Ervaringen Hobby Vantana 65

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Dume
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 17:28

Ervaringen Hobby Vantana 65



Bericht door Dume »

Ben nieuw op jullie forum, alvast dank om mij te accepteren.
Wij hebben er 11 jaar opzitten met een VW California T5, voordien 3 jaar VW T4 California Coach.
Wij willen nu graag iets groter met wat meer comfort, zonder te veel te moeten inboeten aan mobiliteit.
Toch besef ik dat we de California op vlak van mobiliteit af en toe zullen missen.
Na verschillende dealers te hebben bezocht gaat onze voorkeur stilaan richting Hobby Vantana de luxe of premium, lang chassis 6m36, 150pk fiat ducato.
Ik had graag feedback over dit type camperbus. Niet zozeer over het concept, wel over de degelijkheid en betrouwbaarheid, zowel op vlak van de motor, als het camperdeel, koelkast, verwarming, natte cel etc...
Ik las wel eens over de lawaaierige koelkast slimline in de premium versie van de vantana, koelkast die ook de batterij snel zou leegvreten. Jullie advies hierover ?
Alle advies is welkom, zowel positieve als negatieve ervaringen.
fredpossl
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:17

Re: Ervaringen Hobby Vantana 65



Bericht door fredpossl »

Welkom,veel reacties zal je wsl. niet krijgen,de Vantanas zijn zeldzaam in Nederland.
Na jaren in een Possl Duett gereden te hebben,zijn we in 2016 overgegaan naar een Vantana 65.
Ik moet dus eigenlijk mijn naam aanpassen.
Bevalt heel goed,150 pk versie is genoeg om overal moeiteloos te komen.Geweldige bedden,lengteslaper.Koelkast gaat alleen aan de accu als er gereden wordt,anders gas of aan de paal.Leegtrekken niet meegemaakt.
Afwerking van het camper gedeelte is prima,nadeel is alleen de plaats van de boiler en dus de vorstbeschermknop,je moet even kruipen.
Heeft nu 22000 km erop,gaat goed,in het begin storingen gehad door een muis in het luchtfilter is opgelost.
Wel een reservewiel aangeschaft en onder de bedden geplaatst,zat er niet bij.Heb geen vertrouwen in een spuitbus.Ook is er
een Vanstar(fietsendrager,draaibaar) gemonteerd.Aanrader!
Dume
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 17:28

Re: Ervaringen Hobby Vantana 65



Bericht door Dume »

Bedankt voor je reactie. Hopelijk reageren er dan nog een paar "zeldzame" Nederlandse Vantana eigenaren, of lezen ook Vlamingen mee op dit forum. Ben trouwens zelf ook een Vlaamse Belg :wink:
Indien er trouwens leden zijn die info over de California willen, ik ken die inmiddels vrij goed. Heb de kastjes heringedeeld om iedere vierkante cm te benutten. Laatste grote aanpassing is de eigen ombouw van het hydraulische dak naar een manueel dak. Primeur die VW niet aandurfde !!
Plaats reactie