Hond en camperen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
DennisdD
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 21:46
Locatie: Ovezande

Re: Hond en camperen.



Bericht door DennisdD »

En bedankt ruud
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Hond en camperen.



Bericht door Sandor Gora »

Wij hebben een mandje gekocht dat precies onder de tafel achter de tafelpoot past. Halsband om en die zit dan weer vast aan de tafel, zodat meneertje niet gaat lopen onderweg. Meestal slaapt-ie onder de rit, maar als we afremmen komt hij overeind. Als ik dan zeg: "file", gaat-ie weer liggen.
En natuurlijk is het soms van: opgestaan is plaats vergaan...
190216 reis Spanje opgestaan is plaatsvergaan in Beausemblant F.jpg
190216 reis Spanje opgestaan is plaatsvergaan in Beausemblant F.jpg (88.7 KiB) 554 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hond en camperen.



Bericht door Camperic »

Nog een tip mbt hond:
Als je die buiten met een lijn aan één punt vast legt (pin in de grond, camper, etc.) dan heb je kans dat de lijn blijft haken achter luifel-, stoel- of tafelpoot met alle gevolgen van dien. Wij spannen langs de zijkant van de camper over de grond tussen twee stevige haringen een lijn met daar aan een kortere lijn die met lus / oog / haak over de lange lijn kan schuiven en maken de hond aan de korte lijn vast. Zo heeft de hond meer bewegingsvrijheid dan met een korte lijn aan een vast punt en is er toch geen probleem met luifel- of tafelpoot. Eén van de haringen zetten we naast de deuropening en zo kan ze aan de lijn naar keuze binnen of buiten liggen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hond en camperen.



Bericht door gjvonk »

Wij hebben voor dat doel een schroefoog met moer en flinke washers in 1 van de bestaande chassis gaten naast de opstap bevestigd. De lijn gaat er met een musketonhaak aan vast. Aan de lijn betekent bij ons niet spelen en liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hond en camperen.



Bericht door dieseltje+ »

Bij ons is een dinette opgeofferd als slaap en lig plek voor de honden. ( 2 Duitse Herders)
In de praktijk ligt er maar 1 en de ander ligt achterin op de vloer tussen de banken van de andere dinette. Zowel tijdens rijden als s'nachts.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Hond en camperen



Bericht door Ronald53 »

DennisdD schreef:Wat ik echter nog mis hier, en voor ons heel belangrijk, is hoe of waar een plek voor de hond te creëren.
Alvast bedankt voor eventuele ideeën.
groetjes Dennis
Wil je een compleet overzicht van welke honden we zo al hebben, en hoe die vervoerd worden? Keffertjes in 12 m campers? Mastiffs in een VW busje? Of wil je iets dat bij jou past? In dat geval is iets meer informatie over je hond, je camper en de samenstelling van je reisgezelschap wel handig. Als onze situatie daarop lijkt, wil ik je graag vertellen wat onze oplossing is.
Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Hond en camperen



Bericht door travelscout »

Onze hond (middelgroot), heeft zich vanuit de kennel onder het bed, steeds verder naar voren geslijmd.
Inmiddels heeft de baas zelfs een verwijderbare plank tussen de voorstoelen van de buscamper gemonteerd.
Zodat mevrouw, indien ze dat wil, mee kan kijken of we er al zijn...
Dat plankje schuift er ten gerieve van de baas, heel gemakkelijk tussen die voorstoelen.

Maar wel zit ze sinds de kennel er niet meer is, altijd aan een tuigje!
Vast een beetje teveel ruimte gekregen en ok ok : niet helemaal volgens de regels.
Paul.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hond en camperen



Bericht door gjvonk »

Nee wij houden ons ook niet aan de regels met een tuigje: een groot hondenkussen onder de dinette tafel is de vaste plek, mevrouw zoekt zelf af en toe het bed achterin op...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Hond en camperen



Bericht door appellover »

Ben toch niet de enige die onze vriend in de watten legt.
Als de hond het maar naar zijn zin heeft.
Maar kan me voorstellen dat sommige het overdreven vinden hoor als je nooit een hond hebt gehad.
Wij vangen engelse setters op uit opvang in Valencia.
Zijn afgedankte jachthonden van Spanjaarden.
Nu maar 1 ,maar ook wel tijdje 3 gehad.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Hond en camperen



Bericht door Jan en Simonne »

Deze is he-le-maal niet verwend hoor!

Afbeelding

Als we rijden staat de bench klemvast onder de dinettetafel en daar gaat de hond altijd in.
Als we niet rijden staan de voorstoelen gedraaid (integraal camper) en staat de bench achter de bijrijders stoel, onder het dashboard.
Daar gaat ze soms in liggen, maar meestal ligt ze voor op het dashboard.
Dan kan ze de boel goed overzien... :D
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Hond en camperen



Bericht door Ronald53 »

Wij hebben een Doggyride mee. Om ook met de hond te kunnen fietsen. Onderweg de Doggyride op de bank van de Nugget vastgemaakt, hond erin. Wielen bij de fietsen op de drager. Ter plekke klappen we de Doggyride samen en gaat deze onder de auto.
onze Border

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk


Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hond en camperen



Bericht door Camperic »

appellover schreef:
wo 29 mei 2019, 7:58
Ben toch niet de enige die onze vriend in de watten legt.
Als de hond het maar naar zijn zin heeft.
Maar kan me voorstellen dat sommige het overdreven vinden hoor als je nooit een hond hebt gehad.
Niet alleen als je nooit een hond hebt gehad hoor :wink:
Onze hond ligt nooit op een stoel of bank, laat staan een bed en krijgt ook nooit iets anders dan hondenvoer & -snacks.
Het is wel zo dat we onze CP's en campings altijd kiezen o.b.v. wandelmogelijkheden direct vanaf daar en ook geen warme gebieden opzoeken. Daar ben ik zelf ook niet graag :angel:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Hond en camperen



Bericht door Toemke »

Hier geen tuigje of bench. Onze honden hebben het nooit gekend, ik vind het al erg genoeg dat ze tijdens onze vakanties altijd aangelijnd moeten zijn. (Maar dat doen we wel consequent op camperplaatsen of campings) Hier hebben ze een zeer grote tuin en kunnen altijd binnen en buiten via een kattenluik.
Tijdens de rit zit de kleinste, een langharige bruine Chihuahua, altijd op de schoot en de Bichon op haar matje op de grond tussen ons in.
Chihuahua slaapt in bed, de Bichon staat op haar privacy en ligt ofwel in haar nestje naast bed of de 1persoonsbank achter de bijrijder. Hangt een beetje van de warmte af.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
karin_b
Berichten: 17
Lid geworden op: za 25 mei 2019, 8:28
Locatie: Mierlo
Contacteer:

Re: Hond en camperen



Bericht door karin_b »

hahaha wat leuk de verschillende reactie te lezen,ik had er al veel over gelezen en dat ze er in het buitenland inderdaad moeilijk over doen,wij hebben een beetje verwende langharige teckel ,en hoe die het gaat doen weet ik niet,maar ik denk wel zeker dat ik me niet super precies aan alle regeltjes ga houden,het gaat zoals het gaat,en moeten alles tegen die tijd nog ondervinden...
wat ik al wel heb gevonden is deze oplossing en daar ga ik dus wel al naar op zoek,vond ik best slim...
dus niet van mezelf maar ergens gejat mischien wel hier op het forum ergens,geen idee meer waar ,oooh op de foto staat camptoo hahahahaha :lol:

Afbeelding

groetjes Karin :)
Plaats reactie