Aankoopadvies: Ford Transit Nugget Euroline

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Nuggetkopen
Berichten: 2
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 22:00

Aankoopadvies: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door Nuggetkopen »

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ford heeft voor Ford Transits met de 2.2 TDCi die geproduceerd zijn van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010 een software update gedaan - door middel van een zgn. ‘terugroepactie’. Nu wil ik een auto kopen die een een 2.2 motor heeft. Ik vind het een mooie camper maar wil geen kat in de zak kopen - het gaat om een Ford Transit-Euroline, variant QWFA1A en uitvoering C7ABB uit januari 2007.

Ik was op de NKC site aan het kijken en die gaven als tip om te kijken of het VIN (voertuigidentificatienummer) of chassisnunmer bij op de ford site (etis.ford.com). Ik heb eveneens met Ford Nederland gebeld die zeiden dat deze update niet voor deze auto is gedaan en dat de auto ook nooit is opgeroepen. Dit zou te maken hebben met de productie locatie. Ford kon tevens zien dat het een import auto is die in Duitsland door een Ford garage is onderhouden. De verkoper geeft aan dat hij de zuigers heeft vervangen.

Heeft iemand tips en ervaringen hiermee?
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford transit nugget euroline



Bericht door Meine »

Dat is dus een wagen met de Puma risico motor. Als de prijs erg scherp is kun je wat geld reserveren voor een mogelijk motor probleem.
Nuggetkopen
Berichten: 2
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 22:00

Re: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door Nuggetkopen »

Wat is de Puma risico motor. Hoeveel geld zou je evt moeten reserveren?
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door isoplus »

Als je hier even Fordmotor intikt in de zoekfunctie dan lees je er alles over.
Reserveren voor een motorrevisie of een ruilmotor verder is het natuurlijk je eigen risico.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankoopadvies: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Vijftien pagina's leesplezier: Klik.
Afbeelding
c.dekker
Berichten: 396
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Aankoopadvies: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door c.dekker »

De verkoper zegt dat hij de zuigers heeft vervangen , dat zal hij moeten kunnen aantonen , en dan nog de vraag welke zijn er ingegaan , het oude type of de gemodificeerde versie .
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door doov »

Nuggetkopen schreef:
vr 02 aug 2019, 9:19
Wat is de Puma risico motor. Hoeveel geld zou je evt moeten reserveren?
Een mille of 8 voor de motorrevisie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aankoopadvies: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door de Jonckheer »

Je koopt in GB een gereviseerd onderblok voor nog geen €2000. Alles over bouwen en gaan met dat ding, blijf je onder de €3500. Maar er zouden nieuwe zuigers in zijn gegaan. Dezelfde als er al in zaten is dan wel erg dom lijkt mij dus zullen het de verbeterde versie wel zijn. Maar dat lijkt mij wel na te gaan. De zuigers waren ook het enige probleem van die motor. Zij die nu goed is het verder een probleemloze motor.
c.dekker
Berichten: 396
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Aankoopadvies: Ford Transit Nugget Euroline



Bericht door c.dekker »

Jonckheer , ben het met u eens , Als de nieuwe versie er inzit , moet je er van uit gaan dat het een probleemloze motor nu is , want anders kan je nooit ergens op vertrouwen .
Plaats reactie