Nieuwe Fiat Ducato's in 2020

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jphoto

Re: Nieuwe Fiat Ducato's in 2020

Bericht door jphoto » di 06 aug 2019, 23:15

Voor wat betreft de camper met een nieuwe Fiat Ducato Automaat zal die alleen worden geleverd met een 160pk motor

VTECMaster

Bericht door VTECMaster » wo 07 aug 2019, 18:13

Deze website suggereert anders. Vanaf de 140PK is de automatische versnellingsbak beschikbaar.
Grietings, Frans

jheeck

Bericht door jheeck » za 24 aug 2019, 8:54

Inmiddels heeft Adria de folder en technische specs voor hun 2020 campers online staan en in hun buscampers wordt de automaat alleen geleverd op de 160 en 180 pk motor. Ben erg benieuwd naar de prijzen, ik vrees dat ik nog even door moet sparen. Hun vanaf-prijzen zijn al 2k gestegen.....
Aan het sparen voor een -hoogst waarschijnlijk Adria- buscamper. De eerste ervaringen met een gehuurd exemplaar smaken naar meer!

annoh

Bericht door annoh » za 24 aug 2019, 9:33

Ik ben benieuwd of de 9 traps automaat automatisch terug gaat schakelen bij rijden berg af om op die manier af te gaan remmen op de motor. In het algemeen schakelt een automaat namelijk op bij een afdaling.

Ik heb gemerkt dat de nieuwe 8 traps automaat van Toyota wel terug schakelt bij afdaling, bij ingeschakelde CC. Ik ervaar dat zelf als een hele verbetering. Nu maar hopen dat de 9 traps automaat ook kan terugschakelen bij afdaling.

jheeck

Bericht door jheeck » za 24 aug 2019, 10:19

annoh schreef:
za 24 aug 2019, 9:33
Ik ben benieuwd of de 9 traps automaat automatisch terug gaat schakelen bij rijden berg af om op die manier af te gaan remmen op de motor.
Als ik afga op mijn ervaring deze zomer, met de geroboteriseerde handbak in de Ducato's, dan denkt de automaat daar aardig in mee. Gas abrupt loslaten en hij schakelt terug. Bergaf met gas los wordt er ook niet opgeschakeld (tenzij het motortoerental te hoog oploopt natuurlijk.) Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke nuttige functionaliteit niet mee komt in de nieuwe automaat.
Aan het sparen voor een -hoogst waarschijnlijk Adria- buscamper. De eerste ervaringen met een gehuurd exemplaar smaken naar meer!

Plaats reactie