server error Campercontact app

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: server error Campercontact app



Bericht door taxus »

Telefonisch contact gehad met campercontact.
Konden me niet echt helpen, hadden dit nog niet meegemaakt (maar daar geloof ik niks van, gezien de reacties hier). Ze zoeken de oplossing in de tablet. Kan natuurlijk. We hebben hem nagekeken, maar alle andere apps werken gewoon. Ook andere camperapps.

Na onze tablet uit, aan, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd 2x, wachtwoorden wijzigen, extra updaten... op hun advies. ("want er gebeuren zo veel rare dingen" :crazy: Uiteindelijk heb ik nu wel de uitgebreide versie op mn tablet getoverd, ipv de light versie. Vraag niet hoe ik dat heb gedaan, moet aan het aan/uit verhaal liggen...

Maar.... inloggen op ons account lukt nog steeds niet met de (android) tablet. Dus we kunnen niet bij de gedownloade routes, favorieten ed.
Op de mobiele telefoon werkt het wel.

Advies van CC: "stuur ons een mail via het contactformulier met alle info, accountnummers, etc. en met wat er gebeurt als je wilt inloggen. Dan kunnen we het onderzoeken". Verder kwamen we niet met het gesprek... Als laatste wel de opmerking: "dat kan wel enige tijd duren hoor..."

Nou CC, dan zijn we op vakantie :bang: :bang: .Vind het echt geen service voor iets waarvoor je betaald.
Maar goed, ik zal ze een mail sturen, nooit geschoten altijd mis. Maar ik vermoed dat de app behoorlijk instabiel is. Blijf het vreemd vinden.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: server error Campercontact app



Bericht door jurgenc »

Heb je enig idee hoeveel verschillende versies Android er zijn?
Elke versie kan zich anders gedragen, ondersteunt wel of niet bepaalde functies ...
Het kan evengoed zijn dat in het besturingssysteem van jouw gsm iets werd gewijzigd, waardoor de app bij jou niet meer werkt en bij een ander met een andere versie van Android wel werkt.
Het is klote dat het niet werkt en dat je ontrieft bent (ik herken het gevoel), maar het is ook niet dat je een vermogen kwijt bent en bedrogen wordt.
H20
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38

Re: server error Campercontact app



Bericht door GuyVV »

Don Esteban schreef:
vr 17 mei 2019, 23:09
In het verleden moest ik mijn smartphone ook herhaaldelijk herstarten om Campercontact weer aan de gang te krijgen. Volgens mij is de monteur pas geweest om het mankement te herstellen. Gegevens bijgewerkt stond op 11-01-2019. Zojuist even geupdatet en hij staat nu op 16-05-2019. Alles werkt naar behoren.
Als jij versie "16/05/2019" krijgt, zal ik nogmaals proberen van opnieuw te installeren. Alleen vervelend als je elk keer i.p.v. updaten de ganse zwik opnieuw moet plaatsen. Vooral het deel van de foto's voor gebruik zonder wifi duurt lang.
Guy
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: server error Campercontact app



Bericht door seth_space »

taxus schreef:
vr 17 mei 2019, 23:14

Na onze tablet uit, aan, app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd 2x, wachtwoorden wijzigen, extra updaten... op hun advies. ("want er gebeuren zo veel rare dingen" :crazy: Uiteindelijk heb ik nu wel de uitgebreide versie op mn tablet getoverd, ipv de light versie. Vraag niet hoe ik dat heb gedaan, moet aan het aan/uit verhaal liggen...
]..]
Maar.... inloggen op ons account lukt nog steeds niet met de (android) tablet. Dus we kunnen niet bij de gedownloade routes, favorieten ed.
Op de mobiele telefoon werkt het wel.

[..]

Nou CC, dan zijn we op vakantie :bang: :bang: .Vind het echt geen service voor iets waarvoor je betaald.
Maar goed, ik zal ze een mail sturen, nooit geschoten altijd mis. Maar ik vermoed dat de app behoorlijk instabiel is. Blijf het vreemd vinden.
Je hebt een werkende versie dus je kreeg waarvoor je betaalde.

Je geeft zelf aan dat na wat gehannes het ineens wel werkt. Dat ligt dus waarschijnlijk aan een combinatie van factoren zoals Android versie, eventuele security apps die je hebt draaien, instellingen die wel of niet achtergrond processen toelaten etc etc..
Dat is per tablet een ongelooflijke hoeveelheid parameters die alle soorten gevolgen kan hebben. Niet echt reeel om daar NKC op aan te kijken.

Als je op je tablet internet hebt (evt via hotspot van telefoon) dan kun je naar de website van https://www.campercontact.com/nl gaan en daar inloggen. Je hebt ook daar toegang tot je favorieten etc..
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: server error Campercontact app



Bericht door rvpost »

Don Esteban schreef:In het verleden moest ik mijn smartphone ook herhaaldelijk herstarten om Campercontact weer aan de gang te krijgen. Volgens mij is de monteur pas geweest om het mankement te herstellen. Gegevens bijgewerkt stond op 11-01-2019. Zojuist even geupdatet en hij staat nu op 16-05-2019. Alles werkt naar behoren.
Helaas, is herstart en unistall/install bij mij nog altijd niet de oplossing. Nieuwe install kan nog altijd niet updaten. Heb nu dus nog steeds de 11 januari 2019 versie.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: server error Campercontact app



Bericht door seth_space »

Misschien heb je het al eerder gemeld. Maar wat is de versie van android die je gebruikt
Wel een tip: zorg dat je tussen het verwijderen en opnieuw installeren je apparaat herstart. Dat voorkomt vaak problemen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: server error Campercontact app



Bericht door rvpost »

seth_space schreef:Misschien heb je het al eerder gemeld. Maar wat is de versie van android die je gebruikt
Wel een tip: zorg dat je tussen het verwijderen en opnieuw installeren je apparaat herstart. Dat voorkomt vaak problemen.
Helaas ook die tip helpt niet. Android 8.1.0 Samsung Galaxy tab A 2016
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: server error Campercontact app



Bericht door helex »

Ik heb dezelfde tablet. Zojuist update uitgevoerd zonder problemen.AfbeeldingAfbeelding

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: server error Campercontact app



Bericht door rvpost »

helex schreef:Ik heb dezelfde tablet. Zojuist update uitgevoerd zonder problemen.AfbeeldingAfbeelding

Lex
zie toch Helix en geen Galaxy oid?
Als de app nu eens wat meer info gaf waarom de update niet lukt, dan kan je daar iets mee. De melding update mislukt is gewoon te summier om de oorzaak te achterhalen.
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: server error Campercontact app



Bericht door helex »

Sm t580 is Tab A 2016
Dus volgens mij dezelfde. Ook dezelfde Android versie.Afbeelding

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: server error Campercontact app



Bericht door helex »

Of probeer dit eens
Afbeelding

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: server error Campercontact app



Bericht door rvpost »

helex schreef:Ik heb dezelfde tablet. Zojuist update uitgevoerd zonder problemen.AfbeeldingAfbeelding

Lex
de mijne is een T-585
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: server error Campercontact app



Bericht door Camperic »

Een T585 is geleverd met Android 6.0, dus daar zou best weleens de oorzaak van het probleem kunnen liggen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: server error Campercontact app



Bericht door rvpost »

Die conclusie lijkt wel en beetje voorbarig. Zo te zien in de laatste reviews in de playstore zijn er meerdere die dit probleem hebben na de laatste update. Lijkt er volgens mij meer op dat er een bug in de update module zit. Alleen zonder goede foutemeldingen en logs blijft het "koffie dik kijken". Hoop dat volgende week de support met een oplossing komt.
Plaats reactie