Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
michiel_v
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22 apr 2019, 23:31

Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door michiel_v »

In het kader van een geldinzamelingsactie in de strijd tegen kanker zal ik de Alpe d'HuZes (hopelijk) 3 x hardlopend bedwingen.

Hiervoor ben ik op zoek naar een camper die ik op de dag (6 juni 2019) op de top kan gebruiken voor rust en eet-mogelijkheid. Op maandag/dinsdag (3 /4 juni) zal ik heen reizen en 9 juni reis ik terug.

Heeft u een camper een wilt u deze (al dan niet tegen een vriendelijke goeden-doelen-vergoeding) voor dit goede doel uitlenen, zou dat fantastisch zijn en hoor ik dat graag. Of heeft u een alternatief, ik hoor het bijzonder graag.

Met vriendelijke groet,
Michiel Voet
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door Bas vd laar »

Huur er een op Camptoo of Goboony, keuze genoeg
michiel_v
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22 apr 2019, 23:31

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door michiel_v »

Bas vd laar schreef:
wo 24 apr 2019, 0:02
Huur er een op Camptoo of Goboony, keuze genoeg
Dat wordt een vrij prijzig verhaal, daarom ben ik juist op zoek naar iemand die deze wellicht voor het goede doel zou willen uitlenen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door Bob Diesel »

Laat een bedrijf je sponsoren
:idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door Bas vd laar »

Ik kan hier nooit zo goed tegen, huur gewoon zo'n ding of laat je sponsoren zoals Bob zegt.
En dan komt natuurlijk de zin "Ja maar het geld dat ik aan huur kwijt ben gaat dan niet naar het goede doel"
Ik denk dat dat in de praktijk ook wel mee zal vallen.

Ik kan me voorstellen dat een goede kennis je misschien zijn camper zou uitlenen, maar totale vreemden zeker niet, de risico's zijn veel te groot.
Wanneer jij een ongeluk veroorzaakt gaat de no-claim van de eigenaar naar beneden, duurt jaren voordat je op het oude niveau bent, wie betaalt dat? Wat als er ingebroken wordt, wie betaalt de schade wanneer de camper alleen WA verzekerd is?
Wat als de motor in de soep draait? Ligt dat aan de auto zelf of weet jij misschien niet hoe er mee te rijden?
Een klapband en je raakt van de weg en de camper is total-loss?

Dit zijn maar een paar voorbeelden en dit kan een hoop gelazer geven,vandaar dat niemand zijn camper uit gaat lenen.

Ik bewonder je run en vind het erg knap dat je het gaat doen, maar huur er een, ze staan er al vanaf 40 euro per dag, inclusief verzekering.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door Bob Diesel »

Juist Bas :thumbup:
Ik leen hem nog niet uit aan mijn kinderen
Laat staan aan een vreemde en verhuren ook niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door WimZ »

Ja maar het geld dat ik aan huur kwijt ben gaat dan niet naar het goede doel
Dat hoort ook niet want van het sponsorgeld betaal je toch ook de reis naar Frankrijk niet, en het eten en drinken en eventuele camping/hotelkosten ook niet. Je gaat daar heen (wat inderdaad wat kost) en de sponsors betalen voor het lopen dat er gedaan wordt.

En de vraag:
Hiervoor ben ik op zoek naar een camper die ik op de dag (6 juni 2019) op de top kan gebruiken voor rust en eet-mogelijkheid.
Houd dat in dat er ook iemand die in de buurt is zijn camper boven kan zetten en jou laat rusten en eten terwijl de eigenaar er gewoon ook is? En is daar plaats dan? Want als alle lopers/fietsers dat willen lijkt me dat niet mogelijk.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door doov »

michiel_v schreef:
di 23 apr 2019, 20:39
Of heeft u een alternatief, ik hoor het bijzonder graag.

Er zullen vast restaurantjes op de top zijn waar je al rustend kan eten.

Een camper uitlenen is niet zo'n goed idee, al is het maar omdat veel verzekeringen dan geen dekking bieden.
michiel_v
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22 apr 2019, 23:31

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door michiel_v »

WimZ schreef:
do 25 apr 2019, 15:28
En de vraag:
Hiervoor ben ik op zoek naar een camper die ik op de dag (6 juni 2019) op de top kan gebruiken voor rust en eet-mogelijkheid.
Houd dat in dat er ook iemand die in de buurt is zijn camper boven kan zetten en jou laat rusten en eten terwijl de eigenaar er gewoon ook is? En is daar plaats dan? Want als alle lopers/fietsers dat willen lijkt me dat niet mogelijk.
Ik begrijp absoluut de bezwaren om niet een camper uit te lenen, echter kan ik het altijd proberen ("opgeven is geen optie").
Het alternatief dat iemand toevallig bovenop de top aanwezig is (er is zeker wel een plek te vinden) bij wie ik een bord eten kan klaarmaken/uitrusten of iets klinkt zeker als een top alternatief: daar zou ik ook mee geholpen zijn. Dus mocht iemand zich aanbieden, dan hoor ik het bijzonder graag (het is echt een hele bijzondere beleving die je niet snel vergeet).

Gr Michiel
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door jepebe »

er is verzorging op die berg tijdens het evenement. Kijk op de website, er is bv gelegenheid om te eten, om te rusten.

Ik denk dat je een camper daar slecht kwijt kunt tijdens de tocht. Of het betekent ver af van het parcours, waardoor je veel tijd extra kwijt bent. Mij lijkt een camper niet geschikt. Een verzorger of een paar die een stretcher hebben staan en een potje voor je koken in de berm lijkt me meer haalbaar.

Ik heb een aantal van dergelijke massale evenemententerrein gefietst. Campers werden geweerd, ik zou me echt eens goed verdiepen in de verzorging die de organisatie biedt. Die duizenden deelnemers hoeven echt niet bovenop of in Bourg D’oisans in de supermarkt in de rij te staan voor eten of allemaal een camper mee te nemen.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Alpe d'Huzes: 3x hardlopend de berg op - camper gevraagd



Bericht door jepebe »

Overigens hulde, het is berezwaar en je moet meen ik zelf ook nogal wat sponsoren aandragen om überhaupt aan dese kwelling mee te mogen doen! Ik hoop dat je slaagt in je sportieve opzet en dat je veel geld ophaalt!
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie