Slechte ervaring dealer
Slechte ervaring dealer
Men koopt een nieuwe camper van Euro 86738.00 in Noord Brabant en betaalt deze direct bij aflevering met een bankoverschrijving.
Nu heeft men na ± 5 maanden een haakje nodig wat volgens opgave van de dealer 50 cent kost dan moet men eerst het factuurbedrag 50 cent + 7 euro verzendkosten overmaken alvorens men dit kan opsturen. Dit bedrag is uiteraard minder dan dat men er naar toe mooet gaan met de auto of camper.
Ik vindt dit een rare ervaring, zijn er forumleden die ook dergelijke ervaringen hebben met soortgelijke situaties dan gaarne een reactie. Reacties mogen ook in een PB indien dit volgens de forumregels niet toegelaten zijn.
Nu heeft men na ± 5 maanden een haakje nodig wat volgens opgave van de dealer 50 cent kost dan moet men eerst het factuurbedrag 50 cent + 7 euro verzendkosten overmaken alvorens men dit kan opsturen. Dit bedrag is uiteraard minder dan dat men er naar toe mooet gaan met de auto of camper.
Ik vindt dit een rare ervaring, zijn er forumleden die ook dergelijke ervaringen hebben met soortgelijke situaties dan gaarne een reactie. Reacties mogen ook in een PB indien dit volgens de forumregels niet toegelaten zijn.
Re: Slechte ervaring dealer
Zolang er geen namen worden genoemd (of anderszins omschrijvingen gegeven gaan worden waaruit op te maken valt om welk bedrijf het gaat) is het niet tegen de forumregels.
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Slechte ervaring dealer
Voor de dealer speelt de prijs van wat hij verkoopt geen grote rol, het gaat hem enkel over wat hij eraan over houdt. Misschien is dat zo weinig dat hij genoodzaakt is om verzending van dat haakje aan te rekenen. Handel drijven is geen sociale maar een economische bezigheid! tenslotte.
ceterum censeo belgicam esse delendam
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring dealer
TS schrijft niet of het via bv een/de webshop word bestelt ,dus verzendkosten ed
of dat hij een telefoon gesprek heeft gehad met een medewerker welke van niks weet
dus betalen
mi ,zou rechtstreeks met de eigenaar of verkoper contact hebben
dan word dat haakje als SERVICE , verzonden
zo niet ,ja dan is het zeer Slechte ,zeg maar geen service na verkoop vd camper
en wat kan je dan verwachten bij ergere problemen
of dat hij een telefoon gesprek heeft gehad met een medewerker welke van niks weet
dus betalen
mi ,zou rechtstreeks met de eigenaar of verkoper contact hebben
dan word dat haakje als SERVICE , verzonden
zo niet ,ja dan is het zeer Slechte ,zeg maar geen service na verkoop vd camper
en wat kan je dan verwachten bij ergere problemen
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring dealer
Dus je koopt een camper van ruim € 86000 en je gaat moeilijk doen over een haakje van € 0,50, begrijp ik dat goed? Of zijn die € 7 verzendkosten een onoverkomelijk probleem? Ik vind het ongelofelijk......
Dit is geen service "probleem", want als het dat zou zijn, waar leg je dan als dealer de grens? Bij de vervanging van een complete badkamer? Spullen kosten geld, en als je dat niet wilt betalen, dan koop je je haakje niet bij de dealer, maar fiets je naar de Hornbach, daar heb je er wellicht 10 voor € 0,50.
Dit is geen service "probleem", want als het dat zou zijn, waar leg je dan als dealer de grens? Bij de vervanging van een complete badkamer? Spullen kosten geld, en als je dat niet wilt betalen, dan koop je je haakje niet bij de dealer, maar fiets je naar de Hornbach, daar heb je er wellicht 10 voor € 0,50.
Re: Slechte ervaring dealer
Nou heb ik ook een 'camper uit NB' en die deden helemaal niet moeilijk. Waren ook kleine onderdelen die simpel in een envelope verstuurd werden. Gratis. Maar dit was wel ter vervanging/te weinig geleverd, niet iets extra. Is dat misschien het verschil, je koopt iets erbij en vindt dat het gratis moet zijn?
(Ik impliceer niet dat het dezelfde dealer was.)
//Kees.
(Ik impliceer niet dat het dezelfde dealer was.)
//Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Slechte ervaring dealer
7 euro verzendkosten voor een haakje van 0,50 cent? Ik durf te wedden dat het als briefpost kan(brievenbuspakje). Maar voor het opbouwen van de goodwill voor dat bedrijf zou ik dat haakje kosteloos opsturen, dat is n.m.m. service en mensen onthouden dat.
Re: Slechte ervaring dealer
Het werd inderdaad verzonden in een normale envelop met 1 zegel erop van klantenbinding en service heeft dit bedrijf nog nooit gehoord. Het lijkt wel op een zg klassieke autoverkoper
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 29 jul 2019, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Slechte ervaring dealer
Na meer dan 40 jaar handelaar geweest te zijn kan ik die stelling niet echt onderschrijven. Vroeger misschien maar sinds internet zeker niet meer!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Re: Slechte ervaring dealer
Je mag je gelukkig prijzen dat je de tijd en de energie hebt om zo iets onbenulligs hier aan te kaarten. Als je het te duur vind, dat rij je toch gewoon naar je dealer toe? Ben je voor die 50 cent klaar! Even serieus: een ondernemer verdient niets aan dit soort transacties; niet aan een verkoop van een ding van 50 cent en ook niet aan de verzending daarvan. Want wat dacht je van de tijd die zo'n transactie vraagt? Tijd is geld en personeel moet worden betaald.
Re: Slechte ervaring dealer
Kom op mannen je gaat voor een 50 cent haakje in een 1.25 postenveloppe niet meer dan 7 euro betalen. gewoon een verkoper van lik mijn bolle wangen.
Mogelijk dat een 16 jarige hulpje dit zonder weten van zijn baas doet en dan kun je niet eens kwaad zijn.
Ben je geen klant ? Ok dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar als je klant een 86.000 eurotjes bij je gekocht heeft stuur je dat dan even klantvriendelijk op met de groeten van.
Immers bij de aankoop doen ze alsof je bij elk kleinigheid even en berichtjesturen mijnheer en we regelen het...tja tot de handtekening er staat...
Ik zou nooit meer terug komen bij zo een bedrijf. Immers als je serieuze klachten krijgt over garantie of in de garantie gaat dat mogelijk met de zelfde mentaliteit.
Domme verkopers dus en lees mijn onderschrift eens
Mogelijk dat een 16 jarige hulpje dit zonder weten van zijn baas doet en dan kun je niet eens kwaad zijn.
Ben je geen klant ? Ok dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar als je klant een 86.000 eurotjes bij je gekocht heeft stuur je dat dan even klantvriendelijk op met de groeten van.
Immers bij de aankoop doen ze alsof je bij elk kleinigheid even en berichtjesturen mijnheer en we regelen het...tja tot de handtekening er staat...
Ik zou nooit meer terug komen bij zo een bedrijf. Immers als je serieuze klachten krijgt over garantie of in de garantie gaat dat mogelijk met de zelfde mentaliteit.
Domme verkopers dus en lees mijn onderschrift eens
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Slechte ervaring dealer
Hugo, Hebt ge geen verwijzing naar facebookbladzijde met klachten over ambtenaren?
ceterum censeo belgicam esse delendam
Re: Slechte ervaring dealer
"Immers bij de aankoop doen ze alsof je bij elk kleinigheid even en berichtjesturen mijnheer en we regelen het...tja tot de handtekening er staat...
Ik zou nooit meer terug komen bij zo een bedrijf. Immers als je serieuze klachten krijgt over garantie of in de garantie gaat dat mogelijk met de zelfde mentaliteit."
Zo voel ik er inderdaad ook over! Dit soort zaken hebben nog nooit van service gehoord.
Een mogelijke nieuwe camper zal ik hier ook NOOIT meer kopen. Moet hier wel weer naar toe voor de jaarlijkse "vochtcontrole" die door de fabrikant is opgelegd voor de garantie van 10 jaar.
Ik zou nooit meer terug komen bij zo een bedrijf. Immers als je serieuze klachten krijgt over garantie of in de garantie gaat dat mogelijk met de zelfde mentaliteit."
Zo voel ik er inderdaad ook over! Dit soort zaken hebben nog nooit van service gehoord.
Een mogelijke nieuwe camper zal ik hier ook NOOIT meer kopen. Moet hier wel weer naar toe voor de jaarlijkse "vochtcontrole" die door de fabrikant is opgelegd voor de garantie van 10 jaar.
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Slechte ervaring dealer
Vorige week kleinste postpakketdoosje naar mijn kleinzoon op bivak gezonden....doosje plus postzegel samen € 8,5............niet alle haakjes passen in een omslag!
ceterum censeo belgicam esse delendam