Diesels in Arnhem opgepast...!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Diesels in Arnhem>>> opgepast .........



Bericht door Will »

Gelukkig,kan ik weer een stad wegstrepen,waar ik gelukkig niet heen hoef te gaan
Goedenavond,

Wij zijn met de Pasen naar Alkmaar geweest en op de camperplaats gestaan.
Op de fiets het centrum in gegaan een mooie bewaakte fietsenstalling daar onze fietsen gestald ideaal.
Vandaag weer naar Amsterdam geweest en voor 1 euro een P+R genomen ik vind het geweldig.
Ik was in het verleden ook zo'n brombeer :thumbup: maar ik ben helemaal om.
Er moet wel een goede infrastructuur zijn want dat vind een must en een plicht voor gemeentes.
Maar niet gaan rommelen met verschillende milieu stickers nee iedereen op de fiets als je daar niet persee hoef te zijn.
Want het gaat het de kant op van verschillende klasse want de man/vrouw die vermogend is die lacht om die milieu stickers.
Ik baal ook van die klimaatdrammers maar hier hebben zij een punt.
Gewoon eens doen Haiti je zal zien dat je het gaat waarderen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
CrniB
Berichten: 58
Lid geworden op: di 07 aug 2018, 14:59
Locatie: EU
Contacteer:

Re: Diesels in Arnhem>>> opgepast .........



Bericht door CrniB »

Vanavond op het journaal dat Amsterdam binnekort zowel benzine als diesels wilt gaan verbieden in de binnenstad en per 2030 in de hele gemeente zowat.
Wilt graag de Adria Sonic, houdt wel van een wijntje
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Diesels in Arnhem>>> opgepast .........



Bericht door KTManiac »

Uit de link in de OP:
Arnhem deelt namelijk maar maximaal één bekeuring per week per kenteken uit, ongeacht het aantal keer dat een oude diesel door de stad rijdt.
..
..
Het boetebedrag bedraagt 95 euro.
Dus voor 95 Euro mag je een week lang Arnhem rondrijden met welke diesel dan ook.
Kan een overweging zijn als je d'r bijvoorbeeld voor je werk een aantal dagen moet zijn.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door Janpinz »

Waarom is er dan zo’n enorme druk op de Amsterdamse huizenmarkt ??
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door MonRoe »

het punt is, het begint nu met steden. maar straks worden het gebieden. In frankrijk zijn er al regio’s waar wij bij ernstige smog niet mogen rijden. bijv de Drome. je zal maar naar huis moeten vanuit zuid frankrijk en je mag niet meer rijden over de route soleil.

of straks heel regio rijnmond niet meer of niet meer door het hele ruhrgebied?
dan wordt het wel erg beperkt. dan wordt onze camper een sta caravan in griekenland denk ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door herbybg »

""De inwoners leven gemiddeld een jaar korter door vieze lucht.""
Hoe meet men dat? Kunnen zij het tegendeel bewijzen?
Als ik zeg dat door vieze lucht je juist langer leeft, hoe weerleg je beide standpunten?
Of is het zoals in de reklame: Uit universitair onderzoek blijkt dat...
Of volgens professor XX is wetenschappelijk bewezen dat....
Ik verlang onweerlegbare BEWIJZEN! :bang:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door Dafluc »

Bewijs dat vieze lucht slechter is voor de mens dan schone lucht? Of dat waar de lucht vies is mensen korter leven daardoor?
Serieus?
Afbeelding
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door isoplus »

Wat een geneuzel ga eens een poosje in zo'n, met langzaam rijdende auto's en andere motor gedreven voertuigen, verstopte stad lopen.
Je krijgt het dan vanzelf benauwd, het is dus een volkomen legitieme wens van zo'n stadsbestuur om te trachten in ieder geval de luchtvervuiling terug te dringen.
Dat ons dat soms niet uitkomt of dat het ons onaangenaam treft is volstrekt onbelangrijk, immers er moet ergens begonnen worden als je iets wilt veranderen.
Je hoeft toch niet met je camper beslist tot in het centrum door te dringen, geen plaats of te dure parkeerplaatsen dus het is toch al ingewikkeld met zo'n bakbeest.
Nog even en je mag ook niet meer met een diesel gedreven bootje in de Amsterdamse grachten varen, mijns inziens moet je dat toch al niet willen omdat dat zeer ongezond is, al die uitlaatgassen die laag over het water blijven hangen.
Maar ja, als je het leuk vindt gewoon doen zolang het nog mogelijk is :wink:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door seth_space »

Een milieuzone moet duidleijk als zodanog worden aangegeven.
( dit naar aanleiding van een opmerking hierboven)
de milieuzone wordt aangeduid door middel van borden overeenkomstig model C6 van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) met onderborden, waarop is aangegeven voor welke voertuigcategorieën de geslotenverklaring geldt;
Arnhem:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 49593.html

voorbeeld van een dergelijk bord:
Verkeersborden personen- en bestelvoertuigen 2020-2025_800x302.jpg
Verkeersborden personen- en bestelvoertuigen 2020-2025_800x302.jpg (55.69 KiB) 539 keer bekeken
milieuzone-aanduiding-verkeersbord-utrecht-rotterdam-amsterdam_780.jpg
milieuzone-aanduiding-verkeersbord-utrecht-rotterdam-amsterdam_780.jpg (75.74 KiB) 539 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EefjeDonkerblauw
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 feb 2019, 21:31

Re: Diesels in Arnhem>>> opgepast .........



Bericht door EefjeDonkerblauw »

PaulBng schreef:
do 02 mei 2019, 18:39
Ik rij regelmatig door de binnenstad van Arnhem ( omdat dat veel sneller is dan omrijden over de snelweg).

Ik had geen idee dat er een milieuzone was. Nog nooit een bord gezien ook.

Irritant dat elke stad zijn eigen ding doet. Hoe moet je dat allemaal weten?
Het is wel echt alleen het stukje binnen de singels. Als je bijv. de route knooppunt velperbroek -> gelredome neemt, kom je er niet eens bij in de buurt.
(omdat de singels er zelf wel binnen vallen kom je er wel overheen als je vanuit het Noorden een van de bruggen over de Rijn neemt.)
De borden staan er, maar ik kan me nog voorstellen dat je daar overheen kijkt... omdat het zo'n vierkant 'infobord' is dat je soms wegfiltert, niet een heel duidelijk verbodsbord.

Ik hoop dat het gaat helpen, maar ik denk dat het een te klein stukje is om echt veel uit te halen. Binnen de singels rijden toch al bijna alleen maar bevoorradingsvrachtwagens / busjes. De luchtkwaliteit is wel echt laag in Arnhem, ik snap waarom ze het zo proberen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door Kubo »

Gelukkig staat die van ons op bestelwagen kenteken. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Opzomeren
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 23:11

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door Opzomeren »

Ik weet niet waar ze mee bezig zijn wel dat er een berg zand in onze de ogen wordt gestrooid wegens de vuile lucht.

Amsterdam met in de buurt; Schiphol en straks Almere er bij.
Rotterdam met aan zijn voordeur :Pernis.
Arnhem het :Roergebied

Nog even wachten dan komt IJmuiden met zijn staalfabriek , Eindhoven door zijn vliegveld, Leeuwarden (militair vliegveld) ook aan de beurt, en niet te vergeten dat er ook nog tijdelijke zone,s ingevoerd gaan worden als de boeren hun meest en gier gaan uitstrooien over het land.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Diesels in Arnhem opgepast...!



Bericht door Kroppie »

tegen die tijd zoekt bol.com personen die met een kruiwagen de pakjes gaan bezorgen, en sinterklaas moet ook wat anders zoeken want dat paard schijt op daken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie