Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Marco Polo »

Dit was een stukje van voor de Zweedse crashtest
https://www.promobil.de/werkstatt/siche ... ntegriert/
Toen waren er geen crashtests bekend maar ook uit de praktijk waren nauwelijks ervaringen te halen omdat camperaars zeer zelden bij (zware) ongevallen betrokken zijn.
Misschien dat dit alleen voor Duitse camperaars geld natuurlijk :mrgreen:

Slaap lekker :hug:
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Zadowolony »

Lekker geslapen in mijn buscamper en gelukkig weer wakker geworden
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door hathi »

Als je hiermee,maar niet wil zeggen,dat een buscamper veiliger zou zijn dan een org cabine met opbouw,want dat is niet zo,die slapen net zo heerlijk :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Zadowolony »

hathi schreef:Als je hiermee,maar niet wil zeggen,dat een buscamper veiliger zou zijn dan een org cabine met opbouw,want dat is niet zo,die slapen net zo heerlijk :lol3:
Laat ik wel het gevoel hebben dat dit veiliger is.........
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Abri079 »

De meeste ongevallen gebeuren in en om het huis. Alle aanleiding om weer op pad te gaan! :lol3:
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door bupozaanstad »

Dan is een Ducato bus toch duidelijk een stuk sterker wat cabine constructie betreft.



Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door HJM »

Besten,
Mooie les hieruit, twijfel over een buscamper wel of toch semi is nu opgelost :clap:
Tweede les die ik eruit haal: een camper is net een motorfiets....je wilt gewoon geen ongeluk krijgen, dus wil je voorrang? "Ik ben lekker op pad dus stress lekker ergens verder, ga je gang". :wave:
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Raimon »

Vind eigenlijk dat standaard Fiat bus ook wel ver ingedrukt wordt zeker het cabinedeel.
De peugeot houd zich eigenlijk vrij goed nog maar het camperinterieur geeft gewoonweg problemen.
Naar mijn idee maakt het niet uit wat voor camper je hebt want het interieur kan nooit zo'n klap hebben.
Mijn transit mk2 zal het vast ook niet super doen en ga het ook niet proberen, wel gemaakt van echt dik staal nog.
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door the kapitein »

HJM schreef:Besten,
Mooie les hieruit, twijfel over een buscamper wel of toch semi is nu opgelost :clap:
Tweede les die ik eruit haal: een camper is net een motorfiets....je wilt gewoon geen ongeluk krijgen, dus wil je voorrang? "Ik ben lekker op pad dus stress lekker ergens verder, ga je gang". :wave:
HJM
Derde les. Nooit harder dan 50 kmph rijden met die tupeware campers.



Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door camilo »

Afgezien van de drang naar groot, groter en nog groter: moet je je eens voorstellen hoe men campers stukken veiliger zou maken als men de ruimte zou hebben om daar een paar honderd kilo veiligheidsvoorzieningen aan te mogen treffen. Zo gek lijkt me dat niet, nu er kennelijk sprake is van een verruiming van het B rijbewijs van 3.500 kg naar 4.250 kg in het geval van elektrische bestelbussen. Een steviger constructie lijkt mij niet de grootste kostenpost bij de fabricage van een camper. Helaas weegt mijn camper, lengte 6,39 meter, reisklaar al meer dan die 3500 kg, dus voor extra veiligheidsvoorzieningen, zoals bijvoorbeeld een rollbar, is geen ruimte meer. Ik moet dus wel zó op pad in m'n karretje van karton en piepschuim.....
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Mickel Moen »

Je kunt het eigenlijk zo ook wel bedenken, maar met name dat laatste filmpje laat zien, dat het gevaar niet alleen van buiten komt, maar zeker ook van binnen.

Meubilair wat op geen enkele manier hier op berekend is of tegengehouden wordt. Voorwerpen o.a. uit bovenkastjes die als projectielen gelanceerd worden.

Het is bijzonder dat met al die huidige veiligheidseisen dit soort campers nog de weg op mag.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Marco Polo »

je zou kunnen concluderen dat het alleen een theoretisch issue is.
Dat er in de dagelijkse praktijk nauwelijks gewonden en of doden vallen specifiek door de gebruikte constructies.
Dit soort constructies worden al sinds de jaren 80 gebruikt - of eerder. - en veel lijkt er in die tijd niet veranderd.
(Behalve dat constructies stijver gebouwd kunnen worden door moderne technieken en materialen),
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Kroppie »

aan de ene kant willen de mensen het maximale en aan de andere kant staan ze te dringen om heel veel geld te mogen betalen voor het minimale.
, mens is onbegrijpbaar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)



Bericht door Marco Polo »

Zeker, een caravan kopen is logischer :mrgreen:
Plaats reactie