Nijmeegse GroenLinks hebben iets bedacht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door de Jonckheer »

Natuurlijk roep ik maar wat. Ik kom immers gráág met mijn oude diesel in binnensteden, geloof je dat écht?
Je moet alleen een beetje in perspectief zien en niet alleen door een roze linkse bril. De luchtvaart groeit vrijwel ongehinderd door, je wilt niet weten hoeveel onverbrande kerosine over Amsterdam wordt uitgestrooid als er weer zo'n kolos boven de stad de lucht in gaat. Daar kunnen die paar oude dieseltjes niet tegenop. Maar ja, tegen die paar particulieren kunnen ze wel stoer doen. Doe eens stoer tegen Schiphol, dan verdien je respect.
Overigens lappen de meeste mensen milieu en klimaat 100% aan hun laars anders zouden ze bijvoorbeeld naar Parijs met de trein gaan ipv met het vliegtuig zoals nu gebeurt. Je kunt binnen Europa vrijwel overal komen zonder vliegtuig, dus zonder overdreven veel uitstoot. Helaas, daar heeft men geen trek in.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door Dafluc »

Er is niemand die niet snapt dat er meer en ergere vervuilers zijn. Er is ook niemand die denkt dat vuile lucht stopt bij een grens. Wat heeft het toch voor zin om dat te blijven roepen? Er zijn mensen die snappen dat er iets gedaan moet worden en dat er ergens een begin gemaakt zal moeten worden. En er zijn mensen die dat niet vinden of die vinden dat er ergens anders moet worden begonnen omdat ze er anders zelf wel eens last van zouden kunnen hebben. Dat is het enige verschil. Links? Hou toch op. Het gaat niet om links. Het gaat om lucht. Bij mijn weten heeft ieder mens die nodig. Links of rechts maakt geen enkel verschil.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door rob2 »

nou geen verschil :lol: , ik was toch blij afgelopen dinsdag dat de wind van rechts kwam i.p.v. links in Nijmegen :lol3:

Afbeelding

boompje van >80 jaar oud viel precies op een lege parkeerstrook en straat...
i.p.v. bijv. op de camper en ons huis.....
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door Dafluc »

Zoow. Dan zou ik dat engeltje maar bedanken :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door doov »

Nou nou Dafluc, ik heb toch de indruk dat de Groenen links georiënteerd zijn.
Waar ook ter wereld.
Groen Rechts? Ik ken ze niet.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door Dafluc »

Je mist het punt. Wat ik probeer uit te leggen is dat de lucht die we inademen echt niet links of recht is. Het gaat om schone lucht. Voor iedereen. Nu en straks. Iedereen heeft schone lucht nodig. Lucht maakt geen enkel onderscheid, ook niet op politieke voorkeur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door thole »

En wat fijn dat de Groenen overal kennelijk aan de macht zijn in Europa gezien de uitbreiding van het aantal steden waar milieuzones ingesteld zijn of gaan worden. :lol:
Of zouden er soms ook andere partijen zijn die blijk geven van het inzicht dat de luchtvervuiling moet worden teruggedrongen? :thumbup:
Sinds de invoering van de milieuzone in Madrid , 'Madrid Central' is in mei de laagste milieuvervuiling gemeten in 14 van de 24 meetstations sinds 10 jaar. Deze 14 liggen in of nabij de milieuzone zodat er ook sprake van een positief effect is buiten de milieuzone. Volgens de lokale autoriteiten is de emissie van stikstofoxyde met 38% en van koolstofdioxide met 14% gedaald.
En nu zullen tegenstanders van milieuzones gaan roepen dat het fake metingen zijn, de enige maner om je eigen gelijk overeind te houden.

Op onze huidige reis van 5 maanden is Marokko het enige land waar ze (nog) geen milieuzones hebben, wel zijn daar vrijwel alle milieuvervuilende oude dieseltaxi's in 3 jaar tijd met subsidie vervangen.
Onze camper is ook 15 jaar oud, we hebben nog nooit geen last gehad van milieuzones, de steden die we bezocht hebben, daar zijn cp's buiten het centrum en we lopen of nemen het OV het centrum in.

Dafluc, ik heb bewondering hoe je telkens maar weer met niet aflatend geduld, kalm probeert uit te leggen waarom het draait bij de milieuzones en schone lucht. :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door TestCase »



//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door doov »

OK Dafluc, begrepen.

Ik was een beetje in de war door mijn navi.
Ik dacht altijd dat mijn bestemming een politieke voorkeur had.
rozo85
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door rozo85 »

Ik sluit me aan bij dafluc en Thole. Het ongefundeerde gepraat over Europa, klimaat e.d komt m'n neus uit.

Als Europese regels dwars zitten zijn het er teveel. Als er verschillen tussen landen zijn, zijn er te weinig Europese regels. Als er rond milieu een regel dwars zit, wordt er naar een ander gewezen.

Er zijn heer veel Calimero's

Groet Rolf

Ik abonneer me niet op dit draadje
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door jielus »

Dafluc schreef:
do 06 jun 2019, 13:42
Er is niemand die niet snapt dat er meer en ergere vervuilers zijn. Er is ook niemand die denkt dat vuile lucht stopt bij een grens. Wat heeft het toch voor zin om dat te blijven roepen? Er zijn mensen die snappen dat er iets gedaan moet worden en dat er ergens een begin gemaakt zal moeten worden. En er zijn mensen die dat niet vinden of die vinden dat er ergens anders moet worden begonnen omdat ze er anders zelf wel eens last van zouden kunnen hebben. Dat is het enige verschil. Links? Hou toch op. Het gaat niet om links. Het gaat om lucht. Bij mijn weten heeft ieder mens die nodig. Links of rechts maakt geen enkel verschil.
Je hebt helemaal gelijk maar geen punt! Wanneer alle Nederlanders vandaag hun elektriciteit afzetten en nooit meer gebruiken scheelt dat ongeveer 22%. En dan moet ook ècht iedereen van het elektriciteitsnetwerk af! Onbegonnen werk?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door Mickel Moen »

Ja. En?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Nijmeegse Romeinen van GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door jielus »

Wanneer grote beetjes niet helpen dan zijn kleine beetjes te verwaarlozen?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nijmeegse GroenLinks hebben iets bedacht

Bericht door Dafluc »

Sorry Jielus. Als jij het punt niet ziet ook goed. Maar neem een ander die het wel ziet dat dan niet kwalijk.
Afbeelding
Gesloten