Italië in het hoogseizoen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MeneerP
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 12:07
Locatie: Noord Brabant

Italië in het hoogseizoen



Bericht door MeneerP »

Gisteren kreeg ik de vraag van vrienden "moeten wij campings van te voren gaan boeken in Italië ". Aangezien wij niet afhankelijk zijn van het hoogseizoen kon ik hier géén antwoord op geven.

Zij hebben 3 weken een camper gehuurd en vertrekken op 19-7-2019 met de camper naar Italië. Ze willen de reis van NKC "romantisch Toscane" ongeveer gaan volgen. Is het aan te raden om vast wat overnachtingen vast te leggen ivm drukte of valt dit in het hoogseizoen wel wel mee ?
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Italië in het hoogseizoen



Bericht door hwendt »

Ik zou mij even verdiepen in de term "Camperplaatsen.. Zoek even op Google en er gaat een wereld voor u open. Campings kunnen behoorlijk duur zijn per nacht tot wel 65 euro.
Dit terwijl er plaatsen zijn voor 10 euro en of gratis.
Camping kan altijd nog maar als het een volle stinkende camping is kun je niet verder rijden want je heb al betaald.
Het mooie van een camper is juist uw vrijheid om door te rijden naar de volgende plek.. en dat mag rustig een camping zijn.
Kijk ook bij reizen in Italie. U hoeft het wiel niet meer uit te vinden. Is veel te leren en lezen over Italie en misschien staat uw geplande vakantie daar al in beschreven.

viewforum.php?f=37

Succes
Hugo :cheers: :cheers:
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Italië in het hoogseizoen



Bericht door isoplus »

Het kan in die periode al aardig druk zijn.
Omdat ze de reis van de NKC ongeveer gaan volgen zullen ze niet lang op dezelfde camping staan, anders is het geen reis maar een verblijf op een en dezelfde plek.
Het handigst is dan om de aanbevelingen van de NKC te volgen, immers die geven ook de campings en camperplaatsen aan.
En omdat de vertrekdatum en de route en de duur al vast ligt kun je dus beter reserveren, valt een camping tegen dan heb je binnen een paar dagen alweer een andere. ( meestal valt het wel mee).
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Italië in het hoogseizoen



Bericht door appellover »

Wij kwamen uit Croatië in Italië ,tweede helft augustus 2018 en hadden grote drukte verwacht maar stonden op gratis cp alleen of met twee of drie ,prachtige cp ‘s met rvs spoelsysteem voor toilet en grijs water en ook nog gratis stroom,was toppie en alles gratis .
We vonden de diesel heel duur ,geloof 1,60€.( elk voordeel hep zn nadeel)
De drukte viel hier heel erg mee ,vooral toen we langs Cannes en Nice reden ,wat een gekkenhuis daar.
Heel mooie cp’s ,hadden we niet verwacht ,helaas slechte binnenwegen.


Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Italië in het hoogseizoen



Bericht door Sjaak en Marja »

Als ze op safe willen spelen, zou ik het doen.
Maar...juist met camper is je vrijheid, je blijheid en zou ik het zeker niet doen.
Wij camperen het hele jaar door, dus alle seizoenen en hebben nog nooit iets geboekt, of gereserveerd.
Ja...hoogseizoen en Kroatië..dan heb je wel eens dat het vol is, ga je toch naar andere...na stuk of wat heb je zeker een overnachting hoor.
Sucses en veel plezier.
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Italië in het hoogseizoen



Bericht door Gommel »

Wij komen bijna elk jaar midden in het hoogseizoen bij het Gardameer terecht en zonder reserveren is er altijd wel een plekje te vinden. Soms moet je idd wel wat campings af maar het lukt altijd.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Italië in het hoogseizoen



Bericht door Maranopreis »

Als je precies weet waar je op welk moment wil zijn en je wilt ook nog op campings staan dan is reserveren misschien handig. De charme van het camperen en we zien wel hoe of wat gaat dan wel deels verloren.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Italië in het hoogseizoen



Bericht door WestfaliaCalifornia »

Wij gaan ook in het hoogseizoen en hebben nog nooit wat geboekt. Zoek je een luxe camping met animatie-teams etc.etc kan het lastig worden. Campings die NIET in het ACSI boek staan hebben vaak wel plaats. Niet te laat aankomen!
Plaats reactie