Boete Portugese tolwegen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Boete Portugese tolwegen



Bericht door gjvonk »

Het 'geen toegang hebben' van de Portugese overheid tot NL kenteken gegevens is veel vreemder: daar zijn binnen de EU volgens mij verdragen over gesloten? Ik krijg in ieder geval Franse en Spaanse verkeersboetes gewoon thuisgestuurd.

Het zegt meer over de administratieve puintuin die achter de Portugese tolsystemen zit. Ik heb 2 jaar 3x braaf mijn kenteken laten scannen en laten koppelen aan mijn VISA creditcard, maar moet de 1e tol afrekening daarvan nog binnen krijgen. Met de tolbadge van Area die we vorige zomer voor het eerst ingezet hebben loopt dat nu wel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Boete Portugese tolwegen



Bericht door Bas vd laar »

Het 'geen toegang hebben' van de Portugese overheid tot NL kenteken gegevens is veel vreemder: daar zijn binnen de EU volgens mij verdragen over gesloten? Ik krijg in ieder geval Franse en Spaanse verkeersboetes gewoon thuisgestuurd.
Dat klopt, maar die gegevens worden dan niet doorgegeven aan commerciele partijen uit Engeland.

Ik heb ook nog nooit iets hoeven betalen in Portugal, dat wil ik best, maar als ze te lui zijn om er een slagboom en betaalautomaat neer te zetten dan kan ik er ook niks aan doen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Boete Portugese tolwegen



Bericht door seth_space »

Erkende bedrijven, zoals epc kunnen gewoon data opvragen bij rdw. Zo wordt ook inderdaad de Noorse tolheffing door epc verwerkt. Niks spannend of illegaal aan. Als je een tolweg gebruikt moet je betalen, zo simpel kan het zijn. Je dient jezelf aan te passen aan het locale systeem en jezelf vooraf te informeren.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Boete Portugese tolwegen



Bericht door isoplus »

En zo is het, ik bedoelde ook niet een discussie op touw te zetten over wat dan ook.
Wilde slechts waarschuwen er niet vanuit te gaan dat je nooit meer iets hoort.
Een bekeuring uit 2016, ze hebben mazzel dat ik er nog ben, een paar weken later kreeg ik 5 by-passes om te zorgen dat ik niet de pijp uit zou gaan :D
Maar zoals Seth al aangeeft moet ik gewoon betalen en dat deed ik dus gisteren.
Overigens hoop ik dat het in Portugal nog lang zo blijft als het nu is, ik voel mij daar geheel thuis :thumbup:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Boete Portugese tolwegen



Bericht door gjvonk »

Eens met Seth; daarom hebben we ook een tolbadge aangeschaft voor o.a. Portugal

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Bert
Berichten: 1145
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Boete Portugese tolwegen



Bericht door Bert »

Wat doe je met een oude badge ?. Ik had ergens gelezen dat je deze terug moet sturen


Bert
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Boete Portugese tolwegen



Bericht door Gerard.Smolders »

Aangetekend terugsturen
Adres staat op de site

Gerard
Plaats reactie