Vuilwatertank: voorkomen reuk

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door dedruivenplukker »

vw-tablet.png
vw-tablet.png (64.52 KiB) 920 keer bekeken
(Die past niet in mijn VaatWasser…..)
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Stieneke en Donald »

Zonde om dat in je vuilwatertank te doen. :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Hoofdnoorman »

Na het legen, gaat er bij mij een halve liter Spaanse bleekwater (5 liter voor € 1,-) en dan is het tot de volgende lediging, meestal een week of 2 lekker fris.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 892
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door ekruijsse »

Wij hebben onze camper nu 20 jaar en ik doe niets aan de vuilwatertanks (2 stuks). Als de camper thuis is alles lozen en de aftapkraantjes gewoon open laten staan. Nog nooit iets geroken. Doen verder alles in de camper onderweg: wassen, koken, afwassen. Nergens zo'n hekel aan dan met je afwas gaan sjouwen :wink:
Eugene
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Gino608D »

In de camper ruik ik eigenlijk nooit iets, maar als het warm weer is ruik je bij het legen toch wel eens dat er een luchtje aan zit. Ik gooi dan wat chloor in de tank en bij de volgende keer lozen ruik je dan niks meer en dan gaat het doorgaans weer een poosje goed. Als ik je de camper thuis heb staan dan staan altijd alle tanks open. Dit zorgt er overigens niet voor dat al het water er uit is, want er blijft altijd wat in staan. In de winter rijd ik na de laatste lozing met open tanks naar huis, zodat het laatste beetje er uit kan druppen en er niks bevriest.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 692
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Adfur »

ekruijsse schreef:
do 11 jul 2019, 21:22
Wij hebben onze camper nu 20 jaar en ik doe niets aan de vuilwatertanks (2 stuks). Als de camper thuis is alles lozen en de aftapkraantjes gewoon open laten staan. Nog nooit iets geroken. Doen verder alles in de camper onderweg: wassen, koken, afwassen. Nergens zo'n hekel aan dan met je afwas gaan sjouwen :wink:
Dat afwassen vind ik nou net zo leuk, je spreekt nog eens andere mensen en dat sjouwen met al dat plastic serviesgoed valt ook best wel mee.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door McLouis-078 »

Ik rij veelal met een lege en geopende afvaltank, zodat hij compleet leeg schudt. Maar sta ik in de zomer op een camping en wil hem legen (dit doe ik door elke dag of om de dag met een emmer), is de lucht niet te harden gewoon. Wij douchen niet in de camper, dus praten alleen over wat afwas water en water voor dagelijks gebruik. Gooi er veelal alleen paar flessen chloor in en in het begin van het jaar spoel ik alles met citroen spul. Wat kan hierin helpen?
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 692
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Adfur »

Probeer eens met Thetford Tankcleaner de tank te reinigen.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door MonRoe »

Wij gooien er af en toe Solbio in, dat we ook af en toe gebruiken voor de wc (bij extreme warmte of het niet dagelijks kunnen legen).

Solbio heeft een menthol geur en is biologisch, wat een stuk beter is voor de natuur dan chloor en daardoor makkelijker te lozen is.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Becosemsaida »

Dat is toch heel makkelijk op te lossen en goedkoop......

2X per jaar (voor en na de zomer) even je vuilwater legen, 5-10L schoonwater met 1L bleekmiddel erin en gewoon terug rijden naar je huis. Word allemaal zo rond geschommeld dat als je aan komt alles in je tank goed schoon is. Tank legen en klaar.......

Voor de zomer want de camper staat lang stil natuurlijk en na de zomer want die word goed gebruikt.

Simpeler en goedkoper als dat weet ik niet....Ik heb nooit rare luchtjes in mijn camper gehad.

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Vuilwatertank: voorkomen reuk



Bericht door Arie55 »

@ Stieneke en Donald

vw tabletten zijn vaatwas tabletten


In het verleden gebruikte ik vaatwas tabletten ook voor de wc-tank. Uiteindelijk mee gestopt omdat het alsnog ging stinken. Wat me wel opviel is dat de oude verontreinigingen van de bodem wel weg waren. Kon dat zien als ik de geleegde tank, de wc weer in gereedheid bracht voor de volgende boodschappen.

Zoals wel bekend, heb ik een vaatwasser aan boord. Sporadisch ruik ik wel eens een riool lucht. En alleen onderweg. Is ook een bekend verschijnsel. Zoals bertt schrijft, is het afgieten van de aardappelen en groeten de boosdoener. En vooral bij warm en broeierig weer. Ik bedenk altijd voordat ik de camper wegzet, een vaatwasje onderweg doe dat het waswater door zijn warmte en hotseklotsen de grijswatertank wel schoon zal zijn.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie