Milieurestricties

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Milieurestricties



Bericht door Arie55 »

Onder de (AD) kop "Op vakantie gaan was nog nooit zo ingewikkeld: zo zit het met tolwegen en milieuzones" de verwezen site https://www.urbanaccessregulations.eu/ bezocht. Mij houd het idee: heb niks te zoeken in steden met een camper 'overeind'. Vrolijk werd ik er niet van. Als je op de knop "Find Schemes By map" wordt een kaart met de zones getoond. Valt me wel op dat dicht bevolkte gebieden milieu maatregelen hebben.

Ik denk dat de meeste onder ons te maken heeft met "Low Emission Zone" en "Pollution Emergency". Tol laat zich makkelijk en goed vermijden door de navigatie apparatuur.
Wat "key access regulation" betekend is me nog duister. Ik vermoed zoiets wat er in Zwitserland is (kom ik niet -> is niet gratis :-B )

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Milieu restricties



Bericht door Dafluc »

En precies daarom is het goed dat er een kilometerhefffing komt. Rij je veel kost dat wat meer. Rij je weinig kost dat minder.
Als ze het goed doen zijn we van al dat filemijden, tol ontwijken, schorsen en ontschorsen etc. verlost. Gewoon betalen per ( maakt niet uit waar) gereden kilometer. Of dat ooit lukken gaat is natuurlijk de vraag.
Afbeelding
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Milieu restricties



Bericht door Janpinz »

Pardon??!!
Gebruikersavatar
plotterwelt
Berichten: 156
Lid geworden op: za 06 apr 2019, 10:23
Locatie: Oss

Re: Milieurestricties



Bericht door plotterwelt »

Kilometerheffing ?
Je betaald overal al belasting als je tankt , en dat niet te weinig ook.
Zo'n 50 € per volle tank + de wegenbelasting .

Moet een keer genoeg zijn. :bang:

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Milieurestricties



Bericht door Kroppie »

betalen per km, prima toch, rij je veel betaal je meer, enne minder km kan ook de keus is aan jezelf, maar dan wel 1 systeem in europa,

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Milieurestricties



Bericht door hathi »

En aangezien we nu in Europa het meeste betalen,zijn we dan ook goedkoper uit,dat kan bijna niet anders :?:
Hans
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Milieurestricties



Bericht door appellover »

Maak ik niet meer mee ,heel Europa zelfde systeem ,gele hesjes leggen heel Frankrijk plat ,daar kennen ze helemaal geen wegenbelasting ,hebben ze jaren geleden geprobeerd,heel het land plat .In Nederland zijn ze te netjes en beschaafd.
Je zou zeggen met zoveel wegenbelasting kan de dieselprijs wel onder de euro in Nederland maar helaas dubbelop.Vergeet die idiote bpm niet.
( betaal in Spanje 77€ perjaar voor mijn camper)



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Milieurestricties



Bericht door Arie55 »

Gezien de discussie hier, vind ik kilometerheffing te beperkt tot Nederland. Ik kan me erin vinden dat er beperkingen zijn richting een stad. Met streekvervoer of fiets kan je de stad ingaan. Mijn oplossing zou een Europeese oplossing zijn, dat een vervuilende camper (zoals ik die heb...naar men zegt[discussie op zich]) niet de stad in mag. Ontheffing daargelaten. Dit kan bewerkstelligd worden doordat elk navigatie apparaat ingesteld kan worden op het vermijden van deze gebieden.

Dus het enige wat die lui in Brussel hoeven te doen is regelen dat elke camperaar een navigatie heeft dat deze instelling mogelijk maakt. Utopie, maar toch... Dat hadden we ook van roaming telefoonkosten gedacht.
Wil je toch zo'n zone in, dan zal je je huiswerk moeten doen. Of de software is zo bijdehand dat je dat ook in kan stellen. Of door een radio signaal...

Andere zaken maken het onbedoeld ingewikkeld als een kilometerheffing, extra accijns, allerlei vignetten zodat je voorruit is volgeplakt, heffing voor als je niet voldoet aan, heffing voor als de motor uitstoot heeft van, bouwjaar van het voertuig vanaf en noem al die brain farts maar op. Immers, hoe handhaaf je al die gekkigheden? Dit kan alleen als een agent toevallig het opvalt.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Milieurestricties



Bericht door Dafluc »

Natuurlijk, de kilometerheffing in zijn meest simpele vorm zit in de brandstofprijs. En een Europese regeling zou het beste zijn. Ben alleen bang dat dat beide nog een hele lange weg is. Dus voorlopig er maar zelf mee beginnen als Nederland. Wie weet wie allemaal volgt.
Janpinz schreef:
di 16 jul 2019, 10:53
Pardon??!!
Is gewoon mijn mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieurestricties



Bericht door hurktoilet »

Arie55 schreef:
di 16 jul 2019, 10:24
Onder de (AD) kop "Op vakantie gaan was nog nooit zo ingewikkeld: zo zit het met tolwegen en milieuzones" de verwezen site https://www.urbanaccessregulations.eu/ bezocht. Mij houd het idee: heb niks te zoeken in steden met een camper 'overeind'. Vrolijk werd ik er niet van.
Arie
Heb even en snelle blik op die site geworpen, had de indruk dat die voor Frankrijk nog te weinig zones aangaf...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Milieurestricties



Bericht door jaccoh »

Vanaf 16-05-2021 mag ik Duitsland alle millieuzones weer in met mijn dieseltje, dan is zijn 30ste verjaardag.

Voor andere landen heb ik dat niet nagekeken.
In Nederland gaat da volgens mij niet, maar weet ik niet zeker
Groet
Jacco
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Milieurestricties



Bericht door mama »

Mijn ervaring is , als er iets veranderd , is het nooit goedkoper .
En dat zal met rekeningrijden niet anders worden .
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Milieurestricties



Bericht door Oom Willie »

Brussel schrapt registratieplicht Nederlanders,

Zojuist een mail van de ANWB ontvangen:https://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/201 ... 20NL%27ers
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Milieurestricties



Bericht door B1gcheese »

appellover schreef:
di 16 jul 2019, 14:26
(...)betaal in Spanje 77€ perjaar voor mijn camper)
Dat is toch appels met peren vergelijken, ik neem toch aan dat de salarissen in Spanje ook van een iets ander niveau zijn.

Betalen per kilometer is inderdaad het eerlijkst, maar een eenduidig systeem zie ik er niet van komen voorlopig.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie