Geflitst in Frankrijk

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Abri079 »

Post nl heeft een app die je laat zien welke post er door hen bezorgd gaat worden.
Zo was ik op de hoogte dat de boete onderweg was.
Je hebt 41 dagen vanaf dagtekening om te betalen en hij is in het Nederlands.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door bertt »

Je krijg vrijwel zeker geen bon, campers mogen 110 op snelwegen.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Kroppie »

en meestal is het geen verplichting om de max snelheid ook daadwerkelijk te rijden.
en ook bij steden/dorpen word je geacht bij het bord 50 reeds niet meer dan 50 te rijden, ook dan kans op een foto.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door appellover »

Kreeg een bekeuring van 1200 € ( geen typfout) dus let nu wel goed op de borden ,ook al staan ze paar meter voorbij een reklamebord.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door BP 2 »

Ron,
bekeuring van €1200 ! Wat voor overtreding was dat dan wel? Wat staat re omschreven op het document dat je hebt ontvangen?
Die papieren uit Frankrijk zijn tegenwoordig in perfect Nederlands en er zal wel een juiste uitleg staan over die overtreding.
BP 2
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Geflitst in Frankrijk



Bericht door appellover »

Heb het al eens verteld hier maar bij deze.
Reed 83 km dorp binnen in Spanje ,zoals vaak eerst industrie terrein ,gas los ,bleek achter een reklamebord een camera.
Boete 33x 12€ dus 400€
Indien je in Spanje binnen 14 dagen betaald 50% korting dus 200€.
Maar was onderweg voor paar maanden dus niemand thuis ,buren zijn ook weg dus niemand aanwezig.
( we hebben sinds kort belgische buren die zomers hier blijven en de post nakijken)
Dus na een maand aangetekend 2x 400€
Na 3 maanden 3x400€ dus 1200€
Toen kwamen we thuis.

Heel veel brieven en advies van advocaat .
Hielp niks ,betalen ,moet u maar thuis de post ophalen.

Dochters gewaarschuwd,erfenis wordt kleiner helaas.
En Jos heeft geen medelijden .
Let nu beter op in dorpen ,je wordt wat makkelijk als je hele dag door die dorpen rijdt ,soms weet ik niet of het nou 70 km is of hier al 50 km.Hard remmen is natuurlijk ook link ,maar moet dan maar.



Met vriendelijke groet
Ron

Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door BP 2 »

Mijn vraag was er omdat ik begreep dat het een boete was in Frankrijk (onderwerp is wel "geflitst in Frankrijk" ) terwijl het in Spanje was. In Frankrijk gebruiken ze dezelfde regel met de verhoging bij te late betaling.
Een vriend van het Belgisch forum is hetzelfde tegen gekomen met een overtreding in Frankrijk bij zijn terugkeer van een van een drie of vier maanden reis. Hij heeft de basisboete direct betaald en een brief gestuurd met tickets van wegentol en boten om te bewijzen dat hij wel degelijk lang in het buitenland was geweest en heeft niets meer moeten betalen. In Spanje zal de communicatie misschien moeilijker .
Wij vragen aan onze buren, die de brievenbus leeg maken, om ons te berichten over een verdachte omslag en dan kunnen we vragen om deze open te maken en ons de eventuele brief te mailen.

BP 2
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Geflitst in Frankrijk



Bericht door appellover »

Ik bedoelde ermee dat na zo’n boete je extra oplet ,maakt niet zo veel uit waar of wie ik hem moest betalen.
Ik ben ingezetene van Spanje ( paspoort NL) en Spaans kenteken dus situatie is iets anders ,heb ook geprobeerd met brandstof bonnen,zelfs mijn dochter in NL een brief laten sturen dat ik paar weken bij haar was.
Kon in Nederlands ,er werken mensen uit vele landen ook nederlandse vrouw.Per telefoon altijd heel vriendelijk in Engels.
Mijn gestor heeft brieven gestuurd in Spaanse taal ,maar niks hielp.
Ben er 10 maanden mee bezig geweest .
Heb nog voorgesteld om voortaan per mail te doen,maar ook dat doen ze niet want er schijnt een bende te zijn die je met fishingmail bekeuringen stuurt ,met hun brief papier ,daar wordt in de krant voor gewaarschuwd,DGT stuurt niets per mail altijd per post.

Gewoon beter opletten vooral in Spanje.
De nieuwe belgische buurvrouw let nu op onze brieven van DGT.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Geflitst in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

De Franse overheid lijkt je gelijk te geven.
Afgelopen jaar zijn er iets meer dan 3250 personen omgekomen in het Franse verkeer.
Historisch laag. De daling van het aantal doden stabiliseerde op het moment dat er grootschalige vernielingen en sabotage acties aan de snelheidscamera’s gepleegd werden ;-)
Dus vanaf afgelopen november.
Zo’n camera controle lijkt dus toch respect af te dwingen :-)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Mijn indruk als veelvuldig Frankrijkganger is dat de Fransen over het algemeen stukken veiliger rijden dan pak 'm beet 30 jaar terug. Sterk toegenomen aantal controles op snelheid en drankgebruik zal daar zeker mee te maken hebben. :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

In april is het aantal dodelijke ongelukken weer 16% gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Vraag is nu of de nieuwe 80km/h max snelheid hiermee te maken heeft.
Is een stokpaardje van de minister van binnenlandse zaken maar hij heeft de maatregel al schoorvoetend iets moeten versoepelen.
Plaats reactie