Irritante "huuuuuuu" campers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Boulange »

Is camperen nog wel leuk ?
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Marco Polo »

Je ziet aan WZEB dat het ook anders kan.
Zonder veel mens erger je nieten :P :D
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door isoplus »

Ha, prima ding zo'n Magirus en een bult herrie zonder airco :thumbup: .
Nou ja het verschil met de Ducato is dat bij de Magirus het lawaai stop zodra je de motor uitzet.
Overigens is het voor je aircosysteem beter om dat te stoppen 10 minuten voordat je je bestemming bereikt, dit om het systeem tijd te geven te drogen en daarmee voorkom je weer schimmels en andere narigheid :)
Helaas leest bijna niemand meer de gebruiksaanwijzingen door :(

Maar om op het lawaai terug te komen, mij stoort het niet, gelukkig niet want er zijn nogal wat op Ducato gebouwde campers.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Gino608D »

Volgens mij is dit echt niet iets van de nieuwe Ducato's. Mijn Ducato 230 doet dit ook, maar ik denk dat die doorgaans geen airco hebben.

Ik kan me er overigens niet aan storen bij andere camperaars.
Laatst gewijzigd door Gino608D op wo 14 aug 2019, 9:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door appellover »

Heb al eens meer geschreven,als je zonder zorgen op vakantie wil ga dan niet met camper,het blijft een “uitdaging”.
Heb 20 jaar zeiljacht gehad was ook altijd wat.
Thuis is ook saai ,gebeurt niks.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door B1gcheese »

Wie leest er een gebruiksaanwijzing als hij dit forum heeft? We weten het hier toch altijd beter :-B

Ik zal in het vervolg een flinke aanloop nemen en de motor uitzetten voordat ik de CP op kom rollen. Zal wel even werken zijn zonder stuur-/rembekrachtiging maar dat moet ik er dan maar voor over hebben. Oh en wel contact aan want dat stuurslot is ook zowat.
Laatst gewijzigd door B1gcheese op wo 14 aug 2019, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Magirus-Deutz
Berichten: 185
Lid geworden op: di 13 aug 2019, 11:09
Locatie: Rockanje

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Magirus-Deutz »

isoplus schreef:
wo 14 aug 2019, 9:48
Ha, prima ding zo'n Magirus en een bult herrie zonder airco :thumbup: .
Nou ja het verschil met de Ducato is dat bij de Magirus het lawaai stop zodra je de motor uitzet.
Overigens is het voor je aircosysteem beter om dat te stoppen 10 minuten voordat je je bestemming bereikt, dit om het systeem tijd te geven te drogen en daarmee voorkom je weer schimmels en andere narigheid :)
Helaas leest bijna niemand meer de gebruiksaanwijzingen door :(

Maar om op het lawaai terug te komen, mij stoort het niet, gelukkig niet want er zijn nogal wat op Ducato gebouwde campers.
Je kunt je wel overal aan ergeren, overigens heb ik wel 'arko', alle ramen kunnen open..... :wink:
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door djurre1980 »

Weer typisch het camper forum dit, ik stel een vraag en krijgt meteen het verwijt dat ik me niet moet ergeren.
Ik heb niet eens gezegd dat ik me er aan erger :lol: :crazy:

Ik vind het allemaal prima.
Ik verbaas me er alleen over dat zo'n moderne camper die herrie moet maken terwijl een oudere camper met AC dit niet doet.

Niet echt een vooruitgang, dat is waar ik op doel.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door B1gcheese »

Nou de topic titel doet toch anders vermoeden. Waarom zou je het irritant noemen als je je er niet aan ergert? :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Gino608D »

djurre1980 schreef:
wo 14 aug 2019, 10:17

Ik verbaas me er alleen over dat zo'n moderne camper die herrie moet maken terwijl een oudere camper met AC dit niet doet.
Zoals ik hierboven al schreef heeft mijn "oude" camper uit 1995 dit ook. Het zal wel specifiek een Ducato dingetje zijn.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door djurre1980 »

Ben meerdere oude jaren 90 Ducatos tegen gekomen, maar die hadden dat geluid niet?
Terwijl echt alle moderne Ducatos die ik zag het wel deden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Bas vd laar »

Ben meerdere oude jaren 90 Ducatos tegen gekomen, maar die hadden dat geluid niet?
Omdat 95 procent daarvan geen airco heeft

Ik herken het wel, ik had vroeger een BMW 530D en die klonk ook als een straaljager als het maar een beetje warm werd en je zette de airco aan.
Ik dacht altijd, die fan mag ook wel iets trager rond gaan maar dat was blijkbaar geen optie, het was of niks of volle bak.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door djurre1980 »

Tsja en dat het steeds aan uit aan uit gaat maakt het dat het opvallend wordt.

Past niet helemaal bij het geciviliseerde uiterlijk wat sommige dure Ducato campers hebben ::S
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Irritante "huuuuuuu" campers



Bericht door Don Esteban »

Boulange, camperen is heel leuk en ik vind het steeds leuker worden. Ik zit te popelen om begin september weer naar het zuiden af te zakken. En komt er een "huuuuuu" camper naast me stoort mij dat nauwelijks of niet. Het "huuuuut" tenslotte maar even. Wafwaf en blafblaf stoort mij veel meer. Vooral als het baasje het geen lor interesseert als het beest voor iedere scheet luid begint te blaffen. :thumbdown:
's Morgens om 7:00 uur de motor warm laten draaien voor vertrek terwijl we nog op een oor liggen is ook iets waar een enkeling een handje aan heeft. Daar zouden ze middeleeuwse straffen op moeten zetten. 10 stokslagen of zo.. :mrgreen:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie