Printercartridges: het werkt

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Printercartridges: het werkt



Bericht door jansloos »

Wie heeft ervaring met niet merkgebonden inktpatronen.

Het compleet eigen merk van bekende leveranciers.

Of de lege zelf te vullen patroon, met eventueel de ARC chip. Automatic reset chip.
eventueel inclusief hun inkt. ( doet u dit vooral) zeggen ze.

Een losse chip resetter.

Ook zijn er losse ARC chips te koop, o.a. Bij de ons bekende Ali.

Dan is er ook nog een systeem, waarbij je in het merk inktpatroon, gaatjes boort en daar slangetjes inpruts, die naar een inktreservoir aan de zijkant leiden.

Wat mij overigens niet lukte. Wel die slangetjes aanbrengen, maar geen inkt naar het patroon. Er bleven luchtbellen inzitten.

Het gaat om een Brother MFC J4620DW

En waarom? Ik erger mij aan die dingen. Kosten knap geld, en als ik kijk blijft er zeker 1/3 van de inkt ongebruikt, doordat hij zegt " inkt op". NEE NIET WAAR. :bang:
Laatst gewijzigd door jansloos op do 17 okt 2019, 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Printercartridges



Bericht door pwhooftman »

Ik heb twee keer een inkjet printer (met veel genoegen) in elkaar gebeukt, jaren geleden een Epson, en nog niet zo lang geleden een ... Brother MFC 4620. In beide gebruikte ik navulinkt, en daar houden ze blijkbaar niet van. In de Brother gebruikte ik navulbare cartridges met daarop een chip. Die chip zat niet goed vast waardoor hij er af rolde en ik hem er weer moest oplijmen. Waardoor er lijm in de printer kwam. Na een tijdje waren er een aantal kanaaltjes in de kop verstopt, en die gingen niet meer open, ondanks dat de printer elke dag of zo wel een keer spontaan de boel stond rond te pompen om zijn kanaaltjes open te houden. Ook schept deze printer er een genoegen in om, als je na een paar dagen een printopdracht geeft, eerst een heel ritueel van rits-rats-klik-reutel gedoe uit te voeren. Kortom, het voelde goed om hem letterlijk uit het raam te gooien.

Nu al enige tijd een Canon MFC635 multifunctional kleuren laserprinter, blij dat ik van die inkt ellende af ben.

Dus om op je vraag terug te komen: ik heb slechte ervaringen met niet originele inkt :-B
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Printercartridges



Bericht door nicolasfirst »

Ik laat inktpatronen bij vullen door een bedrijfje. Is een fractie van een merk cartridge. Los daarvan; ik print nauwelijks (gem. 10 pagina's per jaar) en mijn vrouw inmiddels ook niet zo veel meer. Dus met die cartridges kunnen we het lang volhouden.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Printercartridges



Bericht door jansloos »

Zonde van die mooie goeie Brother :-B

Met geduld en liefde?

Maar goed, de printkop reinigen heb ik van youtube geleerd.
Een dun slangetje op het buisje wat in de patroonhouder zit.
Een heleboel tissous onder de printkop. Dan met een injectiespuit met water op het slangetje, en het water heen en weer pompen.
Tissou wordt dan, in dit geval heeel zwart.
En hoera, mijn Brother is weer mijn brother.

Een laserprinter, vind ik te kostbaar voor die enkel print die ik maak.
Als dit lukt met zelf vullen bv. Kan ik een regiment fotos afdrukken.

Heb een stapel fotopapier lopend van A3, tot A3/B, A2 en panoramic uit een nalatenschap meegenomen.
Hoe ik die A2 in de printer krijg weet ik nog niet. Zal wel snijden worden.
Net als die Panoramic. Past er in de lengte wel in. Maar weet de printer dat?
Laatst gewijzigd door jansloos op vr 18 okt 2019, 9:03, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Printercartridges



Bericht door Toemke »

Alleen maar miserie en gepruts, de moeite niet waard om die paar Euro's te sparen. (Mijn mening en mijn ervaring)
Ik koop nog enkel de originele XXL patronen en voor de hoeveelheden die ik nog print, ben ik best tevreden.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Printercartridges



Bericht door jansloos »

nicolasfirst schreef:
do 13 jun 2019, 12:11
Ik laat inktpatronen bij vullen door een bedrijfje. Is een fractie van een merk cartridge. Los daarvan; ik print nauwelijks (gem. 10 pagina's per jaar) en mijn vrouw inmiddels ook niet zo veel meer. Dus met die cartridges kunnen we het lang volhouden.

Groet,

Nico

Je kunt ze ook zelf vullen, vandaar.
Dát is niet zo ingewikkeld. Gaatje prikken en met een injectienaal 3CC er in.
Het probleem is die chip. Die zegt steevast:" inkt op"
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Printercartridges



Bericht door Becosemsaida »

Er zijn een hoop printers die dat "resetten" van een chip niet leuk vinden. Aangezien ik daar al een paar keer problemen mee heb gehad ben ik een paar jaar geleden overgestapt op niet originele cartridges. Ik begrijp dat die recycled zijn maar toch werken die goed. Ben ook overgestapt op de "officejet PRO" series van HP, niet zo snel maar vind het een leuke printer.

Zelf vullen voor de prijs en de problemen is voor mij niet haalbaar..... Een complete set cartridges kost mij (hier) rond de 60€......

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Printercartridges



Bericht door Going »

Als je een Wifi printer hebt, schakel automatisch update uit. De nieuwe software doet niets anders dan proberen de nieuwe chips op de niet originele cartridges " tegen te werken". Als je nog de originele software (firmware) van de printer hebt, zet dat er weer op. Met de originele firmware print het net zo goed als met zogenaamde updates.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
fritsr
Berichten: 244
Lid geworden op: do 17 aug 2006, 8:43
Locatie: Drenthe

Re: Printercartridges



Bericht door fritsr »

8 Stuks voor 11,92 (bij Ali)
Overigens printers hebben vaak de nare eigenschap dat ze er gelijk mee stoppen als er één kleur op is. zelfs als je de printer dan instelt op zwart-wit.
Dit kun je ondervangen door op het tankje van de "lege" kleur een stukje donkere tape te plakken. er schijnt dan geen licht meer door en de printer denkt dat hij vol is.
Kleur gebruik is voor mij niet interessant. vandaar mijn keuze voor alleen de zwarte tankjes. Ik kan met deze hoeveelheid jaren vooruit.

Type:Compatibele Inkt Cartridge
Model:Voor Brother LC11/16/38/61/65/67/980/990/1100
LC39/60/975/985
Chips:Met Chips

Kleur:BK/C/M/Y

Inkt volume:Volledige

Toepasselijk printer:

Deze Cartridges Zijn Gebruikt In Volgende Printer Model:

Compatibel VoorBrother Printer Lijst:

DCP-J140W/145C/165C/185C/195C/197C/365CN
/375CW/385C/390CN/395CN/ 535CN/585CW/595CN/
J715W/6690CN/6690CW/J515N/J715N
MFC-250C/255CW/257CW/J270W/290C/295CN/
490CN/490CW/495CN/585CW/ J615W/J615W WIFI/J615N/670CD/670CDW/675CD/675CDW/695CDN/695 CDWN
J700D/J700DW/735CD/735CDN/790CW/795CW/J800D/J800DW/
J805D/J805DW/ J850DN/J850DWN/J855DN/J855DWN/930CDN/
930 CDWN/935CDN/935 CDWN/ J950DN/J950DWN/990CW/5490CN/
5490CW/5890CN/6490CN/6490CW/ 6890CDW/6890CN
DCP- J125/J315W/J515W/J140W
MFC-J265W/J410/J415W/J220
1 verpakking Bevat 8 Stuks Compatible Inkt Cartridges Details Als Volgt:

8 x Zwarte Inkt Cartridge Compatibel Voor Brother LC1100 BK (16 ml);

Boven Cartridges Zijn Verpakt Met Verzegelde Plastic Zak En Neutrale Kleur Doos.
Groet,
Frits
---------------------------------------------------------------------
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan. (Loesje)
Pinki
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 19 jan 2011, 17:33
Locatie: Wijnegem - Belgie

Re: Printercartridges



Bericht door Pinki »

ik bestel toch al een hele tijd en dit voor verschillende toestel compatibel cartridges bij 123inkt.nl van hun huismerk. Heeft me al heel veel geld bespaart. 1x probleem gehad met een cassette en keurig opgelost door het bedrijf. Top.
Mag hier misschien geen reclame maken, eigenlijk ook niet de bedoeling, maar als ik in mijn kennissenkring zie wat een rotzooi er op de markt is, wil ik dit toch aan ieder aanraden. (Heb er zelf geen belang bij)
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Printercartridges



Bericht door pepon »

Ook al jaren 123inkt gebruiker.
Goede aftersales.

Groet, Ron
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Printercartridges



Bericht door Hoofdnoorman »

Ook mijn cartridges voor mijn Epson van 123Inkt.
De printer geeft al een half jaar aan dat de cartridges leeg zijn maar hij print dapper door. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Printercartridges



Bericht door jansloos »

Heb eigenlijk nog geen positieve reactie op mijn vraag gekregen. Daarom maar een kloon gehaald met de vraag waarom er inkt achter blijft.

15 euro voor 15CC. Ja inderdaad, 1000 euro per liter.

Antwoord:
Met printen tot het eind, kunnen de spuitkoppen verbranden? En komt er lucht in de kanalen?

Fritsr,

Bij Ali kon ik ze niet vinden. En dat zwart maken lukt ook niet. Denk de chip gewoon telt.
Of je moet niet printen tot de waarschuwing komt. Dan sluit hij mogelijk alles af.

Was ooit oa fax dealer van brother. Kregen daar ook cursus. Zal nu niet meer lukken denk. 😁
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Printercartridges Het werkt.



Bericht door jansloos »

Het werkt.
Zelf navulbare cassettes en inkt besteld voor de Brother J4620DW . www.inktmenia.nl
Het Wilde in eerste instantie niet werken.
Met Whatsapp hulp van de geduldige leverancier, gaf de printer uiteindelijk volle cassettes aan.

Ik kan nu met een zuinig hart rijen foto's afdrukken, ook op A3 zonder €€€€€€€ tekens in het achterhoofd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Plaats reactie