Typegoedkeuringen niet meer op het basisvoertuig, maar op merk en type camper.
Gevolg zal zijn, dat de investeringen fors omhoog gaan, de prijzen ook en dat budgetmerken verdwijnen
Typegoedkeuring kost een beperkt aantal tienduizenden Euro's.
Bouw je van het gekeurde type een paar duizend campers dan gaat de consumenten prijs nauwelijks omhoog.
Dat bedoel ik helemaal niet. Het zit niet in de kosten van de goedkeuring. Het zit in de kosten van de camper crashbestendig maken volgens de eisen. Kortom van bordkarton naar het voertuig waar jonckheer ook al op duidt.
Want laten we eerlijk zijn. Met name de budget integralen zijn gebouwd voor de camperfunctionaliteit en de showroom. Maak daar maar eens een degelijk voertuig van. Dan kom je richting de touringcarbouw.
Michel je vergeet de alluminium bouw,in combinatie,met andere staal soorten ,enkel voor de cabine,zoals de personenauto,niet zwaarder, wel duurder ,en is dat niet met alles,tegenwoordig?
Vergeet ik iets?
Ik zou niet weten wat. En aluminium is geen andere staalsoort.
Wil je een crashbestendige camper bouwen, dan vergt dit een andere ontwerpfilosofie. En dat zal betekenen, dat je meer gaat betalen voor dezelfde functionaliteit en comfort.
Ach volgens mij hebben we het hier al eerder gehad over half integraal versus integraal. De Zweden hebben uit hun tests geconcludeerd dat er weinig verschil is als je een paar duizend kilo aan kastjes en andere meuk in je nek krijgt. Dan maakt dat neusje ook niet veel uit. Of je dan helemaal veilig zit in een buscamper (zonder tussenschot) betwijfel ik. Maar goed.
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
In bovenkastjes moet je ook alleen maar linnengoed en kleding leggen. Rest van het kleine losse spul in de laden laag. Stoelen, tafel, tent etc. Vast zetten op de rails die in de bus zitten. En hond zit in de bench.
Gelukkig geen bus geen lades en ook geen rails.
Dus ook geen probleem.
Wel een hond maar die ligt achter mijn stoel en kan dus nooit naar voren toe komen.
Laatst gewijzigd door Cee Pee op za 22 jun 2019, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet, Jammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.