Welke huurcamper kiezen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Welke huurcamper kiezen?



Bericht door Peace78 »

Ok, ervaren camperaars kunnen ons vast helpen: welke camper is het meest geschikt voor ons? Welke voor- en nadelen zien jullie?

Voor onze vakantie in augustus kunnen we nog kiezen uit twee campers: een LMC comfort i735g uit 2018 of een Carado T448. We zijn een gezin van 4, de kinderen zijn ‘pas’ 5 en 6. We zijn wel lang allebei, 1.85 en 1.96. We zouden graag iig de fietsjes of stepjes van de meiden meenemen, en eventueel onze eigen fietsen. We zouden ook vouwfietsen kunnen huren als die lichter zijn. Ik ben een beetje bang qua gewicht, volgens mij is dan de Carado geschikter? Hoeveel gewicht sleept een gemiddeld gezin mee?

Nou ja, hoor graag de adviezen van ervaren camperaars :)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Welke huurcamper kiezen?



Bericht door Dafluc »

Het laadvermogen is mede afhankelijk van later gemonteerde accessoires. Met later bedoel ik dan vaak na het op papier zetten van de toen geldende gewichten. Daarom kloppen de gewichten in de folder of op het kentekenbewijs vaker niet dan wel. Enige manier om erachter te komen hoeveel laadvermogen je hebt is met de camper op een weegbrug te gaan staan.
Voor een huurcamper zou ik het laadvermogen even opvragen bij de verhuurder. Dan kun je die met het hoogste laadvermogen op papier kiezen en is de kans dat je aan de goede kant blijf het hoogst.
Alle andere zaken zijn natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Afbeelding
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Welke huurcamper kiezen?



Bericht door Peace78 »

Typisch, net als ik mijn man app dat ik voorkeur heb voor camper B, belt hij dat hij camper A geregeld heeft :-?
Is het logisch om als ouders in het hefbed te slapen en de kinderen op de vaste bedden?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welke huurcamper kiezen?



Bericht door appellover »

Heel logisch hoor ,of je moet de hele avond buiten kunnen zitten als kinderen naar bed zijn,een hefbed wat naar beneden is ,is behoorlijk sta in de weg.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Welke huurcamper kiezen?



Bericht door Dafluc »

ja, zo werkt dat blijkbaar als je een koppel bent :wink:
Afbeelding
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Welke huurcamper kiezen?



Bericht door Peace78 »

appellover schreef:
vr 05 jul 2019, 17:49
Heel logisch hoor ,of je moet de hele avond buiten kunnen zitten als kinderen naar bed zijn,een hefbed wat naar beneden is ,is behoorlijk sta in de weg.




Met vriendelijke groet
Ron
Ja, dat is dan wel praktisch aan die LMC, daar hangt het hefbed niet boven het zitje. Of iig maar deels, zo lijkt het.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welke huurcamper kiezen?



Bericht door appellover »

Onze ervaring is dat je op de omgedraaide voorstoelen zit .
Zou niet graag hele avond op bankje zitten,om te eten prima hoor.
( bij ons slaapt onze hond er op en hebben de rugleuning thuis)
Onze kleinzoon is keer mee geweest ( 5 jaar) en die lag eerst in ons bed en als wij naar bed gingen tilden we hem in hefbed .
Alles valt en staat met HET WEER.
Bij ons bepaalt het weer het reisdoel ,maar wij hebben de tijd.
Krijg vaak opmerkingen via polarsteps ,wat rijden jullie toch rare routes .Regen en hitte ontwijken wij ,is allebei niks met een camper.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Welke huurcamper kiezen?



Bericht door Peace78 »

Bedankt! Goede opmerking Ron, over dat zitten. Had er niet bij stilgestaan dat zo’n bank niet heel lekker zit.

Zijn natuurlijk beide ook goede campers, meer een luxe probleem. Komt vast goed. Nu beetje oriënteren op bestemming. Hadden Denemarken in gedachten (vanwege de warmte in de rest van Europa) maar toen we vanavond in het zonnetje bij de Italiaan zaten, lekker eten, Italiaanse muziek, ging ik toch twijfelen :angel:
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke huurcamper kiezen?



Bericht door macfocus »

Ze zullen allebei voor en nadelen hebben.
Ik begrijp dat er al een keuze gemaakt is, dus mosterd na de maaltijd.
Reken voor en gezin van 4 (inclusief personen) op 500KG gewicht.
Daar moet het mee lukken, denkelijk hou je dan over.
Hoe ook rekening met het gewicht van water en gas.

En voor de rest, gewoon gaan, het zijn maar een week of drie.
Bevalt het niet, neem je de volgende keer een andere.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie