Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Navigator »

Dafluc, u is toch geen Rijksambtenaar?

Je zorgt in ieder geval ook in dit topic voor een ander geluid. Maar ik schaam me voor een overheid die miljarden dividendbelasting wil afstoten en op andere wijze via de zorg, politie, defensie etc.etc. aan het afromen is of de verantwoordelijkheid bij gemeenten (WMO) en particulieren legt (PPS).

We zijn er echt nog niet. Er komen nog meer maatregelen om vervuilers met een oudere dieselcamper duidelijk te maken dat het zo 'echt niet meer kan'. Mijn camper is inmiddels 17 jaar oud en dit is mijn laatste en ik hoop er nog een jaar of 10 mee te kunnen doen. Daarna kijken we wel verder.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door hathi »

Vanmorgen voor u gelezen,de Co2 uitstoot is de laatste tijd extreem gedaald,en wel met 14,5% ,hoofdzakelijk toe te schrijven,aan het sluiten van enkele kolengestookte centrales,........


je hoeft niet slim te zijn om dan in die hoek verder te gaan,,maar in eigen vlees snijden doet pijn ,je kan het beter uitstrijken over vele burgers,al zet dit ook minder zoden aan de dijk
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door seth_space »

Abri079 schreef:
do 09 mei 2019, 13:18
@ seth
De associaties zitten in uw referentiekader.
Lees het bijgevoegde linkje eens. Dan zult u bijvoorbeeld zien dat Nederland al ernstig overbevolkt is.
Associaties zitten per definitie in je referentiekader. Ik heb bijgevoegde link gelezen en ben daarvan niet onder de indruk. Er wordt nergens een fatsoenlijke onderbouwing van de rare stellingen gegeven. Wel kretelogie zoals "legale" Nederlanders en dan is mijn referentiekader dusdanig dat ik al snel foute zaken zie. Zou voor meer mensen goed zijn!

En lees ook deze link als tegenwicht: https://www.doorbraak.eu/gebladerte/10828f50.htm
Laatst gewijzigd door seth_space op do 09 mei 2019, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Marco Polo »

hathi schreef:
do 09 mei 2019, 14:05
Vanmorgen voor u gelezen,de Co2 uitstoot is de laatste tijd extreem gedaald,en wel met 14,5% ,hoofdzakelijk toe te schrijven,aan het sluiten van enkele kolengestookte centrales,........


je hoeft niet slim te zijn om dan in die hoek verder te gaan,,maar in eigen vlees snijden doet pijn ,je kan het beter uitstrijken over vele burgers,al zet dit ook minder zoden aan de dijk
Burgers die geen werk meer hebben betalen ook geen belasting.
Een economie die stroomtekorten heeft wordt op een gegeven moment een derde wereld land.
Gelukkig hebben we slimme beleidsmakers in NL :mrgreen:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door doov »

De man met de kleine beurs is wel weer de pineut!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door hathi »

Marco ,ik begrijp jouw reactie niet zo ,die centrales zijn niet opgeheven,hoor maar mocht je het niet begrepen hebben ze doen het Nu alleen zonder kolen !.?
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Marco Polo »

ik Heb het over 4600MW aan opgesteld kolenvermogen.
Schakel dat per 1 juli maar eens uit.

Zou kaarsjes inslaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door seth_space »

Marco Polo schreef:
do 09 mei 2019, 14:26
Burgers die geen werk meer hebben betalen ook geen belasting.
Dat lijkt me iets te simpel gesteld.
Op elk product dat je aanschaft betaal je belasting. Daarnaast bijv onroerend goed belasting, eventueel vermogensbelasting ( voor diegenen die niet werken maar wel poen hebben) kortom, te kort door de bocht.
( zelfs op een WAO en dergelijke uitkering zitten inhoudingen)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Marco Polo »

Detail :mrgreen:
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door L4H3 »

hathi schreef:
do 09 mei 2019, 14:31
Marco ,ik begrijp jouw reactie niet zo ,die centrales zijn niet opgeheven,hoor maar mocht je het niet begrepen hebben ze doen het Nu alleen zonder kolen !.?

HAHAHAHHAHA... Ik werk zelf bij een energiecentrale. Onze centrale is verkocht. Aan wie? aan een americaanse inversteerder. Enja die scheppen gewoon kolen op het vuur. En ja ze mogen gewoon tot 2030 doordraaien. Enja op papier heeft de BV nederland weer een paar ton Co2 minder. Maar ja die centrale laat de schoorsteen lekker branden. Dus per saldo schiet je er geen moer mee op in de wereld. Gewoon grote volksverlakkerij. Net als elektrische auto's. Een lachertje. Worden geladen met stroom uit een kolencentrale. En om aan meer procentjes Co2 te komen koop je toch gewoon groen certificaten in Noorwegen voor een paar miljoen en dan ben je op papier ook weer 10% groener. :bang:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Dafluc »

Navigator schreef:
do 09 mei 2019, 14:03
Dafluc, u is toch geen Rijksambtenaar?
Haha, nee zeker niet. Maar de eeuwige riedel over hoe slecht het hier wel niet is en dat dat de schuld is van onze regering, Europa of mensen die het heel veel slechter hebben getroffen zal ik blijven tegenspreken. Te gemakkelijk. Neemt niet weg dat we kritisch moeten blijven. Want veel, zoals het net genoemde doorverkopen van CO2 rechten, is amper uit te leggen en klopt gewoon niet.
Afbeelding
Opzomeren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 23:11

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Opzomeren »

Hup niet klagen allemaal de elektrische auto in, weg met die vervuilende troep.( Diesel en benzine ).
Maar waar laten we al die accu,s het fijn stof van de banden,en het fijn stof dat opgeworpen wordt door die banden.
Alternatief is:
Alle boorputten afsluiten geen vliegtuig meer in de lucht de legerkorpsen met vakantie sturen.
Alle alle motorische apperaten aan de laadpaal die voor je huis geplaatst moet worden per huis. ( privé paal.)
Vakantie en weekenden gaan we dan vieren in de stadsparken binnen Europa.

Wat een zooi.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door Marco Polo »

Er zijn al mensen die de hoop opgegeven hebben.
Jeff Bezos gaat voor kolonisatie van de maan.
En Elon Musk zoekt het zelfs nog verderop in het heelal.
En dat is niet omdat ze veel fiducie hebben dat we het voor elkaar gaan krijgen hier op deze aardkloot :mrgreen:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Extra wegenbelasting op campers van voor 2009

Bericht door kampo »

Jullie moeten kritisch met jezelf blijven.
Wat er in Nederland werkelijk niet klopt is het gevoerde fiscale beleid dat ervoor gezorgd heeft dat
er daar veel oude voertuigen zijn blijven rijden. De campers zitten er zeker tussen.
Vele buurlanden zijn de afgelopen jaren hun oude campers in Nederland gaan dumpen.
Volgens mij zit je nu met een erg oude en vervuilende campervloot.
Dat je daar ooit zelf de pineut van ging worden was te verwachten.

Het probleem aanpakken met een extra belasting van 100 € is het niet.
Wat er moet gebeuren is het afschaffen van de hele BPM toestand.
Die belasting zal moeten vervangen worden door een belasting op rijden en niet op bezit.
Groeten Kampo
Gesloten