Nieuwe Fiat Ducato's in 2020

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door jphoto »

Voor wat betreft de camper met een nieuwe Fiat Ducato Automaat zal die alleen worden geleverd met een 160pk motor
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door VTECMaster »

Deze website suggereert anders. Vanaf de 140PK is de automatische versnellingsbak beschikbaar.
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door jheeck »

Inmiddels heeft Adria de folder en technische specs voor hun 2020 campers online staan en in hun buscampers wordt de automaat alleen geleverd op de 160 en 180 pk motor. Ben erg benieuwd naar de prijzen, ik vrees dat ik nog even door moet sparen. Hun vanaf-prijzen zijn al 2k gestegen.....
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door annoh »

Ik ben benieuwd of de 9 traps automaat automatisch terug gaat schakelen bij rijden berg af om op die manier af te gaan remmen op de motor. In het algemeen schakelt een automaat namelijk op bij een afdaling.

Ik heb gemerkt dat de nieuwe 8 traps automaat van Toyota wel terug schakelt bij afdaling, bij ingeschakelde CC. Ik ervaar dat zelf als een hele verbetering. Nu maar hopen dat de 9 traps automaat ook kan terugschakelen bij afdaling.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door jheeck »

annoh schreef:
za 24 aug 2019, 9:33
Ik ben benieuwd of de 9 traps automaat automatisch terug gaat schakelen bij rijden berg af om op die manier af te gaan remmen op de motor.
Als ik afga op mijn ervaring deze zomer, met de geroboteriseerde handbak in de Ducato's, dan denkt de automaat daar aardig in mee. Gas abrupt loslaten en hij schakelt terug. Bergaf met gas los wordt er ook niet opgeschakeld (tenzij het motortoerental te hoog oploopt natuurlijk.) Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke nuttige functionaliteit niet mee komt in de nieuwe automaat.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
joobur
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 10:13

Re: Nieuwe Ducato 2020



Bericht door joobur »

hathi schreef:
ma 05 aug 2019, 0:46
Maar een Ducato Euro 6...is nog lang geen Euro 6 D (Temp 2019) ! al denken sommigen dat !..houd daar rekening mee bij aankoop, (kan dus nooit meer een 130pk motor zijn!) het wordt dikwijls niet expliciet vermeld, om de oudere motoren nog te slijten want Fiat loopt nu eenmaal achter met de WLTP motoren. In 2020 is de Euro 6 D verplicht, voor iedere camper.
Wij willen graag een nieuwe camper kopen en kijken o.a. naar een Roller Team Buscamper maar wij krijgen niet boven tafel welke emissie standaard deze geleverd gaat worden. Zo als ik nu begrijp zal dat waarschijnlijk Euro 6d Temp zijn. Op de site van Fiat staat dat de nieuwe Ducatos de Dtemp zijn en niet volledig 6D? Zie https://www.fiatcamper.com/nl/product/motoren

In onderstaand bericht wordt wel weer gesproken over Euro 6D maar de vraag is worden deze motoren ook al gebruikt door de camperfabrikanten omdat zij vaak werken met oudere voorraad?
Zie https://www.iveco-schouten.nl/nieuws/fi ... -6d-motor/

Echter wij willen graag de volledige Euro 6D specificatie en niet de temp norm om zo lang mogelijk problemen met milieuzones te voorkomen waar je anders al in 2025 tegenaan loopt.

In 2021 schijnt 6D (full) deze sowieso verplicht te worden voor alle nieuwe voertuigen dus misschien wachten we daar dan maar op.
Zijn er mensen die hier meer info over hebben? Dealers lijken namelijk bewust of onbewust een rookgordijn op te trekken omdat ze dan misschien met een onverkoopbare voorraad zitten.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door lukka63 »

De 2020 modelllen van Knaus worden geleverd met de 6D temp motor,zou er dan volgend jaar nog een schonere motor komen ?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door hathi »

De juiste instelling :thumbup: ,Joobur,laat je niet gek maken,er word momenteel flink verzwegen ,ook door Fiat,vandaar ook de waarschuwing Bijna alle merken,ook de personenauto,s willen hun oude motoren kwijt,gepaard met hoge inruil,of kortingen,een enkeling bied reeds een WLTP auto aan,maar daar krijg je natuurlijk niet die hoge korting op :-B
Hans
joobur
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 10:13

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door joobur »

lukka63 schreef:
ma 11 nov 2019, 11:32
De 2020 modelllen van Knaus worden geleverd met de 6D temp motor,zou er dan volgend jaar nog een schonere motor komen ?
Volgens mij is vanaf jan 2021 de volledige Euro 6 D norm verplicht voor nieuwe voertuigen. Die is een schonere en hogere norm dan de temp norm. Temp staat namelijk ook voor temporary oftewel tijdelijk. Wij gaan daar op wachten anders loop je vanaf 2025 al tegen problemen aan met milieuzones in Europa. Uiteraard wil je meestal met je camper niet een centrum in maar als er een leuke camperplaats of camping bij een stad ligt is het wel handig dat je er nog kan komen. Zie ook info hierover https://www.camperland.be/techniek/de-n ... chnologie/

Laat je niet voor de gek houden door dealers want die weten zogenaamd van niks en willen graag hun huidige campers verkopen ;-)
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door bertt »

Wat is en doet een "slimme dynamo"?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door 't Busje »

Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door erichendri »

Weten jullie het zeker van de 9-bak.
Rijdt zelf in een iveco bus en die heeft meen ik de ZF 8bak automaat
zoals vele merken die gebruiken.
Hij heeft ook precies dezelfde functies en standen die jullie benoemen.
Heel persoonlijk rijdt die automaat erg goed.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door Dafluc »

Ja. Dat weten we zeker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020



Bericht door DiffRental »

joobur schreef:
vr 22 nov 2019, 10:46
Volgens mij is vanaf jan 2021 de volledige Euro 6 D norm verplicht voor nieuwe voertuigen. Die is een schonere en hogere norm dan de temp norm. Temp staat namelijk ook voor temporary oftewel tijdelijk. Wij gaan daar op wachten anders loop je vanaf 2025 al tegen problemen aan met milieuzones in Europa. Uiteraard wil je meestal met je camper niet een centrum in maar als er een leuke camperplaats of camping bij een stad ligt is het wel handig dat je er nog kan komen. Zie ook info hierover https://www.camperland.be/techniek/de-n ... chnologie/

Laat je niet voor de gek houden door dealers want die weten zogenaamd van niks en willen graag hun huidige campers verkopen ;-)
Is het zeker of heb je ergens al gelezen of de 6 D temp niet gelijk gesteld gaat worden als de komende 6 D wat betreft de milieu zone's.
Groeten Peter
Plaats reactie