Tekeningen Fiat Ducato Supermax H3 of L3H3 of L4H3

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gerbrand
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 jun 2019, 21:47

Tekeningen Fiat Ducato Supermax H3 of L3H3 of L4H3



Bericht door Gerbrand »

Beste Allen,

Dit is de eerste keer op dit forum en ik ben van plan met mijn vriendin en zoontje een bus te kopen en om te bouwen tot camper. We willen er een tijd mee rond reizen en voor de toekomst hebben voor alle vakanties. Zowel in kou en warmte (vooral warm :)). De camper zal voor nu 3 slaapplaatsen moeten hebben en ik ben 2 meter dus het wordt nog passen en meten. Ik wil voor de grootste bestelbus gaan en dan kom je uit bij Fiat Ducato L4h3 of SuperMaxi H3 of de Mercedes Sprinter L4h3 (maar die is smaller). Ik hoor graag tips en trucks, maar voor nu ben ik op zoek naar tekeningen van interne maten van busjes om zo een indeling te gaan tekenen en maken.

Heeft iemand die voor me? Verder nog tips over aankoop? Ik ga voor 2.3 IVECO motor Fiat Ducato, omdat ik heb gelezen dat Citroen en Peugeot Ford motoren hebben die iets minder zijn.

en by the way: wat een mooi forum dit.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Tekeningen Fiat Ducato Supermax H3 of L3H3 of L4H3



Bericht door joske501 »

Beste,

Van de Fiat / PSA heb ik tekeningen van de L4H2 model 2006, dit zowel in pdf als in autocad tekening. Een H3 is 240 mm hoger dan een H2.
Hou er wel rekening mee dat door hun groot volume dit vrij zware wagens zijn en dat je goed moet uitkijken tijdens het inbouwen om niet over het gewicht van 3.5 ton (B-klasse) te komen vertrekkensklaar, tenzij je voor een C klasse gaat. En vergis je niet je bent daar rapper aan dan je denkt.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gerbrand
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 jun 2019, 21:47

Re: Tekeningen Fiat Ducato Supermax H3 of L3H3 of L4H3



Bericht door Gerbrand »

He Joske,

Dank voor je bericht, het probleem is dat ik 2 meter ben dus heb graag die extra 240mm.

Nog een algemene vraag als je kan kiezen tussen:
- Opel Movano
- Renault
- Peugeot
- Citroen Jumper
- Fiat Ducato
- Mercedes Sprinter

Welke is het meest betrouwbaar? Ik zit nu vooral met de Fiat Ducato in mijn hoofd omdat die breed is. En ik lees dat de motoren van Citroen en Peugeot ietsje minder zijn. Hoe zit dat met Opel/Renault?

Dank wederom

Dank alvast
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tekeningen Fiat Ducato Supermax H3 of L3H3 of L4H3



Bericht door Aloys »

De maten zijn natuurlijk ook afhankelijk van het bouwjaar van de auto. Bij Fiat/Peugeot/Citroën bijv. model van
vóór 2007 of daarna. En de motoren, dat verschilt ook nogal. Mijn Peugeot Boxer van 2011 komt van de Ducato-
fabriek in Milaan (voor zover mij bekend), de motor is een Italiaanse Iveco 3.0 met distributieketting...

Voor de maten bestaan websites, maar dat heb ik hier (In de camper in Zwitserland) zo even niet bij de hand.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie