Toetreden tot camperbezitters

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Tuk
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 21 jul 2019, 12:54

Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Tuk »

Mijn plan is om een camper aan te schaffen. Het wordt een buscamper met maximale lengte 5 meter. Deze kan ik op mijn eigen parkeerplaats parkeren en een langere versie niet. Mijn “probleem” met kant en klare campers is de bijna altijd aanwezige dubbele bank die uitgeklapt kan worden tot een twee persoonsbed. Ik wil graag mijn fiets zonder het voorwiel eruit te halen in de camper meenemen en dan zit die bank in de weg.

Westfalia Michelangelo is een camper die mij aanspreekt ook al voldoet deze niet aan al mijn wensen. Punt is dat deze alleen in Duitsland te koop is. Heeft iemand deze camper al bij de rdw laten keuren? Wat was de uitslag?

Een andere mogelijkheid is een camper laten bouwen zodat aan al mijn wensen voldaan kan worden. Mijn wensen zijn; buscamper max 5 lang; hefdak achter zodat niet via de voorstoelen naar boven geklommen hoeft te worden; fiets in camper meenemen; éénpersoonsbed beneden; drie stoelen waarmee personen vervoerd kunnen worden; geen badkamer.

Bij laten bouwen is mijn vraag, hoe weet ik of een bedrijf betrouwbaar en goed werk aflevert? Als er forumleden met goede en slechte ervaringen via een persoonlijk bericht willen reageren graag.

Ik zie reacties graag tegemoet.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Aloys »

Welkom in het forum!

Voor de duidelijkheid: 3 of 4 zitplaatsen beneden (de bestuurder meegerekend)?
En een éénpersoons bed beneden, wel slaapruimte voor 2 personen boven?

Die bank vervangen door één zitplaats wordt lastig, ben ik bang. Die banken zijn goedgekeurd, maak je
zelf een zitplaats dan krijg je die niet zomaar goedgekeurd. En die zitplaats moet 's avonds ook nog plat
kunnen, voor het éénpersoons bed?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Lambiek »

Hoi

Wat is er met de fiets ?
Is het een bijzondere ?
Omdat je deze in de bus wilt.

Groetjes
.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door henk en lila »

Eén opklapbed in de lengte beneden en dan kan de fiets er nog wel naast. Wij hebben een L2 met 5,40 en die past nog lekker in een parkeervak. 2 langsbedden waarvan één opklapbaar, resp 1,80 en 1,90 m lang.
Als ik alleen op pad ben staat mijn motor (kleintje hoor: Honda crf230) binnen en ik kan slapen in een goed bed.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Tuk
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 21 jul 2019, 12:54

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Tuk »

Drie zitplaatsen beneden inclusief bestuurder.
Een persoonsbed beneden en tweepersoonsbed boven anders wordt niet voldaan aan de camperregels rdw en belastingdienst.
Hoe een bed beneden heb ik nog niet duidelijk kan een neergeklapte stoel zijn of ergens op slapen, dat maakt niet uit.
Fiets in de bus lijkt mij eenvoudiger dan telkens op zo’n fietsrek tillen. Ik word alleen maar ouder dat gaat nu eenmaal vanzelf. Denk dan aan zo’n metalen plank om de fiets in de bus te rijden (kleine variant van invalide plank).
Parkeerplaats bij mijn huis is helaas echt geen 5 meter 40, dan staat 40 cm op de openbare weg. Is eigen parkeerplaats en verder alleen vergunnungsparkeerplaatsen die ook niet groter zijn. Daarnaast dan gedoe met slechts drie dagen per jaar of zoiets mogen parkeren en telkens vergunning aanvragen.
Leuk motortje, rijdt die lekker?

Iemand ervaring met laten bouwen?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door seth_space »

neem eens contact op met de westfalia dealer NL

https://www.campercentrumnederland.nl/o ... westfalia/

wat lengte betreft ( al lijkt men daar wel creatief te meten)
https://www.marktplaats.nl/l/caravans-e ... rs/#f:2026
https://www.marktplaats.nl/z/caravans-e ... 027+S%2C59

(al aangepast Aloys.. zat inderdaad niet op te letten ;)
Laatst gewijzigd door seth_space op zo 21 jul 2019, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Aloys »

Max. 5 meter Seth! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Tuk
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 21 jul 2019, 12:54

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Tuk »

Met Westfalia Nederland al contact gehad. Reactie Nissan campers mogen wij niet verkopen, loopt via Nissan. Reactie Nissan Nederland, verkopen wij niet en gaan wij niet aan beginnen. Vandaar steeds meer gedachte bedrijf inschakelen om naar wens te laten bouwen en de vraag welk bedrijf is betrouwbaar en levert goed werk.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Aloys »

Als het om camperbedrijven (inbouwbedrijven) gaat: aanbevelingen per PB (Persoonlijk Bericht). Zie de forumregels!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door annoh »

Harde eis is 5 m. Je komt dan op de compacte buscampers op basis van bijvoorbeeld Renault Trafic, VW T6, MB Vito en Toyota Proace.

De binnenruimte, afstand achterdeuren - achterkant voorstoelen, bedraagt bij die auto's pakweg 240 cm, de ene is wat ruimer dan de ander.

Indien je een opklapbed maakt voor 1 persoon en een slaaphefdak voor 2 personen kan een ieder slapen. Bij de Trafic kan je het breedste bed bovenin plaatsen.

Indien je een voorstoel en een bijrijders bankje plaats heb je 3 zitplaatsen. Van te voren een uitgebreide proefrit maken om er achter te komen of dat voorbankje lekker zit is aan te bevelen.

Er zijn andere opties, denk daarbij aan een vloer waarin je een derde stoel kan haken.
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Moi »

In welke provincie: in Grootegast zit een betrouwbaar bedrijf, je kunt ook zelf een busje kopen en daar laten inbouwen.
Pössl Roadcruiser.
Tuk
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 21 jul 2019, 12:54

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door Tuk »

Tot nu toe inderdaad aan een vloer gedacht waar een stoel ingezet kan worden. Er is, wederom, in Duitsland een bedrijf wat kant en klare vloeren en stoelen verkoopt. Bedrijf is gericht op aanpassingen voor gehandicapten. Voor sommige bussen verkopen zij ook een fiets goot voor in de bus die dan weer in de vloer geklikt kan worden (als ik mij goed herinner).

Camper niet thuis kunnen parkeren is nog onhandiger dan een kleine camper en ik woon nu eenmaal in het centrum van een middelgrote stad.

Thans voor de tip en voor het meedenken.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Toetreden tot camperbezitters



Bericht door durisotti »

Denk dat mijn inrichting voor een groot deel aan jou eisen voldoet, mijn motor past zelfs nog in de camper !!
De vaste koelkast zit er inmiddels niet meer in, die nam te veel ruimte en stond vaak in de weg.

https://myalbum.com/album/JCEslcQ9mMV1
Plaats reactie