Ik snap je argument maar ik sta op het punt om wat te kopen en ik koop mijn camper niet voor 5 jaar maar voor lange termijn. Dus kies dan toch voor de schoonste norm die me de meeste tijd geeft zonder beperkingen.DiffRental schreef: ↑ma 25 nov 2019, 17:09Tja 6d altijd vrije toegang tot er weer iets veranderd of er een nieuwe norm bijkomt.
Vanaf 2028 ->............
En zolang de milieuzone's vooral steden betreft maak ik mij met een euro 5b tot na 2025 ook nog geen zorgen. (als ze de regels niet veranderen)
Nieuwe Fiat Ducato's in 2020
Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020
Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020
DiffRental schreef: ↑ma 25 nov 2019, 17:09Tja 6d altijd vrije toegang tot er weer iets veranderd of er een nieuwe norm bijkomt.
Uiteraard, bij de autofabrikanten moet de schoorsteen blijven roken hé.
Maak me nog niet eens zorgen met m'n Euro "geen idee eigenlijk, bus is uit 99". Nog nooit ergens waar ik heen wil niet mogen komen.
En zolang de milieuzone's vooral steden betreft maak ik mij met een euro 5b tot na 2025 ook nog geen zorgen. (als ze de regels niet veranderen)
Maar ik begrijp heel goed dat je de meest aktuele norm wilt hebben als je nieuw koopt.
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020
Ook dat begrijp ik, zou ik ook doen als ik het volle bedrag zou moeten ophoesten voor een 6d-temp.
Maar zoals ik eerder al schreef kocht ik in 2018 nog een 5b nieuw met ruim 10d korting t.o.v. op dat moment een euro 6 a of b.
Op dit moment zijn, zo ver ik gelezen heb, de toelatingen van de 5b en 6 a,b,c aardig gelijk.
M.a.w. nu een jaar wachten kost ook geld en zekerheid hebben dat je de goede keus maakt heb je niet.
Voor de juiste prijs zou ik genoegen nemen met een 6d-temp.
Geloof niet dat dit voor de autofabrikanten gedaan is, voor de fabrikanten is het een hele dure tijd om nog auto's op de weg te krijgen.KTManiac schreef: ↑ma 25 nov 2019, 18:31Uiteraard, bij de autofabrikanten moet de schoorsteen blijven roken hé.
Maak me nog niet eens zorgen met m'n Euro "geen idee eigenlijk, bus is uit 99". Nog nooit ergens waar ik heen wil niet mogen komen.
Maar ik begrijp heel goed dat je de meest aktuele norm wilt hebben als je nieuw koopt.
Daarnaast ook een hele onzekere tijd, tijden waarin je keuze's moet maken, CNG/LNG, Waterstof, Hybride, vol elektrisch?
Ontwikkelen is heel duur!
Ik wilde niet de laatste norm, ik ging voor de korting.
Was zo bij mijn camper maar geldt ook voor mijn motor, ruilde 2 maanden geleden mijn 2016 euro 3 SA in voor een nieuwe 2019 SAS euro 4 met 15% korting. (januari 2020 komt euro 5)
Groeten Peter
Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020
Begrijp ik, maar denk niet dat we medelijden hoeven te hebben hoor.DiffRental schreef: ↑ma 25 nov 2019, 19:09Geloof niet dat dit voor de autofabrikanten gedaan is, voor de fabrikanten is het een hele dure tijd om nog auto's op de weg te krijgen.
De fabrikanten worden voor 100% door commercie gedreven, ideologie komt echt niet in 't woordenboekje voor.
En aangezien jezelf presenteren als duurzaam en milieuvriendelijk op dit moment commercieel interessant is, zet men daar met alle plezier op in.
Waarmee ik beslist niet wil zeggen dat dit een verkeerde ontwikkeling is, maar ik zie langzaam een tendens ontstaan dat je zowat een milieuterrorist gaat worden als je niet in de laatste nieuwe zogenaamde 'schone' diesel rijdt.
Heb dan ook een enorme hekel aan de inmiddels helaas succesvol gepropageerde omschrijving 'vervuilende diesel'.
Vervuilend zijn ze namelijk allemaal, ook de laatste Euro6, benzine en electrische auto's. Alleen allemaal in verschillende mate. Maar laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof we milieuvriendelijk bezig zijn door een Tesla of Euro6 auto te kopen. Hoogstens iets minder vervuilend.
Maar goed, dit topic ging over 2020 Ducato's geloof ik he?