Slechte ervaring dealer

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Camper_01

Slechte ervaring dealer

Bericht door Camper_01 »

Men koopt een nieuwe camper van Euro 86738.00 in Noord Brabant en betaalt deze direct bij aflevering met een bankoverschrijving.
Nu heeft men na ± 5 maanden een haakje nodig wat volgens opgave van de dealer 50 cent kost dan moet men eerst het factuurbedrag 50 cent + 7 euro verzendkosten overmaken alvorens men dit kan opsturen. Dit bedrag is uiteraard minder dan dat men er naar toe mooet gaan met de auto of camper.
Ik vindt dit een rare ervaring, zijn er forumleden die ook dergelijke ervaringen hebben met soortgelijke situaties dan gaarne een reactie. Reacties mogen ook in een PB indien dit volgens de forumregels niet toegelaten zijn.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80319
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Dafluc »

Zolang er geen namen worden genoemd (of anderszins omschrijvingen gegeven gaan worden waaruit op te maken valt om welk bedrijf het gaat) is het niet tegen de forumregels.
Afbeelding
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door fokus »

Voor de dealer speelt de prijs van wat hij verkoopt geen grote rol, het gaat hem enkel over wat hij eraan over houdt. Misschien is dat zo weinig dat hij genoodzaakt is om verzending van dat haakje aan te rekenen. Handel drijven is geen sociale maar een economische bezigheid! tenslotte.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Bob Diesel »

TS schrijft niet of het via bv een/de webshop word bestelt ,dus verzendkosten ed

of dat hij een telefoon gesprek heeft gehad met een medewerker welke van niks weet
dus betalen

mi ,zou rechtstreeks met de eigenaar of verkoper contact hebben
dan word dat haakje als SERVICE , verzonden

zo niet ,ja dan is het zeer Slechte ,zeg maar geen service na verkoop vd camper :thumbdown:
en wat kan je dan verwachten bij ergere problemen :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Oliviervier »

Dus je koopt een camper van ruim € 86000 en je gaat moeilijk doen over een haakje van € 0,50, begrijp ik dat goed? Of zijn die € 7 verzendkosten een onoverkomelijk probleem? Ik vind het ongelofelijk......
Dit is geen service "probleem", want als het dat zou zijn, waar leg je dan als dealer de grens? Bij de vervanging van een complete badkamer? Spullen kosten geld, en als je dat niet wilt betalen, dan koop je je haakje niet bij de dealer, maar fiets je naar de Hornbach, daar heb je er wellicht 10 voor € 0,50.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door TestCase »

Nou heb ik ook een 'camper uit NB' en die deden helemaal niet moeilijk. Waren ook kleine onderdelen die simpel in een envelope verstuurd werden. Gratis. Maar dit was wel ter vervanging/te weinig geleverd, niet iets extra. Is dat misschien het verschil, je koopt iets erbij en vindt dat het gratis moet zijn?
(Ik impliceer niet dat het dezelfde dealer was.)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door FrankJC »

7 euro verzendkosten voor een haakje van 0,50 cent? Ik durf te wedden dat het als briefpost kan(brievenbuspakje). Maar voor het opbouwen van de goodwill voor dat bedrijf zou ik dat haakje kosteloos opsturen, dat is n.m.m. service en mensen onthouden dat.
Camper_01

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Camper_01 »

Het werd inderdaad verzonden in een normale envelop met 1 zegel erop van klantenbinding en service heeft dit bedrijf nog nooit gehoord. Het lijkt wel op een zg klassieke autoverkoper
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 29 jul 2019, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door fokus »

FrankJC schreef:
ma 29 jul 2019, 12:29
dat is n.m.m. service en mensen onthouden dat.
Na meer dan 40 jaar handelaar geweest te zijn kan ik die stelling niet echt onderschrijven. Vroeger misschien maar sinds internet zeker niet meer!
ceterum censeo belgicam esse delendam
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door camilo »

Je mag je gelukkig prijzen dat je de tijd en de energie hebt om zo iets onbenulligs hier aan te kaarten. Als je het te duur vind, dat rij je toch gewoon naar je dealer toe? Ben je voor die 50 cent klaar! Even serieus: een ondernemer verdient niets aan dit soort transacties; niet aan een verkoop van een ding van 50 cent en ook niet aan de verzending daarvan. Want wat dacht je van de tijd die zo'n transactie vraagt? Tijd is geld en personeel moet worden betaald.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door hwendt »

Kom op mannen je gaat voor een 50 cent haakje in een 1.25 postenveloppe niet meer dan 7 euro betalen. gewoon een verkoper van lik mijn bolle wangen.

Mogelijk dat een 16 jarige hulpje dit zonder weten van zijn baas doet en dan kun je niet eens kwaad zijn.
Ben je geen klant ? Ok dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar als je klant een 86.000 eurotjes bij je gekocht heeft stuur je dat dan even klantvriendelijk op met de groeten van.

Immers bij de aankoop doen ze alsof je bij elk kleinigheid even en berichtjesturen mijnheer en we regelen het...tja tot de handtekening er staat...


Ik zou nooit meer terug komen bij zo een bedrijf. Immers als je serieuze klachten krijgt over garantie of in de garantie gaat dat mogelijk met de zelfde mentaliteit.

Domme verkopers dus en lees mijn onderschrift eens
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door fokus »

Hugo, Hebt ge geen verwijzing naar facebookbladzijde met klachten over ambtenaren? :cheers:
ceterum censeo belgicam esse delendam
Camper_01

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Camper_01 »

"Immers bij de aankoop doen ze alsof je bij elk kleinigheid even en berichtjesturen mijnheer en we regelen het...tja tot de handtekening er staat...


Ik zou nooit meer terug komen bij zo een bedrijf. Immers als je serieuze klachten krijgt over garantie of in de garantie gaat dat mogelijk met de zelfde mentaliteit."


Zo voel ik er inderdaad ook over! Dit soort zaken hebben nog nooit van service gehoord.
Een mogelijke nieuwe camper zal ik hier ook NOOIT meer kopen. Moet hier wel weer naar toe voor de jaarlijkse "vochtcontrole" die door de fabrikant is opgelegd voor de garantie van 10 jaar.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door fokus »

Vorige week kleinste postpakketdoosje naar mijn kleinzoon op bivak gezonden....doosje plus postzegel samen € 8,5............niet alle haakjes passen in een omslag!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gesloten