Miskleun ANWB

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Miskleun ANWB



Bericht door Marinus »

Waarschijnlijk is de fout (miskleun zou ik het niet noemen) van ANWB ontstaan door de klasse-indeling door de Deense overheid.
Zie tabel hieronder.

Alle auto's, zowel benzine als diesel zijn ingedeeld in een bepaalde klasse.
Pas vanaf Euro 4 (of auto's met roetfilter) krijgt men een groene sticker.
Voertuigen die hier niet aan voldoen krijgen geen sticker.
Rode stickers zijn voor uitzonderingen zoals brandweer- en hulpverleningsvoertuigen.

Dus alleen auto's met een groene (of rode) sticker mogen de milieuzone in, auto's zonder sticker mogen er niet in.
Echter de Deense overheid heeft beslist dat voorlopig de stickerplicht alleen geldt voor vrachtauto's en bussen boven 3500 kg.
Dus er is geen stickerplicht voor de overige voertuigen, dus ook niet voor campers boven 3500 kg.

Helaas schept de Deense tabel wel wat verwarring omdat campers boven 3500 kg in dezelfde klasse zijn ingedeeld als vrachtauto's en bussen.
Waarschijnlijk heeft de verantwoordelijke bij ANWB zich hierdoor vergist.
Eco-sticker.jpg
Eco-sticker.jpg (131.12 KiB) 268 keer bekeken
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Miskleun ANWB



Bericht door B1gcheese »

Was even bang dat sticker nummer drie op de ruit zou moeten. Gelukkig heb ik een XXXL voorruit maar het wordt er niet mooier op met al die vignetten.

Ben overigens net terug na een lange rit door Frankrijk en Spanje. Inderdaad zie je veel verbodsborden >3,5t maar die weggetjes wil ik ook niet in. Ook met de oude <3,5t camper was dat soms passen en meten. Vaak staan dan gelukkig wel netjes de omleidingsroutes voor >3,5T aangegeven :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Miskleun ANWB



Bericht door VanDeStouwe »

Wij hadden die verbodsborden van > 3,5 ton in Bergerac, Frankrijk. De Garmin (Camper 770) ingesteld op > 3,5 maakte daar correct een melding van. Toen wij in Bergerac aankwamen stond er onder deze borden dat het alleen voor "In Transit" ook heb ik locale bestemming toegestaan vaak zien staan. Dus al met al gewoon door gereden (onze TTM = 4250 kg). Het zou leuk zijn als de navigatie apparatuur de onderschriften onder borden ook mee neemt in het melden van dit soort situaties
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
Plaats reactie