Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door gsm »

Ik ben benieuwd hoe anderen het doen vandaar deze vraag.
Wij plannen de route en zoeken vooraf een geschikte slaapplek in de vorm van een CC of camping
Hoe doen jullie dat ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door Dafluc »

Wij rijden tot we willen stoppen. Dan kijken we wat er in de buurt te vinden is.
Wel schatten we vooraf een afstand die we willen halen en noteren soms alvast een aantal adressen.
Maar wij hebben wel het motto dat we stoppen als ik of mijn bijrijder dat wil.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door Cee Pee »

Als we ergens heen gaan gaan we om 9 uur rijden tot 11 uur dan bakkie doen dan van half twaalf tot half twee weer rijden dan wat eten en globaal iets uitzoeken voor de nacht dan tussen twee en half drie weer verder tot we zo goed vier uur half vijf een plekje hebben.
En die pikken we meestal uit campercontact.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door veetee »

We kijken meestal niet meer dan één dag vooruit, dwz ik bepaal vandaag hoeveel ongeveer ik morgen wil rijden, en zoek dan iets in die buurt. Soms kom je ergens waar het goed bevalt en een dag langer wil blijven, soms is één nacht al meer dan genoeg. :wink: De route is globaal bekend van tevoren, maar kan ook zomaar heel erg veranderen. Zo waren we dit jaar eigenlijk van plan via Oostenrijk naar Italië te gaan, maar het was eind mei in midden-europa en Italië overal slecht, alleen westkust Frankrijk mooi weer. Nou, dan weet je waar we geweest zijn... :lol:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door veetee »

Cee Pee schreef:
wo 10 jul 2019, 22:56
Als we ergens heen gaan gaan we om 9 uur rijden tot 11 uur dan bakkie doen dan van half twaalf tot half twee weer rijden dan wat eten en globaal iets uitzoeken voor de nacht dan tussen twee en half drie weer verder tot we zo goed vier uur half vijf een plekje hebben.
En die pikken we meestal uit campercontact.
Da’s elke dag zes uur karren? Mij te veel, soms (in de eerste dagen) doen we wel een flink stuk, maar daarna minder - 100 tot 250 km verderop is ‘t ook al heel anders...
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door BP 2 »

Ik lees hier: rijden en dan stoppen voor een koffie en dan terug rijden en stoppen om te eten enz... Stoppen jullie dan niet onderweg om iets te bezoeken?

BP 2
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door TestCase »

Wij kijken wat we de volgende dag willen bezoeken en zoeken daar een cp bij. Soms besluiten we om morgen te blijven staan, leuke plek, mooi weer. Soms zoeken we pas 's middags een cp. Route is zeer grof bekend. Liefst minder dan 100km per dag, soms iets meer maar dan blijven we de volgende dag staan om iets te bezoeken, wandelend of fietsend.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door Bas vd laar »

Als we geen bezichtigingen gepland hebben op de route dan kijken wanneer we willen stoppen en kijken in het ACSI boek of op internet wat er in de buurt is.
Vooraf plannen we eigenlijk niets.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door Don Esteban »

En zo heeft iedereen zijn eigen ritme. Wij vertrekken van een CP of camping rond 10:30 uur en na de Lidl, Aldi, Carrefour of Leclerc wordt er gepauzeerd rond een uur of 13 a 14 voor een kleine lunch. Koffie in de middag? Neuh.. gatsie. Stokbroodje met tonijn en klein flesje chocomel. Lekkurrr. :-B
Niet zelden dat we een uur later al de CP of camping bereiken die ik heb gekozen. Meestal is de reis thuis al compleet voorbereid met CP's en campings maar het komt vaak voor dat we er van afwijken en onderweg een andere richting kiezen. Het leuke van een camper... toch?
Echter, wil je plek op bepaalde favoriete CP's moet je tegenwoordig verdraaid vroeg arriveren. De grote CP Pont-a-Mousson was vroeger onze eerste stop richting zuiden. We kwamen er dit jaar eind maart om 14:00 uur aan en er was zegge en schrijven nog EEN plek vrij. Na ons ging de slagboom op slot en werd het bordje COMPLET geplaatst.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door hurktoilet »

Onze manier is die van Dafluc. We hebben vooraf een ruw idee waar we heen gaan, dat kan altijd veranderen, Als we naar Zuid-Spanje willen, maar het is daar slecht weer en in Noorwegen geweldig, dan gaan we naar Noorwegen (zijn we nog nooit geweest, willen we nog altijd). En als we in een vakantie van vier weken toch echt op 1.500 km afstand uit willen komen, dan pakken we toch maar een flink stuk snelweg om daar lekker te kunnen toeren.
Onze overnachtingsplekken bekijken we dus elke dag afhankelijk van onze zin op dat moment. Onze bronnen: campercontact en park4night, meer hebben we niet nodig. En supermarkten, ach, die kom je onderweg altijd wel tegen.
Laatste puntje: de valkuil van camperen is dat je elke dag de neiging hebt te rijden. Zeker voor mij (ik rijd altijd) gaat het dan soms toch op werken lijken. Dus zoeken we toch zeker eens in de week een plekje (camping, wilde plek, whatever) waar we een paar dagen kunnen blijven staan met campinggedrag.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het, rijden en een slaapplek vinden



Bericht door Bob Diesel »

wij rijden nooit meer langs de ,,geijkte doorreis route,s,,
maar proberen daar via d wegen parralel aan te rijden
weten de richting waar we heen gaan ,maar ochtends bijna nooit waar we s,avonds stoppen

in de loop der jaren weet je wel de eerste en laatste dag zo,n beetje in te vullen
en krijg je in bepaalde buurten je favorieten

vaak staan we er alleen ,
dus ook nog nooit in bv Pont a Mousson gestaan :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door gsm »

Ik heb het geluk dat ik heel erg van autorijden hou en ik rij daarom ook alleen.
Nu we een lekkere buscamper hebben denk ik wel eens hoe kan ik dat het beste aanpakken, ik heb de neiging om lekker door te rijden.
Vandaar mijn vraag hoe doen jullie dat en wat ik nu zo lees komt dat aardig overeen met wat ik doe.
Alleen kijken jullie meer op de dag naar een CC of camping en ik bepaal dat de dag er voor al, fout dus :bang:
Probleem is wel dat mijn vrouw zich niet veilig voelt als we ergens alleen staan en dan wil ze doorrijden en als er plek zat is dan is het geen probleem maar als de plekken schaars zijn is het anders en kan het wel eens laat worden voor we een geschikte overnachtingsplek hebben gevonden.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door Lecram »

Je kijkt waar je die dag naartoe wil, pakt de camper contact of park4night app er bij en je rijdt naar die camping of kampeerplek toe. Zo simpel is het het. Het kan zijn dat de camping vol is, maar soms kan je ook op de parkeerplaats van de camping staan en gebruik maken van de faciliteiten
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie het: rijden en een slaapplek vinden?



Bericht door hurktoilet »

@gsm: daarin zul je je eigen weg moeten vinden. Het gaat er om dat je een plek vindt waar jullie je allebei gelukkig voelen. En dat is onvoorspelbaar. Wij hebben op verlaten plekken gestaan, waarvan we dachten dat het criminelen toch te afgelegen zou liggen. Maar we zijn in Andalusië ook weggereden van een plek die nota bene op Campercontact stond omdat die zo verlaten en unheimisch voelde dat we er niet wilden blijven. Speelde mee dat het in the middle of nowhere was, vijf kilometer verderop vonden we een wilde plek aan de rand van een dorp, waar we met een gerust hart hebben overnacht. Zelfs nog gezellig dorpsfeest meegemaakt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie