Slechte ervaring dealer

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door ducati 900 »

Rare reacties hier hoor, TS zo af te branden.
Ik ben nog druk aan het werk.

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op di 30 jul 2019, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door seth_space »

Camper_01 schreef:
ma 29 jul 2019, 22:56
Dafluc schreef:
ma 29 jul 2019, 22:26
Maar, ook voor de duidelijkheid. Begrijp ik het nou goed als ik veronderstel dat je het haakje gratis krijgt van de dealer (want garantie). Dat je het kon gaan ophalen. Maar dat vond je te ver. Dat de dealer toen heeft aangeboden het op te sturen. Maar het grote probleem is dat hij de verzending niet voor eigen rekening wil nemen?
Voor de duidelijkheid de dealer wil dit alleen leveren tegen betaling
Je eigen tekst in het begin: ( dat is waar dafluc op reageerde!)
wat volgens opgave van de dealer 50 cent kost dan moet men eerst het factuurbedrag 50 cent + 7 euro verzendkosten overmaken alvorens men dit kan opsturen. Dit bedrag is uiteraard minder dan dat men er naar toe mooet gaan met de auto of camper.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Aardy »

Misschien was de kwestie meteen duidelijk geweest als Gerard meteen gemeld had dat er iets afgebroken was dat gewoon bij de camper hoort.
Iets wat onder garantie vervangen zou moeten worden.

En in dat geval vind ik het knullig van de dealer dat hij dat haakje niet even gratis opstuurt.

In de consumentengids lees je regelmatig dat dit soort zaken, zij het niet met campers, tot tevredenheid afgehandeld worden.
En dan gaat het nogal eens om veel grotere bedragen!
Zelf ervaring met deurtjes van een badkamermeubel. Tot 2x toe gratis vervangen en gemonteerd door de leverancier.
Dat heet garantie en service.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Arie55 »

een tevreden klant komt terug, een teleurgestelde schrijft fora vol met ellende en gaat naar een ander

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Aloys »

Precies. Zoals ik ook al eerder schreef: het gaat niet om dat geld, het gaat om het gebrek
aan service, dat je er een rotgevoel aan overhoudt.

Maar dat schijnt voor sommigen lastig te begrijpen... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door WiSpi »

Camper_01 schreef:
di 30 jul 2019, 15:21
werk overigens nog steeds elke dag, ben nu 75 jaren oud.
Dat vind ik knap. :thumbup:
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door johan1950 »

Hoezo slechte service ?
Als ik garantie claim zal ik toch moeten aantonen dat het onderdeel wat ik claim kapot is.
Leveranciers die klanten op hun woord geloofden zijn er nooit beter van geworden.
Had laatst een artikel besteld bij een gerenomeerde dealer. Het geleverde artikel was foute levering. Goede artikel werd pas verstuurd als de foute levering weer bij hun terug was. De argumentatie was dat door het verleden er weinig vertrouwen in de klanten was.
Johan en Ina Gols
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door iSonic »

Peer5m schreef:
di 30 jul 2019, 14:07
Ts geeft aan dat een haakje in garantie is gebroken en dat hij haakje plus verzendkosten moet betalen.
Vraagt of anderen dat ook zo'n ervaring hebben.
Ik snap niets van alle veronderstelingen die gedaan worden en de wijze waarop ts wordt afgezeken.
Als je een gelijke situatie hebt gehad geef dan wel of niet een reactie. Besteed je tijd en energie op een positieve manier.
Ik heb div. keren met veel plezier reacties op vragen hier gehad.

Piet
Tsja als ik onder garantie tegen een boom rij gaat de dealer ook niet kosteloos een nieuwe voor me bestellen. En ik zeik niemand af ik stel gewoon vragen. Mensen verwachten soms een hele hoop ook als ze hun gelijk vanaf het begin op een onbeschofte manier proberen te halen. Ik verbaas me wat dat betreft nergens meer over. Zowel van de kant van dealers als klanten.
Laatst gewijzigd door iSonic op di 30 jul 2019, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door ducati 900 »

johan1950 schreef:
di 30 jul 2019, 17:43
Hoezo slechte service ?
Als ik garantie claim zal ik toch moeten aantonen dat het onderdeel wat ik claim kapot is.
Leveranciers die klanten op hun woord geloofden zijn er nooit beter van geworden.
Had laatst een artikel besteld bij een gerenomeerde dealer. Het geleverde artikel was foute levering. Goede artikel werd pas verstuurd als de foute levering weer bij hun terug was. De argumentatie was dat door het verleden er weinig vertrouwen in de klanten was.
Als ik iets verkoop voor een halve ton en de klant loopt tegen een ptobleempje op van een tientje dan doe ik niet moeilijk, even een fotootje mailen en klaar.
Wat een gez... hier zeg.
En zo'n dealer mag zijn service ergen stoppen waar de zon nooit schijnt.

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op di 30 jul 2019, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door iSonic »

Aardy schreef:
di 30 jul 2019, 16:15
Misschien was de kwestie meteen duidelijk geweest als Gerard meteen gemeld had dat er iets afgebroken was dat gewoon bij de camper hoort.
Iets wat onder garantie vervangen zou moeten worden.
Dan nog komt het zat vaak voor dat bij de eerste communicatie dingen niet netjes uitgelegd wordt en naar een oplossing gevraagd wordt maar dat er meteen oplossingen geëist worden en zelfs meteen gedreigt wordt. De klant is tegenwoordig ook niet altijd meer een lieverdje... Vandaar mijn vraag naar meer context. Respect komt van twee kanten.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Aardy »

Het kan best zijn dat er niet altijd even netjes gehandeld wordt.
Maar ik ga er niet bij voorbaat van uit dat er een vervelende situatie ontstaat.
Soms is het ook lastig een situatie uit te leggen en het is dan aan de verkoper goed door te vragen en ondertussen niet met een oog ergens anders naar te kijken.
Of snel te melden dat je de enige met die klacht bent.

Als in dit geval de verkoper/dealer om een foto had gevraagd, per mail te versturen: helemaal goed.
Dan had hij het bewijs dat hij geen zeur aan de lijn had.
En meteen een goede service verleend!
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door hwendt »

Tja een haakje van 50 cent. Zal zeker in een envelop passen met postzegel van 1.45 kosten envelop 50 cent dus voor 2.45 had de klant die 86.000 heeft betaald dit veertje in huis.

En dan vinden sommige dit ook nog normaal... nog sterker ze katten de TS ook nog af....

Jammer maar gelukkig zijn er geen vrienden bij. want ik vermoed dat sommige ook een streepje zetten als ze een biertje weg geven en een streepje als de ze die weer terug krijgen..en dan ook nog kijken of ze geen Heineken weg geen en een Aldi terug krijgen, want 1 Heineken is twee Aldi waard...

Wat een kneuterigheid en een onbekendheid in de handel...

Ga zo door maak je vrienden mee... :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Hugo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door kampo »

Nou nou ...
Afkatten doet hier niemand volgens mij.
Het is een gezonde discussie over een interessant onderwerp dat TS afsteekt en waarbij ieder zijn mening mag hebben toch ?
Groeten Kampo
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Slechte ervaring dealer

Bericht door Meine »

Ik snap helemaal niet wat het al dan niet gratis leveren van een kapot gemaakt haakje met het geven van een rondje Heineken of Aldi bier te maken heeft. Het was al geen wereldschokkend item, maar nu gaat zo langzamerhand helemaal nergens meer over.


Meine, bij wie je altijd een gratis biertje zonder voorwaarden mag komen drinken. :cheers:
Gesloten