Is camperen nog wel leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Bob Diesel »

appellover schreef:
do 22 aug 2019, 15:00
Wij zijn volgende week weer thuis (Torrevieja ES) ook wel weer lekker wasmachine zonder muntjes en zo lang douchen als je wilt.
Zomers gaan we naar familie in Nederland ,zien we de kinderen en kleinkinderen,nee we zijn geen goede oppas opa en oma.
Zijn 3 maanden onderweg en maar 2 keer een drukke cp in Mesnil Saint Pere (FR) stonden er wel 50 en in Amsterdam Citycamp ,met bijna 100.Voor de rest erg rustig ,regelmatig alleen en dat tijdens hoog zomer.Nu ff thuis APK met auto en camper en in november richting Algarve naar onze overwintervrienden.

Met vriendelijke groet
Ron
Armacao do pera :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Is camperen nog wel leuk?



Bericht door appellover »

Yep,camping Canelas hebben we 12 jaar overwinterd van 1 okt tot 1 april en dus heel veel goede vrienden aan over gehouden ,hoewel je dan ook merkt dat het leven niet eindig is ,al aantal overleden .
Maar elk jaar samen bbq en visroken met de bejaarden maar ook tennissen en jeu de boules.
We staan afwisselend op camping , het “voetbalveld” en Mickysplace,ook altijd gezellig op de pizza avond.
Eind deze maand gaan de eerste al weer vanuit Nederland,wij wonen nu in overwintergebied dus voor het weer hoeven we niet zo nodig, thuis vaak nog beter dan in PT.
Maar ons sociaal leven was in Armacao .

Groeten
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Vopper »

Begint al bijna op WZEB te lijken :-B :-B

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Korsou
Berichten: 80
Lid geworden op: do 09 jul 2015, 23:17
Locatie: Drenthe

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Korsou »

Bij ons zou de vraagstelling moeten zijn: Is camperen leuk? .....aangezien wij dit jaar voor het eerst met de camper op pad zijn.

Jazeker, na 3 maanden 'zwerven' en 8 landen aangedaan te hebben is dat onze conclusie. Druk?......soms, maar heel vaak opvallend rustig. Volgend jaar maar proberen om 6 maanden op reis te kunnen. Lijkt ons fantastisch. Half jaar thuis, Curaçao, en een half jaar camperen.
License to chill !!!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Zadowolony »

Half jaar thuis op curacao ook geen straf! Hebben wij 4 jaar gewoond, heerlijk!!
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door jaccoh »

"nog wel" voldoet bij mij ook niet.

De eerste camper (tje) is sinds maart in ons bezit en we willen niet anders meer.

Ik heb een caravan in Oostenrijk staan en die blijft. Maar we zijn nu een paar maanden en 7500 km verder.
ik vind camperen geweldig :-B prachige routes gereden en prima overnachtingsplaatsen gehad.

Daar waar de duurste camping tegenviel was de goedkopste camperplek geweldig 8-)
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door B1gcheese »

Wij zitten nog middenin het arbeidsproces en hebben altijd grote vakantie vlak voor het hoogseizoen in juni (3 weken) en vlak er na in september (2 weken). En die periodes zijn wat ons betreft altijd te kort. We hebben twee jaar geleden eens 4 weken vakantie gehad en vonden dat dat ook veel te snel voorbij was. Maar goed we moeten het er maar mee doen. Gelukkig hebben we de weekendjes nog. Grootste nadeel vind ik de beperkte actieradius. Ik kom in drie weken niet verder dan Noord Spanje of Zuid Noorwegen, in een beetje normaal vakantietempo althans.

Maar goed, allemaal luxe problemen natuurlijk. We genieten enorm van onze trips en beseffen maar al te goed dat wat een rijkdom het is om zulke campertrips te mogen maken :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Kroppie »

camperen nog leuk?, nou helemaal niet , ik zou er maar gauw mee stoppen voor het te laat is en zeker nooit aan beginnen!! (blijft er meer plek over voor de overblijvers) :-B :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door isoplus »

B1gcheese schreef:
ma 26 aug 2019, 18:55
Wij zitten nog middenin het arbeidsproces en hebben altijd grote vakantie vlak voor het hoogseizoen in juni (3 weken) en vlak er na in september (2 weken). En die periodes zijn wat ons betreft altijd te kort.
Stal je camper in de tussenliggende periode in Noorwegen of Spanje, kost je een vliegticket, goedkoop indien goed gepland.
Het Noorden van Noorwegen vooral de moeite waard :thumbup:
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door B1gcheese »

Is een idee, heb alleen een schurfthekel aan vliegen. En dan niet zozeer het vliegen zelf alswel het wachten voordat je een keer echt vertrekt :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Gewi »

Ondanks dat we niet veel weg kunnen door mantelzorg voor opa die dementerende is vinden we het ontzettend leuk en ontspannend om af en toe weg te zijn.
Op het moment op Klein Vink in Arcen zodat we snel thuis zijn zonodig.
Volgende week gaan we 14 dagen op pad en opa is dan goed verzorgd. Rust dus.
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door knutselaartje »

Ja, zeker nog steeds leuk, alleen na al die jaren dat we door Europa zwerven schijnt het dat we wat blasé worden. Voorbeeld: Ha mooi kasteel, maar je we hebben er al zo veel gezien en ha, een prachtige kathedraal en wat een prachtige bergen maar toch nog even verder rijden enz. Misschien zouden we eens moeten pauzeren, maar onze leeftijd maakt dat we moeten "opschieten" :-B :-B :-B (76 beide)
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Autocaravana »

na al die jaren dat we door Europa zwerven schijnt het dat we wat blasé worden
De wereld is groter dan Europa, maar misschien durf je dat niet meer aan op die leeftijd.
Wij hebben met veel plezier met onze camper gereisd in Marokko, Turkije, Syrië, Jordanië, de Verenigde Staten, Mexico en Midden-Amerika. En er zijn plannen...
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Is camperen nog wel leuk?



Bericht door Arie55 »

Zelf zit soms met dezelfde vraag en als het me slecht in geestelijke zin gaat, heb ik vaak genoeg gedacht: ik doe de camper weg. Schrijfsels alhier en pratend met kennissen doet me steevast terug komen op die gedachten. Soms denk ik wel eens: een campervirus heb je wel of dat heb je niet. Echt een zwart/wit beredenering. Een beetje virus 'bestaat' niet. Twijfels hebben is menselijk. Dus niks aan de hand.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie