Schade aan Knaus Sunliner

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Sunlinerlex
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 11:31

Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Sunlinerlex »

Hallo allemaal,

Aangezien ik nieuw ben op dit forum, even een korte introductie van mn camper ;)
Ben sinds ongeveer 2 maanden in het bezit van een Knaus Sunliner integraal uit 2005 met 86500 op de teller. Motor is een 2,8jtd met 128pk.

Nu heb ik het volgende probleem, ben tijdens het eerste weekend dat ik weg wou gelijk aangereden door een trekker met giertank :oops:
Hierbij is er schade ontstaan aan de linker achterzijde, oa de bumper gescheurd, achterlicht, hoekstuk kapot, garagedeur ontzet etc totaal €.5300,- schade.
Allemaal ontzettend balen, maar goed TP erkent schade en auto laten repareren bij Knaus garage bij mij in de buurt.

Maar nu komt het probleem, er is een nieuwe garagedeur in gekomen met een andere greep :DD en aluminium lijst terwijl de originele lijst wit is.
Hierop heb ik gemaild met alle betrokkenen, en krijg uiteindelijk deze reactie van de expert:

Het spuiten van de kader en omlijsting van de linker deur is mogelijk en is dan gelijk aan rechts. Dit had eigenlijk direct moeten gebeuren; heb ik ook met de reparateur besproken zojuist.

Het verschil in de greep is volgens mij acceptabel. Geen partij is aansprakelijk voor delen die niet meer leverbaar zijn; laat staan meeverzekerd op de polis.

Indien u wenst dat de kader en omlijsting gespoten worden, graag dit laten weten aan mij en dan een afspraak met de reparateur maken. Die kosten worden opgenomen in de reparatiekosten.

Volgens mij is er dan geen sprake meer van waardevermindering. Indien u dat toch wenst i.v.m. verschil in de greep, is het verstandig dat met uw verzekeraar te overleggen.”

Ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord.
Maar heeft iemand misschien ervaring hoe hiermee om te gaan ?
Of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?

Alvast bedankt voor reacties of tips.

Groet
Alex
Bijlagen
7759FDB7-88D1-4DD6-A60F-8CE821247851.jpeg
7759FDB7-88D1-4DD6-A60F-8CE821247851.jpeg (133.17 KiB) 1142 keer bekeken
F00AD219-7EEF-4619-A980-D9A5D2F48AE5.jpeg
F00AD219-7EEF-4619-A980-D9A5D2F48AE5.jpeg (116.18 KiB) 1142 keer bekeken
Knaus Sunliner 658 LG bj.2005
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Kroppie »

door een greep waardevermindering bij een 14 jaar oude camper. :?: :?: :?: :?: :?:

waar mensen zich al niet druk om maken, ga lekker genieten van je camper.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door ton en evelien »

Vind de gerepareerde kant mooier heb bijna de zelfde camper waar heb je dat laten doen
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Mathijs_ »

Ik begrijp je punt, maar wat zijn de kosten om de oude kant ook te laten vernieuwen? Dan heb je aan beide kanten de modernere grepen. Ik zelf vind de nieuwe kant met ongespoten lijst mooier staan.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door gjvonk »

Als de TS het met deze andere inzichten eens is, zou dat nog wel eens voor de reparateur een goedkopere oplossing kunnen zijn: 2 aluminium lijsten spuiten vergt n.l. nogal wat arbeid: afplakken en maskeren wat niet gespoten mag worden, primer aan brengen, laten drogen, opschuren, spuiten, laten drogen, afplak materiaal verwijderen. Een nieuwe deur met lijst monteren is volgens mij sneller, of zie ik dat verkeerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Kroppie »

staat wel de prijs van een nieuwe deur tegenover , zal ook niet voor niets zijn .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Atoz »

Wat ik zou doen...

Tevreden dat de veroorzaker van dit leed, zijn schuld erkend, dat de verzekeraar jouw camper laat herstellen, geen peulschil, en als ik ooit opmerkingen geef dat jij twee verschillende handgrepen hebt, dan heb jij een goed verhaal.

Ik begrijp absoluut jouw standpunt! Maar .... Ik zou het hier bij laten.
Dat is wat IK zou doen....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Kroppie »

:thumbup: helemaal mee eens, en in deze situatie zie je nooit beide zijden tegelijkertijd, dus sowhat.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Peter LMC »

Gewoon bij laten.
Niet alleen de handgrepen maar ook de scharnieren zijn anders.
Alle bij de kanten gelijk maken is meer werk dan je denkt.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door kampertjes »

Mee eens. Ga lekker op vakantie. Het lijkt mij netjes gemaakt zo. Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp.....toch?
En al ZEKER niet aluminiumstrip laten spuiten. Grote kans dat de lak er op den duur afbladdert, bijvoorbeeld bij stoten tegen de rand. En dat is wel lelijk!
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door dieseltje+ »

Netjes opgelost.

Niks meer aan doen en vooral op pad gaan en doen waar een camper voor gemaakt is en genieten.
Geen mens die beide zijden tegelijk kan zien en als je een persoon er niet op attendeert bij een rondje om de camper....vraag het mij af wie het opvalt.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Atoz »

Beste Topic Starter
Natuurlijk heb ik makkelijk praten, maar dat komt omdat ik om zulke dingen niet geef.

Sinds donderdag staat er een 'nieuwe' A180 in de plaats van onze goeie oude Atos op onze oprit.
Gekregen van mijn schoonvader, hij was het gepruts met de bluetooth koppeling met zijn gsm zo beu dat.... Hij gewoon een nieuwe auto kocht. De oude gaf hij aan zijn dochter, geluk er mee en hopelijk vind je er een oplossing voor zei hij me nog.

Niet iedereen heeft hetzelfde gedachtengoed, anders toch overwegen om die oude deur te vervangen door een nieuwe. Kost je misschien wel wat maat ben je misschien wel gelukkiger mee.

Terloops .... Mijn gsm doet het ondertussen na 10 minuutjes opzoekwerk perfect.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Vmax-Idioot »

mmmhh... wat ben ik blij dat je niet mijn klant bent.....

Over die Kaderlijst valt te discussiëren, maar om nou zoveel heibel te maken om een deurgreep die gewoon niet meer leverbaar is.....

Wat moet de hersteller dan in jouw ogen doen, om het goed te doen? Rechts dezelfde deur met nieuwe greep inbouwen ofzo?
Op eigen kosten? De verzekeraar gaat dit zeer zeker niet betalen....
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Schade aan Knaus Sunliner



Bericht door Ruud-572 »

Hoop verontwaardigde berichten... maar ik kan wél begrip opbrengen voor TS. Al ligt het er wel aan hoe de communicatie verlopen is. Als het zo opgeleverd is zonder overleg vooraf, dan zou ik ook absoluut niet blij zijn geweest. Als iets niet meer leverbaar is, mag je dat toch wel verwachten?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie