Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Jan en Simonne »

Nee hoor, wij rijden niet meer elke dag.
Alleen als we echt naar een bestemming willen/moeten (i.v.m. boot of zo).
Maar we blijven graag even een paar dagen staan.
Vroeger niet, toen reden we ook elke dag, van mij hoeft dat niet meer.
Soms (als het echt heel mooi is) blijven we zelfs wel een week of tien dagen staan.
In Zweden b.v. aan zo'n prachtig meer.
Elke dag wandelen, bosbessen plukken, kampvuurtje maken, dierensporen zoeken, kortom genieten van de omgeving en de natuur.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door iSonic »

jielus schreef:
do 11 jul 2019, 15:45
Ja, wij ook. Is dat zo vreemd dan? Wij rijden soms maar 50 Km, maar dat is toch rijden. In principe nooit twee nachten op dezelfde plaats.
Ik denk het niet, zie het veel. Persoonlijk rij ik graag maar ik wil niet elke dag rijden. We staan enkele dagen voor we verder gaan.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door doov »

Wij plannen eigenlijk niets van te voren en gehoorzamen ons bus. We zien wel ie heen gaat.
Tenzij we willen golfen. Dan navigeer ik naar een golfbaan en zoek een plek daar in de buurt. Meestal blijven we dan 2 nachten op die plek om na het rondje golf niet weer op zoek te moeten. Zo´n rondje is bovendien zo tijdrovend, dat je sowieso die dag niet ver meer van de baan af kan komen, tenzij je ket laat wenst te maken. En dat wensen we niet.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Aloys »

Sjaak en Marja schreef:
do 11 jul 2019, 8:04
De allereerste dag, de dag van vertrek thuis dus, rijden we ong. tot 16.00 uur.
Wij vertrekken meestal laat, soms pas in de namiddag. Je kunt het ook vroeg noemen, als we
bijv. een dag eerder vertrekken! :D
Maar we vertrekken zelden vroeg. Soms zelfs 's avonds, ná het eten en de afwas. We rijden dan
kort, bijv. in 1,5 uur naar Goch in Duitsland. Of iets langer, bijv. naar Thorn in Noord-Limburg.
Van daaruit gaan we dan de volgende dag, 'op tijd', verder met de reis.

Onze eerste dag van 5 weken Frankrijk afgelopen mei juni:
Tegen vijf uur doen we huisdeur op slot. Eerst naar de Esso om de tank vol te gooien, daarna
naar de nieuwe AH bij station zuid voor de laatste boodschappen. Om 17.15 uur draaien we de N50 op.
Onderweg nog wat file vanwege een kapotte kraanwagen, op de andere weghelft liggen enkele auto’s
op de kop. Je maakt wat mee in de maandagavond-spits…

Om 19.00 uur komen we aan op de camperplaats in Goch (Duitsland), gelet op de tijd de eerste plek
die in aanmerking komt. Morgen verder richting Maastricht, België, Frankrijk. Nu eerst tijd voor een
glaasje wijn en een hapje eten!
Vandaag gereden: 129 km.
Uit: https://www.aloys.nl/2019-voorjaarsvaka ... ijk-week-1
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door macfocus »

We vertrekken dit keer 's avonds omdat het kan. Dan doen we een km of 100 en nemen dan een plekkie ergens in Overijssel of zo. Volgende dag door naar Noord-Duitsland. Afhankelijk of het veer over de Elbe een beetje te doen is varen we over of wachten tot de volgende morgen.

Daarna via west-Denemarken richting zuid-oost Zweden.

We zien het wel.

We gebruiken alles wat los en vast zit, camper contact, park 4 night, WildCamper plekkies, campings, you name it. We zijn het feitelijk nog aan het uitzoeken.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door gsm »

We hebben nu al ruim 20 jaar een camper en we begonnen met een Commer die van de ANWB was geweest, zo´n bus met schuifdeur.
We reden alleen in Nederland naar evenementen want af fabriek had die 32pk en de hoge brug van Vianen was een berg categorie 1 voor hem :-B
Maar toen onderweg 2 zuigers het begaven reed die nog steeds naar huis en thuis in een uur beiden zuigers vervangen :thumbup:
Daarna hebben we een Peugeot J5 gehad met een 2,5 motor en daar zijn we toen mee naar Zweden en Noorwegen gereden
In Scandinavië geen gebrek aan camper plekken dus waren we het zat dan kon je vlakbij wel ergens overnachten.
Door omstandigheden hebben we hem verkocht en zijn toen enkele jaren zonder camper geweest.
We hebben toen een Doblo gekocht en met die Doblo reden we vanuit Utrecht naar Bjurtjärn bij Kristinehamn Zweden waar we een vakantiehuis hebben, we vertrokken om half 3 in de nacht en waren dan rond 17-18 uur in ons vakantiehuis.
Dit is een hele andere inslag dan met de camper rondrijden.
Nu we een buscamper hebben waar we helemaal weg van zijn omdat die helemaal naar ons zin is zijn we er hoofdzakelijk mee naar Scandinavië geweest wat overigens heel goed bevallen is en één keer mee naar de omgeving van de moezel maar willen er ook mee naar het zuiden.
In Scandinavië is het gemakkelijk een rustplek te vinden want er zijn er voldoende maar in het zuiden weet ik niet en daarom mijn vraag.
Is vrijstaan daar goed te doen en veilig en plannen jullie de plekken dan vooraf in of gewoon op de bonnefooi en ter plaatse zien wat er in de buurt is ? En zijn er voldoende goede veilige plekken ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door thole »

Nu is het zuiden natuurlijk een ruim begrip, in Griekenland staan wij eigelijk altijd vrij, Italië en Frankrijk ligt het wat moeilijker, in Spanje en Portugal kun je wel plekjes vinden.
Het is ook wel seizoensafhankelijk, je kunt de app Park4Night gebruiken en ook op de app van CC staan er wel gedoogplaatsen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door 't Busje »

Een camperplaats of camping kun je plannen. Een vrije plaats vind je min of meer bij toeval. Je kunt dan denken aan een parkeerterrein voor dagwandelingen, waar 's nachts niemand komt, een oude afgesneden bocht van een weg, die je vaak bij kleine tunneltjes hebt of een parkeerterrein bij een sportveld of begraafplaats.
Hier staan we wild in Oostenrijk aan de Drau bij de grens met Slovenië (het begon te schemeren, vandaar de korrelige foto):
Lavamünd.jpg
Lavamünd.jpg (221.31 KiB) 472 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door appellover »

Schrijf meestal paar adressen ( coordinaten) op voor volgende dag ,heb al paar keer meegemaakt ,sta op de cp en “ geen service” ,moet je eerst weer eindje rijden s’ morgens om weer internet te krijgen.
Alleen met FP hoeft dat niet want dat is uit een boek.
Het weer bepaalt ons reisdoel.
Slecht weer of hitte 35+ is niks met camper vinden wij .
Hoewel vorige zomer zelfs in NL 38 graden.




Met vriendelijke groet
Ron Afbeelding
Laatst gewijzigd door appellover op do 11 jul 2019, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door thole »

Het hangt van het seizoen af hoe wij plekken vinden om te overnachten.
In de winter rijden we meestal door Frankrijk via de tolweg vanwege het snertweer, we bepalen van tevoren waar we willen stoppen, dit jaar was het vanwege aanhoudende regenval Langres, 625km van ons huis.

We zijn nu 3 weken thuis van een rondreis door Marokko en Spanje. We hebben talrijke cp's, vrije plaatsen en in Marokko ook campings bezocht. De reis stippelen we wel van tevoren uit.
Om ons even te beperken tot Spanje, we wisten welke steden we wilden bezoeken, daar zoeken we cp's bij. Dan blijft er ruimte over om ter plekke weer andere plaatsen te zoeken , we bepalen die altijd een dag van tevoren. We hebben zodoende altijd een plek die naar ons zin is, althans zo lijkt het van tevoren en het klopt meestal ook wel.
Over een week of 6 gaan we weer voor een maand of 2 op pad, we willen dan weer naar Spanje, daar zijn we nog lang niet uitgekeken :lol: Ik ben nu al een beetje met de voorbereiding bezig door te bepalen welke steden we willen bezoeken etc, lees daarover en heb zodoende plezier aan de voorbereiding van de volgende reis. En natuurlijk worden er ook overnachtingsplekken bij gezocht. We gaan dus nooit zonder een plan op stap, wijken we nooit af van dat plan? Natuurlijk wel, het is geen keurslijf, meer een grove richtingbepaling, als het weer ons niet aanstaat zijn we flexibel genoeg om ergens anders heen te gaan. Meestal wel in hetzelfde land, we willen nu eerst naar San Sebastian, Bilboa, Pamplona, Soria. Is het weer te slecht gaan we eerder naar de costa's , daar gaan we zeker ook naar toe, we hebben een brede interesse :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Gwen1980 »

Wij bedenken 's ochtends welke kant we ongeveer op willen en kijken in boekjes of op internet naar leuke dingen om te doen onderweg. Kan van alles zijn , stadje, kasteel, meer, bos, berg met kabelbaan, grote speeltuin. Dan gaan we dus iets leuks doen en aan het eind van de middag zoeken we een camping of cp om te overnachten.

Wij wisselen het af, soms op een camperplek, maar dan wel een leuke. Niet zomaar een geasfalteerd parkeerterrein, maar bv in een bos of bij een meertje of zo. En soms een camping, liefst met zwembad, speeltuin of zo. We hebben 3 kinderen bij ons, vandaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Satzat »

Net als Thole stippelen ook wij een route van te voren uit. Daarbij zoeken we bezienswaardigheden en activiteiten die er langs en in de buurt liggen. Soms is dat een mooi stadje met historisch centrum, of een kasteel, (openlucht) museum, noem maar op. In Noorwegen zelfs voor het eerst in ons leven wezen raften.

Per dag heb ik in mijn routeboek de bestemming staan, een camperplaats of camping, twee alternatieven overnachtingplaatsen in die buurt en eventuele bezienswaardigheden.
Komen we op een camperplaats die ons tegenvalt, rijden we verder. Elke reis komt dat wel voor. Via Campercontact lijkt het een mooie plek en soms valt dit dan tegen.

Navigeren doen we altijd op coördinaten, van te voren bij een bezienswaardigheid opgezocht en bij camperplaatsen via Campercontact of andere sites. Zo hebben we al veel mooie reizen gemaakt en veel gezien en beleeft. Ook de voorbereidingen hiervan is leuk om te doen. Geeft al veel voorpret.

Volgende week vrijdag de 19e gaan we weer, na het werk die dag en de route is uiteraard weer gemaakt; richting Harz, langs de Weser, de Eifel en Luxemburg.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Wim1955
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 nov 2018, 20:40

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Wim1955 »

Door hoe mijn leven is gelopen , reis ik alleen .
Nou ja alleen , mijn twee passagiers hebben vier voeten , ik twee .
Daardoor en ook omdat ik niet zo van de steden ben reis ik vooral langs een route met veel natuurschoon .
Ik rijd niet perse elke dag , blijf soms 2 of 3 nachten op één plek staan .
De avond voor een "rijdag" kijk ik naar welke plek ik zou willen afreizen .
Doe dat meestal in de gidsen die ik via de NKC kreeg , maar heb nu ook park4night en campercontact op m'n smartphone .
Een route heb ik niet , slechts een richting in m'n hoofd
Ook dat wordt vaak niet aangehouden , krijg vaak tijdens de reis andere ideeën .
De Belgische term "zwerfauto" past wel goed bij mij , het is bij mij een echte zwerftocht . 8-)

Groet Wim
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door bertt »

A.s. zondag gaan we voor een week of 6-8 naar Frankrijk. Ons eerste doel is een camping aan het meer Lac de Bourget, je gelooft het niet, al voor de 32e jaar op rij. Daar verblijven we drie weken.
De heenreis kost ons een week :wink: We hebben een paar leuke en hopelijk nieuwe camperplaatsen gepland, onderweg bijna altijd vrije CP's. Onze eerste stop wordt Berg aan de Maas en eerst even gas tanken in Belgie.

Nou schrijf ik dit en we hebben een mooi plan en schema gemaakt, ben benieuwd wat er van terecht komt.
We hebben ook nog een praktisch probleem, ik ben een ochtendmens en Maaike het tegenovergestelde. Toch krijg ik het meestal wel voor elkaar dat we tegen, omstreeks de middag een CP bereiken, daarna nog in de omgeving wandelen, cachen of fietsen.
Je heb om die tijd een grote kans dat er plek is en ik wil blijven bewegen. Dichtgroeien met een camper is vrij gemakkelijk :D

Om een plek te vinden is voor ons niet moeilijk, in Frankrijk hebben we voor Camperstop zeker al 7-800 CP's bezocht en er zijn er nog vééél meer. We gebruiken uiteraard dat boek, de app, maar ook die van de NKC en park4night. Het boekje "heel kleine gemeentecampings Frankrijk" brengt je ook op van die mooie plekjes.

Voor ons zijn de mooiste plekjes, een beetje de ruimte, het liefst wat gras om je heen. En die zijn er gelukkig nog genoeg. Als we maar in de natuur verkeren, is het ons goed. We doen ook wel eens CP's in steden aan, maar eigenlijk vinden we dat niet echt leuk :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie