Is camperen nog wel leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door hwendt »

Beetje vreemde opmerking Mickel.
Immers een bord met een camper en een streep er door is ook een wettelijk bord. Ik ga hier niet in discussie over de wegenverkeerswet in Duitsland.
Een bord met een camper er op is een plek voor campers. Als er bij staat 10 campers en je gaat daar met je personenauto op staan krijg je een bon.
Dat werkt ook zo in Nederland.
In Kleef heb je een aparte parkeerplaats campers en daar staan stroompalen en andere voorzieningen. Dan heb je een aparte plek voor personenauto's en die zijn van elkaar gescheiden. Het gaat nu om het feit dat iemand een camperplek als parkeerplaats gebruikt en er uit de omgeving van deze camper opmerkingen werden gemaakt dat die dat wel meer doet. Dus is het voor mij aso gedrag. Zeker als je de mogelijkheden heb om op de parkeerplaats voor personenvoertuigen te gaan staan. Want als je er niet bent en/of er in slaapt kun je daar gewoon parkeren.
Ik heb de politie ook bekeuringen zien schrijven als er personenauto's op de camperplaatsen staan.

Verder schrijf je nu om te schrijven want als er 3 camperplekken zijn en je komt daar aan en er staan 2 personen auto's op die plek dan ga je ook de pest in krijgen, zeker als je er net 400 km op heb zitten en moe bent.

Hugo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Bob Diesel »

Jan en Simonne schreef:
za 21 sep 2019, 14:54
Nee, veilig is Kleve zeker niet.
Sociale controle is er ook niet echt.
Er zijn maar weinig mensen, die zich bekommeren om anderen.

Ik vind camperen geweldig, ik vind de camperaars zelf steeds minder prettig.
Wij staan het liefst alleen, ik hoef dat geneuzel niet.
:clap: :clap:

geen gezeur en lekker rustig :thumbup:

daar waar anderen niet staan :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Mickel Moen »

Hè Hugo,

Ik snap je heus wel hoor.

Ik snap heus wel, dat het niet zo netjes is dat als je er niet in overnacht je de camper ook elders kunt parkeren. Liever gezegd het is wel sympathiek naar de medecamperaars.

Maar zolang de beheerder geen verschil maakt is een camperplaats een parkeerplaats waar je mag overnachten. Nu draaien enkelen het hier om en vinden, dat je er in moet overnachten. Wel dan begin ik het geneuzel te vinden.

Op Lauwersoog heb je aan de haven betaalde parkeerplekken (per meter, gelijk de bootjes).

De een blijft er drie nachten betaald staan en gaat op een dag heen en weer naar Schiermonnikoog.
Een ander betaalt er voor drie nachten maar gaat voor een nacht op Schier in een hotel.

Ik zie het verschil niet. In beide gevallen, staat die camper er drie nachten.

Zoals ik steeds beweer het is niet aan de ene camperaar om te bepalen wat een andere camperaar wel of niet mag of moet. Dat is aan de beheerder, de wetgever, of wie dan ook die er wel rechten in heeft.

Soms lijkt het wel of dit forum een moraalrechtbank voor en door camperaars is.

Gelukkig is er altijd genoeg tegengeluid. :cheers:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door thole »

Vaak ben ik het met je eens Mickel.
Echter nu een tegegegeluid :lol: :
je hebt het over betaald parkeren in Lauwersoog. Zoals ik in mijn vorige posting al zei, zit voor mij daar het verschil in. Als je betaalt voor een plek, soit.
Maar op een cp waar iedereen kan gaan staan moet je gewoon het fatsoen in je donder hebben om je camper daar niet langdurig te parkeren , al helemaal niet als er weinig ruimte is zodat je anderen belemmert om op die plek te gaan staan.
We staan u al 2 dagen alleen opeen cp bij een rivier in Portugal, leuk, morgen staan we in Coimbra met een andere campers, vinden we ook leuk, als we tenminste een plek kunnen bemachtigen. :problem:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Mickel Moen »

Moraalrechtbankje dus? :lol3:

Als iemand zijn camper op een gratis camperplek zet dan hebben wij er geen donder mee te maken, wat die ander daar wel of niet in doet.

:cheers:

O ja, ik zou het bijna vergeten, camperen is hartstikke leuk. :-B
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 21 sep 2019, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door thole »

Ach, wat moreel besef is nog niet zo slecht voor een samenleving, ook niet voor een mini-maatschappij als het camperwereldje is.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Zwerfsteen »

De cp in Kleve is een betaalde plek, behalve als je, erg genoeg, een invalidekaart zichtbaar hebt.

Ik vind het fijn dat Hugo de moeite nam om in die camper te kijken of er misschien iets met de bewoners was gebeurd.
De mensen zouden zich veel vaker om hun medemensen moeten bekommeren.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Mickel Moen »

@thole,

Dat ben ik helemaal met je eens. Heb ik ook al aangegeven in de reactie op Hugo.

Alleen bepaal je het morele besef voor jezelf. Zodra je het voor een ander gaat bepalen wordt het al gauw geneuzel.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Premiumliner »

Ik ben het heeeelemaal met je een Geert!
Een camperplaats is eem parkeerplaats , uitsluitend bedoeld voor campers, behalve als de beheerder daar anders over denkt. Sommige hier vinden dat ze alleswetend zijn en denken te kunnen bepalen wat je wel of niet mag. Voor hen: wie denk je wel dat je bent!🤔 Voor agentje spelen of zo?
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Aloys »

Eh... beheerder? Je bedoelt een campercamping? :D

Op camperplaatsen in Scandinavië, bijvoorbeeld, ben ik nog nooit een beheerder tegengekomen. In de rest van Europa
wel eens, meestal in de vorm van een politieagent...

Camperplaats, midden jaren '90 geïntroduceerd door de Campersite als tegenhanger voor GOP, is in principe élke openbare
plek waar je een nachtje met de camper zou kunnen staan. Zoals dat in de jaren '80 en '90 gebruikelijk was: in principe
géén luifel uit of stoelen buiten, gewoon een overnachting. De Duitsers bedoelden exact hetzelfde met Womo-Stellplatz.

Pakweg 20 jaar geleden is me het wel eens overkomen: een Duitse campercollega die ons verzocht de stoelen binnen te
zetten, want zo bedierven we het voor de rest!

Na de eeuwwisseling zijn we álles maar camperplaats gaan noemen, zelfs een camping die een paar verharde plaatsen had
aangelegd speciaal voor campers. Zo werd zelfs een échte camping ooit NKC-camperplaats van het jaar! :wtf:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Mickel Moen »

Aloys, een beheerder hoeft niet fysiek aanwezig te zijn.

Als een gemeente de eigenaar is, is die ook beheerder.
Veel wordt met bordjes gereguleerd en of er meer of minder gecontroleerd en gehandhaafd wordt is meestal afhankelijk van de noodzaak daartoe.

Kortom in mijn ogen is er altijd een eigenaar/beheerder. Of je moet in niemandsland zijn.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Aloys »

Ja, dat snap ik Geert. Vandaar dat ik schreef: " In de rest van Europa wel eens, meestal in de vorm van een politieagent..."
Die politieman vertegenwoordigt in zo'n geval de beheerder (bijv. Gemeente of Rijk).

Wanneer die beheerder (of de grondeigenaar) een parkeerplaats heeft aangelegd, speciaal voor campers en al dan niet met
allerlei voorzieningen, dan spreek ik liever van een campercamping: een eenvoudige camping, vaak met voorzieningen als
water, stroom en loospunten maar in veel gevallen zonder douche of toilet, waar eigenaren van een tent of caravan
nadrukkelijk niet welkom zijn.
Is dat eigenlijk niet een vorm van discriminatie? :D

Hier in Engeland, waar we nu nog zijn, kom ik ook regelmatig campings tegen voor caravans en`campers, géén tenten. Hoe
zullen we die noemen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Mickel Moen »

Het begrip camperplaats is in jouw oorspronkelijke bedoeling met de opkomst van commerciële plaatsen nogal vervaagd denk ik. Ook wat al dan niet toegestaan is, is zeer divers.

Ik vrees, dat je er niets aan kunt doen, dat jouw oorspronkelijke definitie van het woord camperplaats nog maar voor een gedeelte geldt.

Uiteindelijk is het ook niet belangrijk, want het is immers de eigenaar/beheerder die bepaalt hoe en wat en wanneer er voor die camperplaats geldt.

Ik vindt de €10 filtering op campercontact wel een mooie grens. Op een overgeprijsde parkeerplaats na, heeft alles boven die €10 meer de eigenschappen van een camping. Alles daaronder meer van een camperplaats.

Tja en over campings.

Je hebt dus
Campercampings
Tentencampings (caravans en campers niet toegestaan)
Caravancampings
Stacaravancampings

Net als voor het woord camperplaats is er ook voor een camping geen vastomlijnde definitie. Wat er in de VanDale staat is ook maar een suggestie.

Het is maar net welk bordje de eigenaar er bij zet.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 22 sep 2019, 9:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Aloys »

Mickel Moen schreef:
zo 22 sep 2019, 9:20
Ik vind de €10 filtering op campercontact wel een mooie grens. Op een overgeprijsde parkeerplaats na, heeft alles boven die €10 meer de eigenschappen van een camping. Alles daaronder meer van een camperplaats.
Dat is inderdaad wel een mooie grens, hoewel die natuurlijk ook zal verschuiven in de loop der tijd.

Hier in Engeland zijn we www.searchforsites.co.uk meer gaan gebruiken, die heeft ook wel een mooie uitgebreide indeling.
Veel plekken, je moet er even aan wennen. Wie het wil proberen: speel eens met het menu rechts: Refine the results, en dan
Toggle All.
Er is ook een app van, maar ik gebruik op dit moment nog de webversie.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie