Zoek nieuwe GPS tablet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Marco Polo »

We gebruiken alleen nog desktops als een groot beeldscherm handig is.
De rest - zie bovengenoemd lijstje en meer - doen we allemaal dag in dag uit op de iPads en iPhones.
In de camper houden we qua navigeren een iPhone ernaast om de Garmin te kunnen corrigeren als ie weer de weg kwijt is.
Ook makkelijk doorklikken van campercontact of park4night naar 1 van de kaarten apps.
Maar in verre buitenlanden gaat er een lokaal simmetje in en dan is het ook weer het enige navigatieapparaat.
De grootse iPhone variant is voor ons wat dat betreft duidelijk genoeg.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Aloys »

Marco Polo schreef:
za 20 jul 2019, 20:55
Maar wat doe je er allemaal mee Bob?
Navigeren?
Of ook internetten?
TV kijken (waarschijnlijk wel vanwege die HD functionaliteit).
Misschien wat spelletjes.
Eenvoudig foto bewerken?
Bankzaken?
Videobellen?
Krant lezen?
Allemaal. En dan ook nog Camperforum modereren, nieuwe leden toelaten etc. En Wordfeuten! :D
En dat allemaal op een Samsung van minder dan € 200! Ik sta er mee op, en ga er mee naar bed...
En wat het fijnste is aan een Android? Dat ie pijltjes-toetsen heeft! Dat miste ik op mijn iPads.

En geocachen, met de werkelijk fantastische app c:geo. Helaas, alleen voor Android... :lol3:

Daarnaast natuurlijk nog 2 desktops met samen 4 beeldschermen en 3 laptops... :crazy:
En een paar Raspberry Pi's en Arduino-computertjes. En nog 2 werkende(!) Windows PDA's .
Zo'n Windows tablet, dát lijkt me ook nog wel wat! Maar die zijn me te duur.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Vertrokken2 »

Omgekeerde wereld. Apple hoort duur te zijn, niet Windows.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Marco Polo »

Is ook duur.
Heb al weer 1 voor op de verlanglijst
iPad pro 11 inch
256GB intern
Cellular
Met Apple care
1378€.

Heb je een mooie Windows 10 tablet voor hoor :D
Is inderdaad niet meer te verdedigen :D
Net als campers van een ton of meer :-)
Maar toch word het gekocht ;-)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1937
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Zadowolony »

Aloys schreef:
za 20 jul 2019, 22:44

Zo'n Windows tablet, dát lijkt me ook nog wel wat! Maar die zijn me te duur.
Ik heb inmiddels mijn tweede Microsoft surface tablet met toetsenbord. Gekocht op black friday, dat scheelde een hoop! Superlicht en fijn om mee te nemen met de camper. Kijken er tv op en ik vind het makkelijker om de synology NAS via Windows aan te sturen dan via de iPad. Camera s e.d.staan er op aangesloten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51280
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Kroppie »

ik ga me een beetje onderontwikkeld voelen :-B , heb een laptop van de aldi voor het internet , en een android telefoon ,merk (niet lachen)M-horse van 60 euro en daarmee doe ik alles wat ik wil, bellen en sms, en s,morgens om 7 uur de wekker, doet ie al jaren, EN hoef maar 1x in de 3 dagen op te laden .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Aloys »

Ik houd het ook bescheiden Jos, zoals een tablet van minder dan 200, en om de 2 jaar een nieuwe
telefoon. Die koop ik gewoon, simlock-vrij, voor pakweg 150-200 euro.

Een iPhone van 500-1000 (1500?) euro vind ik geen meerwaarde hebben. Stabieler, zegt men. Eenvoudiger,
eenduidiger etc. Minder makkelijk te besmetten met virus of malware. Heb ik nog nooit gehad op mijn telefoon.
En ik heb niet het idee dat een iPhone veel meer kan dan mijn budget-Samsung. Eén ding kan ie in ieder geval
minder: de makers van mijn favoriete app c:geo vinden de iPhone blijkbaar ook niet interessant... :D

Speciaal voor bezitters van een Android, meer over c:geo: https://geocachen.nl/c-geo/
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Kubo »

Gewoon app van Geocaching.com werkt altijd. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Aloys »

Klopt Leo, maar c:geo vind ik zooooveel beter! :D
Femma gebruikt de Android-versie van de originele Geocache-app. Kostte ooit nog een tientje...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Mickel Moen »

Zoals ik al eerder zei, heerlijk deze discussie. :lol3:
Je hebt helemaal gelijk Aloys.

Zo heeft een ieder zo zijn voorkeuren. Die specifieke app is voor jou belangrijk. Voor mij in het geheel niet.

Wat de prijs betreft. Ook dat acht ik betrekkelijk. Naar mijn idee zijn de levensduur en de gebruiksduur van Appleproducten beduidend langer.
Jij koopt om de twee jaar een nieuwe phone. Ik doe er zeker twee keer zo lang mee. In ons gezin is de gebruiksduur van een Apple apparaat zo 7 jaar. Die vergelijking kon ik ook al maken in het Apple Windows verhaal. Mijn studerende kinderen namen pas afscheid van hun Appeltje als dat ding letterlijk uit elkaar viel. Mijn zoon die theoretische natuurkunde studeert heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht, hoewel een rib uit zijn studiebudget is het weer een Apple geworden. Voor hem zijn de mogelijkheden in het programmeren, wat hij veel doet, met een Apple superieur. Pa heeft hem overigens geholpen door zijn oude over te nemen. :-B Sommige taken gaan nu eenmaal wat makkelijker op een laptop dan op een iPad.

In de bus draait nog altijd een al tien jaar oude iPod touch met een aantal handige taken. Navigatie, muziek (Spotify premium), tijd en snelheid. Daarnaast een iPhone 4s die inmiddels simkaartloos ook voor navigatie mee doet en op de elektrische fiets ook voor mij de fietsknooppunten navigeert.

Beste mensen het is geen wedstrijd. Het is een keuze in wat jou het beste past.
:cheers:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door roma »

Mickel Moen schreef:
zo 21 jul 2019, 11:18
Daarnaast een iPhone 4s die inmiddels simkaartloos ook voor navigatie mee doet en op de elektrische fiets ook voor mij de fietsknooppunten navigeert.
En welk navigatieprogram gebruik je daar op?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Aloys »

Mijn telefoon is na 2 jaar niet op Geert, maar dan wil ik gewoon een nieuwe! :D
Want de ontwikkelingen gaan door. Eén van mijn vrienden gebruikt nog steeds mijn eerste iPad, uit 2012.
Ik heb er inmiddels 4 gehad, omdat ik er mee moest werken. Redelijk onverslijtbaar, inderdaad. Tot de accu
er mee ophoudt...

Na 2 jaar vind ik het tijd voor een nieuwe, betere en snellere telefoon. Iets nieuws dus. Anders zat ik nu nog
op 3G qua internet in de camper! Een iPhone, daar heb ik nooit behoefte aan gehad. Maar we gaan het zien,
wij hebben geen kinderen maar wel neefjes en nichtjes die steeds het nieuwste van het nieuwste willen
hebben. En nu schijnt het dat er een gebruikte iPhone onze kant op komt... :lol3:
Femma is onze Apple-gebruikster met haar iPad-mini, dus die gaat zich daarover ontfermen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51280
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Kroppie »

en als bij mij een accu er mee ophoud maak ik de telefoon open en zet ik er een nieuwe in, als de rest het nog doet loont dat.
heb genoeg oefen materiaal gehad van div mensen :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Zoek nieuwe GPS tablet



Bericht door Mickel Moen »

roma schreef:
zo 21 jul 2019, 11:24
Mickel Moen schreef:
zo 21 jul 2019, 11:18
Daarnaast een iPhone 4s die inmiddels simkaartloos ook voor navigatie mee doet en op de elektrische fiets ook voor mij de fietsknooppunten navigeert.
En welk navigatieprogram gebruik je daar op?
Fietsknoop
https://www.google.nl/amp/s/www.fietskn ... /index-amp

En eventueel TomTom in de fietsmodus.

Ik heb op mijn fiets 2 USB aansluitingen, dus dat werkt perfect.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie