Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door ChristiaanvB »

Ik ben al jaren verzekerd via een grote Nederlandse camper club. Nooit problemen, nooit schade.

Het toeval (de pech!) wil dat ik de afgelopen twee jaar tot twee keer toe door steenslag een nieuwe voorruit nodig heb gehad. 75 euro eigen risico per keer, overige is verzekerd. Lijkt mij geen wereld bedrag aan schade en volledig buiten mijn schuld

Tot mijn stomme verbazing is dit aanleiding voor de verzekeraar om mij aan te schrijven en mij te waarschuwen dat mijn schade gedrag boven gemiddeld is en een volgende keer aanleiding kan zijn tot aanpassing van het eigen risico, aanpassing van de voorwaarden of zelfs OPZEGGING van de verzekering.

Nu ben ik echt furieus en heb om opheldering gevraagd. Als twee ruit breuken al aanleiding hiervoor zijn...

Wie herkent dit? Of wordt het tijd om een andere verzekeraar te gaan zoeken? Dan maar niet meer via de "club".



Groet, Christiaan

----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Cee Pee »

Het liefs vangen ze alleen premie natuurlijk :wink: , maar dit is wel erg vlug.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door camilo »

Okee, opheldering gevraagd, maar....wat was hun reactie? Ben ook NKC-verzekerd.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door ChristiaanvB »

Is net gebeurd, dus ik wacht de reactie nog af. Maar het geeft een bijzonder onaangenaam gevoel en een deuk in het vertrouwen. Verwacht ik gewoon niet van een club die je belangen zou moeten behartigen.

Groet, Christiaan

----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Camperic »

Kan me jouw gevoel goed voorstellen en ben benieuwd naar de reactie.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Ruud-572 »

Zo werd mij recent een verzekeringsaanvraag om over te stappen geweigerd, omdat ik te veel geclaimd zou hebben bij mijn oude verzekering. Het betreft hoofdzakelijk de hoogte van het schadebedrag als gevolg van repatriëring én huur van een vervangende camper in het hoogseizoen, a.g.v. mijn (Ford-) motorschade! Daarnaast in vijf jaar tijd een nieuwe koplamp (steenslag) en voorruit (spontaan gescheurd) geclaimd.

Dus ook mij valt persoonlijk niets te verwijten, en is er slechts sprake van pure pech. Hoewel de Ford motorschade wat dat betreft dubieus is... :eh: Maar daar zijn de meningen over verdeeld :wink:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door ChristiaanvB »

Ik kan me voorstellen dat wanneer schade ontstaat door roekeloosheid of gemakzucht een verzekeraar daar een stokje voor steekt. Maar jouw verhaal en ook mijn verhaal heeft niets te maken met roekeloosheid of gemakzucht. Waar ben je anders voor verzekerd?

Groet, Christiaan

----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Camper_01

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Camper_01 »

Heb bij dezelfde verzekeraar ook een probleem gehad met een ster in de ruit. Men wilde alleen maar repareren niet vervangen :bow:
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Lecram »

Camper_01 schreef:
ma 13 mei 2019, 22:17
Heb bij dezelfde verzekeraar ook een probleem gehad met een ster in de ruit. Men wilde alleen maar repareren niet vervangen :bow:
Ik heb een ster op de motorkap, maar die laat ik lekker zitten :-B

Zonder gekheid: ik heb dit jaren geleden ook eens gehad. Toen heb ik gevraagd hoe ik dat kon voorkomen. Maar dat wisten ze ook niet te vertellen. Alsof je zo'n steentje kan ontwijken als die op je afvliegt.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8687
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door seth_space »

In het verleden met succes een ruitschade geclaimd bij rijkswaterstaat. Grove split op weg zonder bebording. Soms claimen mensen uit gemak bij verzekeraar terwijl er andere schuldigen zijn.
https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... index.aspx
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Ruud-572 »

Je hebt gelijk. In mijn geval gebeurde het ergens midden in Frankrijk (koplamp), en dat maakte het voor mij te lastig. Maar ik ben allrisk verzekerd, het staat de verzekeraar toch vrij de schade te verhalen?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13429
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door hathi »

Christiaan,ik vermoed dat het een standaard brief is ,die je krijgt als je 2x per jaar claimt,ongeacht het bedrag
Hans
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door camilo »

Lopen we niet een beetje voor de muziek uit, door ons nu al op te winden? Eerst toch zeker even de reactie van de NKC/verzekeraar afwachten!
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Verzekeraar bang van schade, wie herkent dit?

Bericht door Maranopreis »

Hans (Hathi) heeft gelijk dit is een standaard (vaak computergestuurde) brief die wordt verzonden als de schadefrequentie te hoog is (boven een bepaalde norm). Komt inderdaad cru over, gezien bv geclaimde schadehoogte.
Echter verzekeraars (in dit geval niet NKC maar de verzekeraar daarachter) kijken nog meer naar schadefrequentie dan schadehoogte. En het klinkt gek maar het staat een verzekeraar vrij om voorwaarden aan te passen of een verzekering op te zeggen als in hun ogen er te vaak wordt geclaimd.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gesloten