Slechte ervaring dealer
Re: Slechte ervaring dealer
Die doosjes van Post.nl zijn zo gemaakt dat ze niet als briefpakje verstuurd kunnen worden.
Re: Slechte ervaring dealer
Je hebt ook de keus om het niet te doen. Het is immers maar een haakje, waarvan ik inschat (gezien de prijs), dat het zo essentieel is dat je niet op stap kunt. Wacht je tot je er na toe moet voor een beurt en regel het dan.
Je kunt het ook andersom draaien: als ik er naar toe moet rijden kost het meer dan die € 7,00.
Ik zou blij zijn als dit mijn enige probleem met de camper was.
Je kunt het ook andersom draaien: als ik er naar toe moet rijden kost het meer dan die € 7,00.
Ik zou blij zijn als dit mijn enige probleem met de camper was.
Wim
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
- MonRoe
- Berichten: 17482
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring dealer
Je kan voor de vochtkeuring ook naar een andere dealer, bijv. in Belgie of Duitsland. Zolang je het boekje maar bij je hebt waar dit allemaal in genoteerd wordt.
Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19159
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring dealer
Waar het om gaat is de emotie, het gevoel wat je er bij hebt.
Ooit liep ik bij een autodealer naar binnen om een nieuwe auto te kopen. Nét student af, wel in mijn spijkerbroek
met nog wat langer haar. Loopt de verkoper me straal voorbij naar een jong gezin met kinderen die achter mij
binnen gekomen waren! Ik heb me omgedraaid en ben daar nooit weer geweest. Dát merk viel af!
In dit geval had ik hetzelfde gevoel gehad. Zo'n verkoper weet niet wat ie stuk maakt! Het gaat niet om die zeven
Euro, het gaat om de relatie. Je hebt daar 86.000 achtergelaten, je verwacht dat zo'n haakje even kosteloos
wordt opgestuurd. Je verwacht service, vriendelijkheid, dat ze je kennen. In plaats daarvan maken ze de relatie
stuk. Zo voel ik dat!
Het onderhoud van mijn camper, jaren geleden bij een grote, landelijke keten. Voor 1000 gulden cruisecontrol en
een alarmsysteem laten inbouwen. Een paar maand later moest ik het zendertje opnieuw inleren, maar ik kon het
kastje onder het dashboard niet traceren. Oh, komt u maar even langs, dan wijzen wij u dat!
Ter plekke: "gaat u even wachten, neem koffie, dan maken we vast een bon aan, de monteur is nog bezig."
Een half uur later heeft die monteur even tijd om mij de plek aan te wijzen. Eén minuut? Bij de balie lag de nota
al klaar: 17 gulden. Daar ben ik dus ook nooit weer geweest.
Ik denk dat je het beste die gevoelens gewoon uit, tegenover zo'n verkoper. Gewoon vriendelijk uitleggen hoe
"lullig" je dit vindt en dat het wat jou betreft op deze manier niet meer hoeft. Bij mijn huidige dealer ook een keer
gedaan. Er ging gelijk een bedrag van de rekening af en de nieuwe startaccu, onterecht geplaatst want niet de
accu maar de startmotor was stuk (had ik ook gezegd!), die startaccu kreeg ik cadeau!
Ooit liep ik bij een autodealer naar binnen om een nieuwe auto te kopen. Nét student af, wel in mijn spijkerbroek
met nog wat langer haar. Loopt de verkoper me straal voorbij naar een jong gezin met kinderen die achter mij
binnen gekomen waren! Ik heb me omgedraaid en ben daar nooit weer geweest. Dát merk viel af!
In dit geval had ik hetzelfde gevoel gehad. Zo'n verkoper weet niet wat ie stuk maakt! Het gaat niet om die zeven
Euro, het gaat om de relatie. Je hebt daar 86.000 achtergelaten, je verwacht dat zo'n haakje even kosteloos
wordt opgestuurd. Je verwacht service, vriendelijkheid, dat ze je kennen. In plaats daarvan maken ze de relatie
stuk. Zo voel ik dat!
Het onderhoud van mijn camper, jaren geleden bij een grote, landelijke keten. Voor 1000 gulden cruisecontrol en
een alarmsysteem laten inbouwen. Een paar maand later moest ik het zendertje opnieuw inleren, maar ik kon het
kastje onder het dashboard niet traceren. Oh, komt u maar even langs, dan wijzen wij u dat!
Ter plekke: "gaat u even wachten, neem koffie, dan maken we vast een bon aan, de monteur is nog bezig."
Een half uur later heeft die monteur even tijd om mij de plek aan te wijzen. Eén minuut? Bij de balie lag de nota
al klaar: 17 gulden. Daar ben ik dus ook nooit weer geweest.
Ik denk dat je het beste die gevoelens gewoon uit, tegenover zo'n verkoper. Gewoon vriendelijk uitleggen hoe
"lullig" je dit vindt en dat het wat jou betreft op deze manier niet meer hoeft. Bij mijn huidige dealer ook een keer
gedaan. Er ging gelijk een bedrag van de rekening af en de nieuwe startaccu, onterecht geplaatst want niet de
accu maar de startmotor was stuk (had ik ook gezegd!), die startaccu kreeg ik cadeau!
Re: Slechte ervaring dealer
jA HOOR
https://www.rijksoverheid.nl/contact/ee ... t-indienen
En Aloys schrijft het met de spijker op zijn kop
Klanten iets verkopen is niet moeilijk.
klanten terug laten komen en hun vrienden en of kennissen ontmoeten die op de service afkomen daar zit de goede verkoper bij..
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Re: Slechte ervaring dealer
Ieder bedrijf draait op een zo groot mogelijke groep TEVREDEN afnemers.
Allereerste les marketing :
Marketing is afnemergericht denken en handelen.
Hoe kan tante Alie wel een haakje van 50 cent vanuit China gratis verzenden?
Het gaat om de mix , sommige producten moet geld bij en andere producten wordt wel aan verdiend.Als je aan de eindstreep maar voldoende rendement haalt en verkoper en afnemer beide tevreden zijn was mijn motto altijd bij de directie.
Helaas is bij de dealer in N.B maar één partij tevreden .
Met vriendelijke groet
Ron
Allereerste les marketing :
Marketing is afnemergericht denken en handelen.
Hoe kan tante Alie wel een haakje van 50 cent vanuit China gratis verzenden?
Het gaat om de mix , sommige producten moet geld bij en andere producten wordt wel aan verdiend.Als je aan de eindstreep maar voldoende rendement haalt en verkoper en afnemer beide tevreden zijn was mijn motto altijd bij de directie.
Helaas is bij de dealer in N.B maar één partij tevreden .
Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Slechte ervaring dealer
maw
voor een haakje van €0,50 cent en verzendkosten
maakt deze dealer een relatie vooorgoed kapot
hoe slim kan je zijn
@TS ,,stuur de dealer deze conversatie eens toe
gewoon de link via e,mail
misschien schrikt die
en zit jij met een partij haakje,s op gescheept
zijn naam word netrgens genoemd
voor een haakje van €0,50 cent en verzendkosten
maakt deze dealer een relatie vooorgoed kapot
hoe slim kan je zijn
@TS ,,stuur de dealer deze conversatie eens toe
gewoon de link via e,mail
misschien schrikt die
en zit jij met een partij haakje,s op gescheept
zijn naam word netrgens genoemd
- Bas vd laar
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Slechte ervaring dealer
Ervaring van de verkoper, de kans dat hij een gezinnetje een straks auto kan verkopen is nou eenmaal groter dan aan een jongeman alleen.Ooit liep ik bij een autodealer naar binnen om een nieuwe auto te kopen. Nét student af, wel in mijn spijkerbroek
met nog wat langer haar. Loopt de verkoper me straal voorbij naar een jong gezin met kinderen die achter mij
binnen gekomen waren! Ik heb me omgedraaid en ben daar nooit weer geweest.
Voor verkopers tellen alleen de aantallen.
Re: Slechte ervaring dealer
Ja maar..., ik heb jaren lang een bedrijf gehad dat voor een groot deel bestond uit service en reparatiewerk en een ander deel uit de verkoop van machines waarvan de nieuwprijs die van twee grote Hymers ruim overtrof.
De klanten bevonden zich merendeels in het verre buitenland tot zelfs in China, alle onderdelen die gewoon nodig waren voor aanpassingen of reparatie (slijtdelen) werden door ons gewoon gefactureerd inclusief de verzend en behandelingskosten.
Voor garantie in aanmerking komende onderdelen werden verstuurd tegen de geldende kosten, de onderdelen werden gratis geleverd.
Daar werd ook stevig misbruik van gemaakt dus later moest de klant de onderdelen en verzendkosten betalen, na inspectie door ons van de retour gekomen delen werd het bedrag van die delen gecrediteerd of als het een nepper was werd niets gecrediteerd.
Er zitten altijd meerdere kanten aan een zaak of als je wilt haken en ogen , als je een extra haakje nodig hebt lijkt het mij heel normaal dat je dat betaalt, immers je hebt het nodig.
Als het een garantiegevalletje is, wat niet blijkt uit je bericht, zou ik eens met de dealer in overleg treden dan komt er vast een oplossing voor.
Een vriendelijke dealer waar je koffie met gebak krijgt of wijn en snacks, die ken ik ook en ik werd echt beroerd van de vriendelijkheid want mijn problemen werden nooit opgelost en overal moest over gesoebat worden.
Doe mij maar een dealer die gewoon zijn werk goed doet en verder er geen kermis van maakt.
De klanten bevonden zich merendeels in het verre buitenland tot zelfs in China, alle onderdelen die gewoon nodig waren voor aanpassingen of reparatie (slijtdelen) werden door ons gewoon gefactureerd inclusief de verzend en behandelingskosten.
Voor garantie in aanmerking komende onderdelen werden verstuurd tegen de geldende kosten, de onderdelen werden gratis geleverd.
Daar werd ook stevig misbruik van gemaakt dus later moest de klant de onderdelen en verzendkosten betalen, na inspectie door ons van de retour gekomen delen werd het bedrag van die delen gecrediteerd of als het een nepper was werd niets gecrediteerd.
Er zitten altijd meerdere kanten aan een zaak of als je wilt haken en ogen , als je een extra haakje nodig hebt lijkt het mij heel normaal dat je dat betaalt, immers je hebt het nodig.
Als het een garantiegevalletje is, wat niet blijkt uit je bericht, zou ik eens met de dealer in overleg treden dan komt er vast een oplossing voor.
Een vriendelijke dealer waar je koffie met gebak krijgt of wijn en snacks, die ken ik ook en ik werd echt beroerd van de vriendelijkheid want mijn problemen werden nooit opgelost en overal moest over gesoebat worden.
Doe mij maar een dealer die gewoon zijn werk goed doet en verder er geen kermis van maakt.
-
- Berichten: 1098
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Slechte ervaring dealer
Topicstarter heeft daar een nieuwe camper gekocht, met garantie. Dat betekent dat hij voor die garantie nog afhankelijk is van de dealer en een verpeste relatie zal garantieclaims waarschijnlijk niet ten goede komen!
Als ik topicstarter was dan zou ik de dealer op subtiele wijze laten weten dat zijn "service" niet bepaald de hoofdprijs verdient!
Ook hier geldt: we kennen de achtergronden niet. Voorbeeld: misschien heeft topicstarter de dealer bij aankoopvan de camper zo "uitgeknepen" dat hij op deze manier wraak neemt. Let op, ik schrijf VOORBEELD!
Als ik topicstarter was dan zou ik de dealer op subtiele wijze laten weten dat zijn "service" niet bepaald de hoofdprijs verdient!
Ook hier geldt: we kennen de achtergronden niet. Voorbeeld: misschien heeft topicstarter de dealer bij aankoopvan de camper zo "uitgeknepen" dat hij op deze manier wraak neemt. Let op, ik schrijf VOORBEELD!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Slechte ervaring dealer
ik vind dat het een service zou moeten zijn. Zeker nadat er een nieuwe-nieuwe camper is gekocht. Buiten dat, wat denk je wat mond tot mond reclame doet? Dat is nog steeds van alle tijden. En zo gaat dat ook met slechte verhalen, zoals deze. Internet is een vergaarbak van allerlei bagger. Oplossingen en goede adviezen zijn ver te zoeken.
Stel nu dat een van onze lezers bezig is met de aanschaf te orienteren waar de camper het handigst te kopen en de persoon in kwestie weet waar dit voorvalletje speelt? Dan zou ik zeker toch even denken, wat is hier aan de hand...
Zo had ik zelf slechte ervaring met garagisten en hier over bericht. Tot er onlangs mij in een email gevraagd werd welke bedrijven dat waren. Heb toen een half A4 vol kommer en kwel gestuurd. Waarop ik een mail terug kreeg dat hij daar dan ook maar niet heen ging. Hoe kortzichtig ben je dan om zo met je klanten om te gaan?
Zo is mij ooit een keer een film getoond toen ik nog studeerde met John Cleese waarin uiteraard overdreven omgegaan werd met telefonische klanten. Als techneut zal ik weinig te maken krijgen met klanten (hoewel interne klanten binnen het bedrijf dat ook kunnen zijn). Wat ik toendertijd geleerd heb is om de vraag aan te nemen en dan melden dat de klant of teruggebeld wordt of je helpt hem/haar.
Arie
Stel nu dat een van onze lezers bezig is met de aanschaf te orienteren waar de camper het handigst te kopen en de persoon in kwestie weet waar dit voorvalletje speelt? Dan zou ik zeker toch even denken, wat is hier aan de hand...
Zo had ik zelf slechte ervaring met garagisten en hier over bericht. Tot er onlangs mij in een email gevraagd werd welke bedrijven dat waren. Heb toen een half A4 vol kommer en kwel gestuurd. Waarop ik een mail terug kreeg dat hij daar dan ook maar niet heen ging. Hoe kortzichtig ben je dan om zo met je klanten om te gaan?
Zo is mij ooit een keer een film getoond toen ik nog studeerde met John Cleese waarin uiteraard overdreven omgegaan werd met telefonische klanten. Als techneut zal ik weinig te maken krijgen met klanten (hoewel interne klanten binnen het bedrijf dat ook kunnen zijn). Wat ik toendertijd geleerd heb is om de vraag aan te nemen en dan melden dat de klant of teruggebeld wordt of je helpt hem/haar.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: Slechte ervaring dealer
Ik mis wel enige context? Wat voor haakje? Vervanging van iets defects? Gewoon een onderdeeltje wat je nodig had? Weet de dealer wel van de link tussen jou als camper koper en dit onderdeeltje?
We zijn 'verwend' met gratis versturen maar voor bedrijven die hier niet op ingesteld zijn is dat duur. Iemand moet het onderdeeltje opzoeken, inpakken, adresseren, frankeren en verzenden. Het hele process eromheen is duurder dan het onderdeeltje (de winst) en het verzenden......
En ik begrijp je frustatie.. maar aan de andere kant wat is er zo uniek aan een haakje van 50 cent dat hij het persee moet opsturen? Kan je het niet bij de ijzerwaren zaak om de hoek kopen!?
We zijn 'verwend' met gratis versturen maar voor bedrijven die hier niet op ingesteld zijn is dat duur. Iemand moet het onderdeeltje opzoeken, inpakken, adresseren, frankeren en verzenden. Het hele process eromheen is duurder dan het onderdeeltje (de winst) en het verzenden......
En ik begrijp je frustatie.. maar aan de andere kant wat is er zo uniek aan een haakje van 50 cent dat hij het persee moet opsturen? Kan je het niet bij de ijzerwaren zaak om de hoek kopen!?
Re: Slechte ervaring dealer
Ik ben het eens met iSonic.
Wàt is het achterliggende verhaal? Is dit een haakje wat bij aflevering in de camper hoort, maar afwezig? Is het een afgebroken haakje wat onder garantie valt?
Of is het een extra haakje wat hij wilde hebben en niet standaard in de camper hoort? Had hij de verkoper aan de lijn of de man van het magazijn?
Al met al vind ik het kort door de bocht om de dealer hier iets te verwijten.
Laten we wel wezen: ik zou het een uitermate goede service vinden als de dealer zonder enig morren het haakje op zou sturen. Maar nogmaals:wat is het echte verhaal?
Wàt is het achterliggende verhaal? Is dit een haakje wat bij aflevering in de camper hoort, maar afwezig? Is het een afgebroken haakje wat onder garantie valt?
Of is het een extra haakje wat hij wilde hebben en niet standaard in de camper hoort? Had hij de verkoper aan de lijn of de man van het magazijn?
Al met al vind ik het kort door de bocht om de dealer hier iets te verwijten.
Laten we wel wezen: ik zou het een uitermate goede service vinden als de dealer zonder enig morren het haakje op zou sturen. Maar nogmaals:wat is het echte verhaal?
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
-
- Berichten: 18590
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
- Locatie: Provincie Groningen
Re: Slechte ervaring dealer
Goede service na de aankoop blijven geven, is denk ik, het belangrijkst dat een dealer (van welk artikel dan ook) kan doen.
Dat zijn de dingen, die doorverteld worden.
De slechte aftersale ervaringen schrikken potentiële klanten af, dan gaan ze liever naar die andere, die wel goede service geeft.
Al gaat het maar om een klein haakje.
Dat zijn de dingen, die doorverteld worden.
De slechte aftersale ervaringen schrikken potentiële klanten af, dan gaan ze liever naar die andere, die wel goede service geeft.
Al gaat het maar om een klein haakje.
Slava Ukraini
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.