweest ben....!⁸
http://www.youtube.com/channel/UCDF5BsM ... A2A/videos
https://vimeo.com/user24672538
***
Als U mij zoekt... zit ik of in Lapland of in de Sahara....
Meestal ook wel er tussen in...
Wuif maar even als je me tegen komt...! Daaag...! ( Oan t sjen )

**** BURSTNER 44-VH-DN ****
Ik ben alleengaand en reis heel wat af met de camper,door Europa....
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Cee Pee »

javanes schreef:
vr 23 aug 2019, 12:56
Onlangs kwam er volgens mij op het forum nog een bericht voorbij. "Afval gescheiden inzamelen.Dat doe ik niet, want ik heb vakantie"
Het ligt er maar aan waar je bent, in Griekenland bv gaat alles nog steeds in één grote container en van scheiden hebben ze daar nog nooit van gehoord.
Dan kun jij wel leuk met alles appart aankomen maar het gaat toch echt in één bak.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Dafluc »

De groep als geheel is inderdaad groter geworden. En daarmee vast ook het aantal dat zich nergens aan stoort. Daarin heb je dan wel weer verschil. Je vuilniszak op straat gooien is iets anders dan niet meedoen aan het scheidingsbeleid van een camping die met vier zakjes en drie emmertjes komt aanzetten. Dat niemand ziet dat je er geweest bent als je weer weggaat lijkt me een mooi uitgangspunt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Cee Pee »

Dat is ook ons streven altijd.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Meine »

Dutch traveler haalt er inderdaad van alles bij wat helemaal niets met dit onderwerp te maken heeft. Al ver voordat campers gemeengoed waren stonden de dames al aan de bosrand bij Austerlitz. Daarvoor hoef je helemaal niet naar Duitsland en het is al helemaal niet camper gerelateerd.

Het artikel in de Stentor over de Assendorperbuurt in Zwolle gaat helemaal niet over de op reis zijnde camperaars die de omgeving domineren en daardoor overlast veroorzaken. Het zijn Zwollenaars zelf, die hun camper in hun omgeving stallen, hun eigen nest vervuilen. Het zegt dus zeker iets over de (Zwolse) camperaars. Maar ook hier gaat het over de krapte in Nederland natuurlijk. In Zwolle, en zeker in de Assendorperbuurt, is alles krap en op elkaar gebouwd. Je kunt in Zwolle feitelijk binnen de ringweg geen camper kwijt.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door javanes »

Cee Pee schreef:
vr 23 aug 2019, 13:16
javanes schreef:
vr 23 aug 2019, 12:56
Onlangs kwam er volgens mij op het forum nog een bericht voorbij. "Afval gescheiden inzamelen.Dat doe ik niet, want ik heb vakantie"
Het ligt er maar aan waar je bent, in Griekenland bv gaat alles nog steeds in één grote container en van scheiden hebben ze daar nog nooit van gehoord.
Dan kun jij wel leuk met alles appart aankomen maar het gaat toch echt in één bak.
Ik kom er ook weer net vandaan. Er staan genoeg verschillende gekleurde containers met stickers er op. Alleen de Grieken gooien alles in een bak die ze tegenkomen. De blauwe container voor papier gooien ze ook vol met gewoon afval.
En da's een volk wat alles op straat gooit onder het mom "een ander ruimt het wel op", maar dat gebeurt dus niet. Vandaar dat het soms zo'n bende is.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wildkampeerders: hetze of waarheid?



Bericht door Bob Diesel »

Dat laatste is in NL ook steeds vaker het geval
gewoon om dat er ook bijna nergens een afvalbak meer staat
en als die er staat misschien 1 x in de week ,of slechts in de 2 weken word geleegd

Verder vergeten veel ouders hun kinderen te vertellen dan de lege blikjes energie drank niet in de goot thuis horen
maar het is teveel energy om het mee te dragen naar huis en het daar in de PMD zak te doen

Ik woon op 100mtr van een supermarkt ,waar nu weer de gehele dag de scholieren hun zakgeld spenderen
er staat 1 bak direct bij de deur ,maar dan is het blikje of zak chips nog niet leeg
100 tr verder wel ,3 x raden waar het afval begint
juist bij mij voor de deur, en gelukkig ook iets verder, ook om dat er nergens meer een afval bak te bekennen is

BTW , ben nu sind begin Julie thuis
er staat wel een glasbak 100 mtr de andere kant op , heb in de tussentijd 3 x moeten bellen of de rotzooi welke er naast word gedumpt
ook op geruimd kan worden, en 2 x om dat de glasbak vol is en de flessen er naast worden gezet, dus glas scherven ed
de overheid/gemeente treft ook blaam
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 23 aug 2019, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie