Vreemde review

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Vreemde review



Bericht door MonRoe »

dat hele cijfer geven is een raar iets. zo zijn er mensen die een camperplaats een 4 geven omdat er geen douche en/of toilet is, terwijl dat toch duidelijk in de omschrijving staat. Vorige keer zelfs gelezen, we geven een 5 want er is geen afwasplaats. Moet ik dan die plekken die deze voorzieningen wel hebben dan ook maar een laag cijfer geven omdat het voor ons niet hoeft of omdat ze daarom te duur worden?

Ook kom ik vaak foto's tegen van camperplaatsen waar bijv. maar 4 campers toegestaan zijn en waar camping gedrag niet is toegestaan. Dan zie je op foto's meer dan 4 campers en luifels staan uit en stoelen staan buiten en de was hangt aan de lijn.

Dit al een paar keer per e-mail aan de NKC laten weten, maar ze doen er niets mee. Hoezo geef je een verkeerde indruk van een plek.

Ik zou instellen dat er alleen commentaar gegeven mag worden en haal het cijfer geven maar weg. Ook die verkiezing van camperplaats van het jaar is onzinnig, want wat de één geweldig vindt, vindt de ander afschuwelijk.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Vreemde review



Bericht door FrankJC »

:thumbup: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Vreemde review



Bericht door Mickel Moen »

Ik zou zeggen niet meer gebruik maken van CC als het niet bevalt.

Aangezien wij meestal op campings staan, maak ik met veel plezier gebruik van de apps van ACSI. Zeer tevreden over. Ook daarop staan wel eens reviews die ik niet terecht vind. Zowel te negatief of te positief.
Ook wat betreft het oordeel wat Acsi zelf geeft kan ik als ik wil wel slakken vinden voor mijn zoutpot.

Maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Als het mij niet meer bevalt maak ik er toch geen gebruik meer van?

Wel heb ik eens een mail gestuurd over een camping die niet meer bestond. Daar is keurig op gereageerd, onderzoek op gedaan en bij de volgende update was hij weg.

Reviews zijn per definitie, zodra het niet meer over feiten gaat, subjectief.

Daarom kan ik het er wel mee eens zijn, dat ze bij CC met die cijfers kunnen stoppen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Peter G
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 07 dec 2003, 10:42
Locatie: Lanaken (België)

Re: Vreemde review



Bericht door Peter G »

misschien een beetje cynisch maar als je op de plekken waar je in de toekomst terecht wil het gemiddelde omlaag haalt kan je zomaar eens om 22h plek vinden :P . Zoals hierboven al vermeld alle reviews met een korreltje zout nemen.
Greetz Peter en Marleen
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Vreemde review



Bericht door johan1950 »

Op alle plaatsen waar iedereen kan reageren moet je accepteren dat er dit soort artikelen geplaatst worden.
Of het nu reviews, reacties op nieuws of artikelen in fora betreft, de meeste lees ik als amusement en neem ze niet serieus.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Vreemde review



Bericht door dieseltje+ »

+1 :thumbup:
We gebruiken CC niet (meer)
Naar aanleiding van een paar topic's hier o.a.
viewtopic.php?f=1&t=8469182&hilit=Tenten

en bijbehorend review. (die verwijderd is...door?!)
weer eens op CC gekeken, tenen krommend.
Een beloningssysteem (brons, zilver....) toepassen op niet serieus te nemen beoordelingssysteem?!
Een CP slecht cijfer geven terwijl je er niet hebt gestaan omdat deze vol was...wat beoordeel je dan?!
Kregen we in de kleuterklas ook. Een leuk plakplaatje als beloning voor je inzet. Zegt niks over de kwaliteit.
Zie soms dezelfde foto's van verschillende Cp's :crazy:
Met regelmaat klopt de info over voorzieningen niet.
Dan ben je als site moeilijk serieus te nemen.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Vreemde review



Bericht door B1gcheese »

Ik ben grootverbruiker en over het algemeen zeer tevreden. Je moet wel zelf blijven nadenken natuurlijk.
Dat er dit soort grapjassen tussen zitten moet je voor lief nemen, gelukkig zijn er ook mensen die wel eerlijke reviews proberen te geven.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vreemde review



Bericht door Bob Diesel »

het is id een vergaarbak geworden, waar iedereen kan plaatsen wat hij/zij wil,
zonder controlle :idea:
En heel camperend EU rent er achteraan en rijdt er mee rond :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vreemde review



Bericht door seth_space »

95% van onze CP's komen van CC. Werkt perfect en de reviews zijn een nuttige toevoeging. natuurlijk zitten daar Formicidae copuleerders tussen en zijn sommige beoordleingen wel erg positief.
Maar heel vaak staat er juist in de review heel nuttige informatie over de voorzieningen en hoe die te vinden/gebruiken of hoe je de locatie het beste kunt benaderen. Of seizoensgebonden info die prettig is te weten op het moment dat je daar komt.
Als je de gewoonte aanneemt de hoogste en laagste score te negeren ben je er vaak al. Dat is trouwens bij alle review systemen mijn gewoonte geworden.
Dat er geen controle zou zijn is trouwens onwaar. Wel duurt het soms even en weten mensen (zie dit topic) niet altijd waar ze een wijziging moeten doorgeven.
Ik heb nog geen betere app dan CC gevonden en gebruik daanaast P4N of lokale apps die soms wat sterker zijn in de betreffende landen.
Omschrijvingen op CC kloppen meestal goed en locatieaanwijzingen zijn heel precies over het algemeen.
Gebruik je de betaalde versie met off line modus dan ben je ook niet meer afhankelijk van de GSM verbidingen die juist in afgelegen gebeiden wel eens te wensen overlaten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Vreemde review



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Soms staan er bij een cp of cp op camping meer dan 100 reviews, maar vaak dezelfde opmerkingen relevante informatie waar ik echt wat aan heb ontbreekt. Dus als ik een review schrijf geef ik de volgende informatie: zijn de plekken om te staan groot genoeg: plekken om camper van 8 mtr lang bij 3,5 mtr hoog geen probleem, toevoerwegen en op de cp zelf ruim bemeten. Geen laag hangende takken, de loosplek voor vw is goed bereikbaar. Waterbijvullen met eigen slag kan, Gardena koppeling gewenst. Chemisch toilet legen in middelste toiletgebouw of zo. Dan kan iedereen zelf zien of deze plek voor hem geschikt is. Ik las een review waar bij iemand zei dat de uitstort voor het chemisch toilet als je de deksel opende stonk........ Tja, daar heb je nog eens wat aan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Vreemde review



Bericht door Cee Pee »

Ik ben tenminste nog nooit een loosput tegengekomen die lekker ruikt.🚽
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Vreemde review



Bericht door jurgenc »

Of ze plaatsen foto’s waar je niets aan hebt, omdat ze enkel de bumper van een camper tonen of zo.
H20
sloopkogel
Berichten: 66
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Vreemde review



Bericht door sloopkogel »

De beoordeling is ondertussen verwijderd voor zover ik kan zien .
nog zo eentje :
Cp langs een drukke weg? Dat zie je toch als je er oprijd en daarna klagen dat er verkeerslawaai is?? :bang:
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Vreemde review



Bericht door Trudie67 »

Ach reviews....
Er was eens iemand die vol lof schreef over een cp, maar wel een 4 gaf.
:crazy:
Ook was er iemand die een plek helemaal ophemelde. Wij erheen. Je stond tussen hoge struiken. Je had geen uitzicht. Voelde mij onveilig. Dus wegwezen.

Een cp is zo persoonlijk
De een wil dit, een ander dat...
Sommigen willen niks

Als ik een cp zie rij ik er heen. Bevalt het, blijf ik. Anders rij ik naar de volgende.
Gebruik het oranje camperboek. Bevalt mij prima
Maar ook dit is weer persoonlijk :wave:
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Plaats reactie