Camper voor dagelijks gebruik

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
c.dekker
Berichten: 396
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door c.dekker »

De campernaars, die na het camperen de camper verder privé gebruiken voor andere zaken zijn verkeerd bezig, want voor een camper is een kwart Belasting tarief gegeven. Dat betekent dat er een tijd komt dat de overheid dit aan banden gaat leggen en het is in de tweede kamer al bekend dat dit gebeurt. Dus nu wachten dat het daar eens aan de orde komt .

Denk hier maar een over na.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Cee Pee »

Dan gaan we toch lekker terug naar de 60 dagen kaart.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Vertrokken2 »

c.dekker schreef:
zo 18 aug 2019, 19:19
De campernaars , die na het camperen de camper verder privé gebruiken voor andere zaken zijn verkeert bezig , want voor een camper is een kwart Belasting tarief gegeven . Dat betekend dat er een tijd komt dat de overheid dit aan banden gaat leggen en het is in de tweede kamer al bekend dat dit gebeurt , Dus nu wachten dat het daar eens aan de orde komt .

Denk hier maar een over na .
Eens hoor, volledig, maar toen ik een vorige keer zoiets hier riep werd ik bijkans gekielhaald.
Straks lopen ze allemaal te janken dat de overheid het 1/4 tarief afschaft en dat er niets voor terugkomt,
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Kroppie »

schaf ik de camper af. :shh:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door isoplus »

Ja... en nu dan? Zal ik morgen gaan vragen of ik de volle pond Mag betalen?
Nee, nog beter ik koop er een belasting vrije oldtimer bij voor de dagelijkse ritjes :-B
Of een gesubsidieerde elektrokar die zijn ook tamelijk voordelig in de belasting :cheers:
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Oom Willie »

Vraag: Hoe kan de belastingdienst c.q. overheid zien dat je de camper het hele jaar gebruikt?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Kroppie »

hoeveel camera,s denk je dat er overal geinstalleerd zijn , dat is niet zo moeilijk als ze dat werkelijk willen weten.
je hebt een kenteken toch.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Dafluc »

Goh Gobert. Daar ben je vijf jaar later nog steeds niet overheen? Wist niet dat je zo'n gevoelig typje was.
Maar het zat hem er toen –als ik me niet vergis– in dat je mensen beschuldigde van misbruik. En er werd toen tegengeworpen dat het geen misbruik was. Je maakt, net als bij het steeds opnieuw schorsen, gebruik van een bestaande regeling. Volkomen legaal. Mocht de regering dat niet meer willen omdat het hun teveel inkomsten scheelt zullen ze de regeling of de spelregels moeten veranderen. Zolang ze dat niet doen mag iedereen ervan vinden wat hij/zij wil. En zal er niets veranderen.
Afbeelding
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Vertrokken2 »

Oh jawel hoor. Maar ik heb een goed geheugen.
Het ging om oneigenlijk gebruik, niet om misbruik.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Dafluc »

Je gebruikte in dit verband toch echt zelf het woord misbruik. Nou mag je dat natuurlijk ook vinden. Maar als je iets doet wat niet verboden is maak je in mijn ogen gebruik van een regeling. Geen misbruik. Dat is en was en blijft het verschil. En dat kielhalen, ach, dat is zo 2014 :wink:
Gobert schreef:
zo 27 jul 2014, 9:59
Het is maar goed dat de inrichtingseisen zo streng zijn. Dat voorkomt misbruik. We hebben met ons allen mee mogen maken wat het gevolg is geweest van het oneigenlijk gebruikt van de oldtimerregeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Zadowolony »

En als je het hele jaar met pensioen ben, dan gebruik je toch het hele jaar je camper voor recreatie.....Zie het probleem niet.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door doov »

Er is ook geen antwoord dat algemeen geldig is.
De plaatselijke APV is leidend.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door isoplus »

Ik camper dagelijks en hij staat gewoon naast mijn huis op het weiland.
Dus het is een camper voor dagelijks gebruik, ik haal er ook hout, fietsen, rubberboot, boot inventaris en nog meer ongeregeld spul mee op.
Ga er in de winter mee naar het Zuiden en in de zomer naar het Noorden, dus ja ik gebruik het ding langer dan 1 kwartaal.
Het is ook een misverstand dat het kwartarief zou inhouden dat je de camper maar 1 kwartaal mag gebruiken, althans mij is nooit verboden er langer in te rijden.
Beren op de weg...?
Ik heb altijd begrepen dat het kwartarief de beloning is omdat je een betelwagen ombouwt tot een krappe verblijfplaats op wielen die verder nergens meer bruikbaar voor is en meestal in het buitenland zal rondrijden :thumbup:
Dat vind ik een geruststellende gedachte en zo te zien denk onze overheid(dat zijn we tenslotte zelf) er net zo over :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper voor dagelijks gebruik



Bericht door Dafluc »

In de APV staat echt niets over hoe vaak je een camper mag gebruiken. Hooguit over hoe lang hij voor je deur mag staan. Dat is echt iets anders. Hoe dan ook is weinig gebruiken zonde. Of hij nou 1500 of 150.000 euro heeft gekost.
Afbeelding
Plaats reactie